EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Idiomes

El 45% dels alumnes catalans d’ESO no sap expressar-se en anglès

L’anglès és l’assignatura negre dels centres públics
By , on 15 de abril de 2014

El 44,6% dels alumnes catalans de quart curs de Secundària tenen un nivell baix en expressió escrita en llengua anglesa, segons reflecteixen els resultats de l’avaluació de les competències bàsiques en anglès, que ha presentat aquest divendres en roda de premsa la consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau. Encara que els resultats milloren en les competències de comprensió oral i lectora, el nivell mitjà queda lluny dels objectius marcats per a l’any 2018,

La consellera catalana ha tret importància als baixos resultats d’anglès al•legant que no són comparables amb anys anteriors ja que s’han canviat els criteris d’avaluació per apropar-se als estàndards europeus. Tanmateix, Rigau ha explicat que el 20% dels alumnes tenen un nivell global baix, quan l’objectiu és que estiguin per sota d’aquest llindar del 15% de l’alumnat; i que el 24,7% ho tenen alt, quan l’objectiu és que siguin el 30%.

Per la seva part, Rigau ha destacat que els resultats en competències lingüístiques milloren en català, castellà i també en l’assignatura de matemàtiques, quedant a poc de complir els objectius en aquesta matèria. No obstant això, s’han detectat diferències de resultats entre centres públics i privats, però la consellera ha subratllat que el sistema educatiu català és “molt equitatiu” en comparació de la mitjana dels països que formen part de l’OCDE.

“Tenim puntuacions mitjanes inferiors, de vegades. Cal anar escurçant aquestes diferències, però mantenir l’equitat, la garantia i base de la cohesió social”, ha defensat la consellera d’Ensenyament. Sobre aquest punt, ha assegurat que els resultats de les proves, que són el tercer any que es realitzen, garanteixen que es consolida una tendència a la millora en el conjunt de l’alumnat, el que afavoreix que hi hagi una homogeneïtzació dels coneixements que adquireixen els estudiants.

Els exàmens d’aquest any es van fer al febrer a 64.500 alumnes que cursen actualment quart de l’ESO a Catalunya i permeten a la Generalitat conèixer les competències dels alumnes que finalitzen l’ensenyament obligatori. Les dades mostren que el 77,1% de l’alumnat amb la ESO aconsegueix les competències bàsiques en català, el 76,4% en castellà, el 69,1% en matemàtiques i el 66,9% en anglès. Els resultats de les probes s’enviaran a cadascun dels centres perquè pugui realitzar els ajustos necessaris durant l’últim trimestre del curs; millorant així la qualitat de l’ensenyament.

Una de les fortaleses del sistema educatiu català és l’equitat, que és superior al conjunt d’estats membres de l’OCDE, segons ha destacat la consellera d’Ensenyament. Però les dades també mostren una diferència marcada entre els centres públics i privats, i entre aquells que tenen un entorn socioeconòmic més o menys complex. Les dades negatives són més comuns en els centres públics i en aquells nois i noies que provenen d’entorns socioeconòmics més deprimits.

Així doncs, el 13,8% dels estudiants de centres públics de Catalunya no aconsegueixen finalitzar la seva escolaritat obligatòria amb les competències mínimes en català, mentre que aquesta situació només es dona en un 4,9% dels escolars que assisteixen a centres privats. En castellà es dóna en el 13% dels escolars de centres públics enfront del 5,3% de centres privats; el 21,5% en matemàtiques en públics i el 9,6% en privats. L’anglès és l’assignatura negre en el sistema públic amb un 27% d’alumnes que no el dominen, enfront del 9,7% a les escoles privades. Diferències marcades que també es repeteixen entre els escolars amb majors i menors capacitats acadèmiques.

Imatge: Press Cambrabcn

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “El 45% dels alumnes catalans d’ESO no sap expressar-se en anglès”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio