EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
SmallSquid Logo
Temes clau

El racó de pensar

Quants cops ens hi han enviat?
Per Sheyla Corredera, a 7 de juny de 2010

El racó de pensar acostuma a funcionar

- I ara, te’n vas cap a aquell racó i penses en el que has fet. Vinga, de cara a la paret!- Així acostumava a tancar les petites bronques la meva estimada mare. I quanta raó tenia! Tot i que en aquells moments no era massa conscient si el que havia fet era bo o dolent. Ben mirat, tallar-li els cabells al meu germanet, no era pas tant dolent,oi? Si tenim en compte que pobret meu, va anar amb gorra un parell de setmanes… suposo que la cosa si que era per tant.

I és que on ha quedat aquell adorable moment d’enviar a la canalla a un racó a pensar? Ja m’agradaria a mi que el meu cap m’hi fes anar en comptes d’amenaçar-me amb fer-me fora de l’empresa… però bromes a part, el racó de pensar, és una bona manera d’ensenyar a la canalla què està ben fet i què no. Apartar-lo i fer-lo anar cap a aquella zona perversa és com enviar a un ànima al purgatori. Fins que no et penedeixis del que has fet no podràs tornar al cel, és a dir, a la normalitat de la vida.

És important, però que no es converteixi en un càstig i en un lloc i moment horrorós. El racó de pensar ha de ser per això, per reflexionar, per fer entendre al nen que les coses que ha fet no estaven ben fetes i que tot i que el perdonarem ha de ser capaç de comprendre perquè l’enviem al raconet.

No es tracta d’apartar-lo sense cap mena d’explicació. Hem d’intentar explicar-li, posant-nos a la seva petita alçada què ha passat per fer-lo anar al racó de pensar i que un cop allà ha de ser capaç d’entendre què ha fet malament i de demanar perdó amb sinceritat.

El racó de pensar és una manera d’educar als més petits. És una mena de punt de reflexió on el nen en qüestió ha de pensar en les seves accions i ha de trobar el perquè del seu càstig. Tot plegat es tracta d’educar als més petits i és una manera de castigar menys greu que deixar-lo sense paga o sense el seu joc preferit. Crec que la filosofia del racó de pensar és molt encertada, ja que porta al nen a reflexionar sobre els seus actes i a comprendre el càstig imposat per algú més gran que ell.

Foto: hdaniel en Flickr

Comentar | Trackback

Comentaris de “El racó de pensar”

Encara no s'han realitzat comentaris.

Deixa el teu comentari

 

 

 


 

Previsualització del Comentari

  

 

Seccions

Canals

Sindicació

Afegeix aquest bloc al teu lector de feeds

Què és un lector de feeds?

Correu Electrònic:

Xarxa de blocs Weblogs.cat

Enllaços d'Interés

© Copyright 2010, SmallSquid.com. Xarxa de blocs, SEO i Webs 2.0

Weblogs.cat està gestionat amb WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio
Close
E-mail It
Powered by ShareThis