EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Temes clau

Fracàs escolar

Cada any el número de fracassos escolars incrementa
By , on 23 de febrer de 2010
Els nivells de fracàs fa dècades eren inferiors

Els nivells de fracàs fa dècades eren inferiors

Fa uns quants post us vaig parlar de La Classe, un film basat en educació, on no només els professors eren protagonistes, també ho eren els alumnes. Avui, i seguint la línia parlarem del fracàs escolar, ja que cada cop sembla que incrementa el número de joves que el pateixen. Aquest fet no només ens ha de preocupar com amics, familiars, etc. també ens hem de preocupar com a ciutadans, perquè si el fracàs escolar augmenta ens hem de plantejar una sèrie de qüestions importants per tal de fer front a aquesta situació.

Bé, en primer lloc no hem de confondre termes. El fracàs escolar, tal i com jo ho entenc, no es tracta d’abandonar els estudis -ja que aquesta és una conseqüència final del fracàs escolar- o bé de treure males notes. El concepte va una mica més enllà. El fracàs escolar s’entén com aquella situació en la qual l’individu no aconsegueix les fites esperades pel seu nivell d’intel·ligència, per tant, aquesta es veu afectada en el seu rendiment, integració i adaptació a la societat. Per tal de fer-ho més comprensible, aquí va un exemple:

Es pot considerar fracàs escolar el cas d’un nen/a o adolescent que per les qüestions que siguin és incapaç de seguir el ritme normal d’aprenentatge a l’escola o a l’institut. D’altra banda també es pot donar el cas del fracàs escolar amb algú capaç d’assimilar els conceptes i demés qüestions acadèmiques. Per tant no és tracta de ser més o menys intel·ligents, sinó que participen altres condicionants que afecten l’individu, podem anomenar-les “causes internes”, perquè estan molt relacionades amb la naturalesa pròpia de cada persona.

Com a individus, cadascun de nosaltres hem format part d’un procés de socialització. La família, l’escola, els amics… tots aquests elements formen part del que som, però a part tenim una sèrie de característiques innates que ens fan ser el que som, diferents els uns dels altres. A grans trets és el que passa en totes aquelles persones que per les raons que siguin es veuen davant d’un cas de fracàs escolar. Molts dels adolescents que presenten casos de fracàs acadèmic presenten característiques similars, és a dir, són persones amb nivells d’intel·ligència normals o fins i tot superiors, però la seva actitud és contrària a l’estudi.

Hi ha casos on la pressió dels pares, per exemple, fa que s’anulin part dels mecanismes d’aprenentatge o d’interès que pot mostrar un alumne per les classes, o bé, que l’actitut d’aquest sigui negativa: l’ànim, la seguretat personal, la capacitat de concentració, l’estabilitat emocional… són alguns dels factors que es tenen en compte alhora de diagnosticar un cas de fracàs escolar. Si creieu que algun familiar o amic pot estar en aquesta situació el millor que podeu fer és deixar-ho en mans d’un especialista, ells són els que realment poden ajudar.

Foto: classe per trobyotter a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Fracàs escolar”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio