EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Llibres

Com ensenyar matemàtiques per a aprendre millor

Un llibre per a acabar amb el malson de les 'mates'
By , on 15 de març de 2010

Aprendre matemàtiques no és tan complicat

Per què hi ha tant fracàs escolar en matemàtiques? Aquesta és una qüestió que ha omplert pàgines i pàgines, que ha estat el centre de debats i discussions en tots els àmbits educatius.

Des de la mateixa universitat s’ha intentat donar solucions, potser el problema sigui com ensenyar les matemàtiques. En aquesta línia està el llibre ‘Com ensenyar les matemàtiques per aprendre millor’, publicat l’any 2004 i coordinat pel professor Vicente Bermejo (catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a la Facultat de Psicologia de la Universitat Complutense de Madrid).

Escrit per professionals de l’educació (docents, matemàtics, psicòlegs i investigadors) es pretén, amb aquest llibre, facilitar als professors de matemàtiques una visió de com conduir aquesta matèria d’una forma eficient, aconseguint un alumne motivat i un canvi d’actituds davant les matemàtiques, en fi, que l’alumne sigui capaç de comprendre i millorar les seves capacitats matemàtiques.

El llibre està estructurat en 11 capítols:

1. Aprenent a comptar (V. Bermejo, M. T. Bermejo).

2. Ensenyant a comptar (V. Bermejo, A. Martín Mansilla).

3. Aprenent a sumar i restar (V. Bermejo i MT Bermejo).

4. Ensenyant a sumar i restar (V. Bermejo, S. García i M ª A. Martín).

5. Aprenent a multiplicar i dividir (E. Castro, E. Castro i Luis Rico).

6. Ensenyant a multiplicar i dividir (E. Castro, E. Castro, L. Rico).

7. Aprenent fraccions (J. M. Serrano).

8. Ensenyant fraccions (A. Nortes).

9. Els algorismes (V. Bermejo, E. Vela, S. Betancourt).

10. Dificultats d’aprenentatge en matemàtiques (M. Blanco, V. Bermejo).

11. El Peim: un programa d’intervenció (V. Bermejo).

En els primers 8 capítols es planteja com aprèn l’alumne una sèrie de continguts (comptar, sumar, restar, multiplicar, dividir, fraccions) i com s’han d’ensenyar aquests continguts. A cada un d’aquests capítols es reflexiona sobre els conceptes, la metodologia, es descriuen estratègies, errors i dificultats més freqüents. Es comenten recursos i materials i es proposen activitats per facilitar el treball a l’aula.

El capítol 9 està dedicat a l’aprenentatge i l’ensenyament dels algoritmes de les quatre operacions bàsiques.

El capítol 10, (Dificultats d’aprenentatge en matemàtiques), torna a alguns dels punts tractats al llarg dels capítols anteriors, per al cas d’alumnes amb dificultats d’aprenentatge en matemàtiques i ofereix algunes estratègies d’intervenció.

En el capítol 11, V. Bermejo descriu un programa d’intervenció per a la millora del rendiment matemàtic: el PEIM (Programa Evolutiu instruccional per Matemàtiques).

Fitxa tècnica:

Autor: Vicente Bermejo (Coord.). Pàgines: 256. Format: 17 x 24 cm. ISBN: 84-8316-822-7 Data de sortida: Novembre 2004. Col.lecció: 133 CIUTAT DE LES CIÈNCIES N º 6E

Foto: classe per jcabrera.moreno a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Com ensenyar matemàtiques per a aprendre millor”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio