Es poden fer fins els sis anys
...i despertara la seva curiositat per a seguir explorant.
-el joc no nomes es un mitja per a desplegar altres aptituds, es que es una fi en si mateixa i un instrument d'estimulacio que ajuda a establir una inclinacio sana entre el nen i els seus pares.
-posposar les activitats si no estan cobertes les necessitats principals de somni, alimentacio i lavabo. es important que no passi gana, ni tingui ganes de fer pis, ni estigui cansat al comencar.
la decisio d'engegar un programa d'estimulacio precoc es competencia exclusiva de la familia. pensem que la plasticitat del cervell va disminuint amb l'edat. l'etapa infantil que va des dels 0 als 3 anys coincideix amb l'epoca en la qual s'arriba a el maxim desenvolupament neuronal, el qual queda practicament establert als 6 anys. a partir d'aqui els mecanismes d'aprenentatge del nen comencen a ser semblants als de l'adult, per aixo s'insisteix tant que els idiomes i altres coneixements s'iniciin com mes aviat millor. en aquest proposit els pares no estan sols, de fet es altament recomanable que rebin l'assessorament d'un professional en aquest ambit per a poder ajudar millor al seu fill.
existeixen cursos on poden formar-se especificament, alguns dels quals poden realitzar-se fins i tot a domicili. solen estar estructurats en 5 sessions de 1 hora de durada cadascuna, amb 1 o 2 sessions per setmana com a maxim, per a donar temps que entre l'una i l'altra els pares puguin aplicar l'apres i anar valorant l'evolucio del petit. tambe poden trobar plans d'atencio primerenca en el mercat, en format dvd per a seguir les pautes des de casa.
foto: andrewk100 a flickr...