Les aula-barracó són un greu problema al nostre sistema educatiu que lluny de solucionar-se, creix any rere any
Per
David Cuní, a 29 de octubre de 2010
...canvis socials i de poblacio que arriben dia a dia. aixi, la unica cosa que s'aconseguira es fer dels moduls prefabricats una extensio popularment acceptable de l'escola, un mal menor, el remei que irremeiable. i aixo, es clar, nomes fa que debilitar el sistema educatiu.
per tant, ens trobem malauradament en un cas en el que mes es menys. i si els comptes no surten i el que hauria de sumar acaba restant es per la manca d'inversions publiques i per la desidia de les institucions escolars en general.
el conseller d'educacio, ernest maragall, recordava fa un mes (tot fugint de les critiques per l'enquistament de la situacio de les aula barraco) que cada modul provisional porta associat la construccio d'una escola. tot i aixi, els sindicats de professors temen que amb la crisi no hi hagi prou diners per acabar convenientment els projectes d'edificis escolars planejats, de manera que la questio es pugui eternitzar.
en defensa dels politics cal afirmar que un barraco no ha d'anar lligat inevitablement a precarietat, ja que les modernes tecniques de construccio fan possible que els moduls comptin amb una qualitat que fins i tot supera la d'instituts antics. de totes maneres, segueixen sent barracons al cap i a la fi, es a dir, pseudo-escoles, quelcom per anar tirant (i ple d'inconvenients), i no un espai educatiu amb cara i ulls.
els esculls a sortejar son molts i no pas infims: manca de fons per invertir-hi, augment desbordant d'alumnat, escassetat de sol per edificar noves escoles, falta de bona planificacio politica al respecte i malestar general dels afectats, que nomes fa que inflar el problema.
molts podran dir amb "orgull" d'aqui un temps que es van passar la secundaria dins d'unes caixes de plastic de baix cost.
foto: angela n.. en flickr...