EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
SmallSquid Logo
Formació, Recursos, Temes clau

Brain Training: jocs per a una ment més sana

Per Xavi Villalvilla, a 8 de gener de 2009

Acostumem a dir que els videojocs no acaben de ser l’entreteniment ideal per als infants i adolescents: els distreuen, els aïllen de les relacions familiars i socials i la majoria acaben desenvolupant comportaments violents. Molts experts i educadors diuen que és impossible que treballin la seva imaginació i la seva creativitat si passen tot el dia davant d’un videojoc.

Tanmateix, fa més d’un any que no parem de rebre elogis del joc Brain Training de Nintendo DS, un passatemps mental molt interessant per a tota la família. És apte per a tots els públics i els nens poden treballar la seva memòria, així com la gent gran, sobretot aquells amb principis o diagnosi d’Alzheimer.

L’èxit de Brain Training ha aconseguit que s’adapti també als mòbils. Es tracta d’una sèrie de reptes que busquen la ressolució ràpida per part del jugador. Són exercicis diversos com la memorització de llistes senceres de paraules o operacions àgils de càlcul mental.

De fet, Brain Training és l’invent d’el metge japonés Dr. Kawashima. Portava anys estudiant el funcionament del cervell i ha descobert que tots aquests jocs són beneficiosos per a que no es desgasti. Això ha fet que els usuaris poc habituals de videoconsoles, gent més gran de 35 anys, s’hagin convertit en usuaris molt actius.

El Brain Training demostra que no tot és blanc o negre, sinó que depén de l’ús que li donem.

Comentar | Trackback

Comentaris de “Brain Training: jocs per a una ment més sana”

Encara no s'han realitzat comentaris.

Deixa el teu comentari

 

 

 


 

Previsualització del Comentari

  

 

Seccions

Canals

Sindicació

Afegeix aquest bloc al teu lector de feeds

Què és un lector de feeds?

Correu Electrònic:

Xarxa de blocs Weblogs.cat

Enllaços d'Interés

© Copyright 2010, SmallSquid.com. Xarxa de blocs, SEO i Webs 2.0

Weblogs.cat està gestionat amb WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio
Close
E-mail It
Powered by ShareThis