EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Formació

PAU 2016: queixes dels alumnes pels exàmens d’Economia i Química

Els estudiants demanen repetir la prova d’Economia
By , on 22 de juny de 2016

mates

Les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a Catalunya han conclòs aquest dijous 16 de juny, i com sembla cosa de cada any, no ho han fet exemptes de polèmica. Els estudiants que han realitzat l’examen d’Economia de l’Empresa s’han queixat a les xarxes socials s’han queixat sobre l’augment de la dificultat d’aquesta prova i per a que algunes de les preguntes no guarda relació amb el temari donat al llarg del curs.

Les queixes no es van fer esperar a la sortida de l’examen d’Economia d’Empresa. Segons declaracions dels propis alumnes, s’ha fet una pregunta sobre “estratègia de diversificació horitzontal i vertical”, uns conceptes que no s’han donat a classe. Tanmateix, un exercici donava un resultat negatiu, una possibilitat que tampoc s’havia estudiat en el temari. Uns problemes que han dut als joves a iniciar una campanya a Change.org per aconseguir repetir l’examen.

Tot i les denuncies dels estudiants que han participat en la prova d’Economia d’Empresa, els responsables de la realització de l’examen han insistit en que no hi van haver queixes generalitzades durant el transcurs. No obstant, les xarxes si han estat un espai on s’han concentrat les crítiques i demandes dels estudiants que han participat en la prova d’Economia de la Selectivitat de 2016; als quals s’han unit els alumnes examinats de Química.

Així doncs, una altra sorpresa l’ha donada l’examen de Química de 2016; en aquest cas han estat els enunciats els que han portat de cap als alumnes de Batxillerat. Els llargs enunciats presentats en aquesta prova han estat objecte de crítica degut a la seva complexitat, doncs més que ajudar a comprendre les preguntes ha causat confusió entre els joves que s’han examinat.

Matisos a l’hora de corregir els exàmens

La secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Mercè Jou, va assegurar aquest dimecres que no compartia les crítiques abocades a les xarxes socials sobre l’examen d’Economia de l’Empresa de la Selectivitat, i ha al•legat que la seva complexitat és similar a la d’altres proves.

Jou ha assegurat que l’examen no era llarg –presentava 6 problemes a descartar-ne un– i, tot i que a diferència d’altres anys el balanç no estava dibuixat, en aquesta prova s’ha incidit en que l’alumnat hagi interioritzat els conceptes i no els tipus d’exercicis. No obstant això, ha afirmat que en l’hipotètic cas que una pregunta o una part de la pregunta “ningú” l’hagi respost correctament, podrien eliminar l’exercici, un extrem que ha dit que és complicat que arribi a produir-se, però ha descartat que es retiri l’examen completament.

Per la seva banda, el conseller d’empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget, ha explicat que el procés de correcció analitzarà si la matèria de les preguntes s’ha donat a classe, quelcom que no “s’aparta de la normalitat” en les correccions de la Selectivitat. Així doncs, en cas de detectar-se la inclusió de temari no impartit durant el curs, es tindria en compte a l’hora de valorar la puntuació de l’exercici.

Si hi ha circumstàncies que et posen sobre avís que la resposta no s’ha fet perquè es no s’havia impartit la matèria, ja es tindrà en compte en el procés de correcció.

Ambdós responsables han explicat que són professors de les universitats els qui fan l’examen i el seu contingut es posa en comú amb docents de Batxillerat per veure possibles incidències i que, en aquesta ocasió, “no es van detectar”. També han assegurat que durant la realització de la prova no va haver-hi una protesta o queixa generalitzat per part dels estudiants, però que, si en el procés de correcció hi ha preguntes que “de manera molt majoritària” no s’han respost, es té en compte a l’hora de puntuar.

Evitat les còpies més sofisticades

La secretària general del CIC ha explicat també que en aquestes proves d’accés a la universitat (PAU) s’ha fet un mostreig aleatori en diferents centres per captar missatges que els estudiants poden rebre, i evitar que copiïn. No s’ha utilitzat un inhibidor sinó d’una espècie de freqüència que permet escoltar com una persona rep un missatge, que continuarà vigent fins al final de les proves de Selectivitat aquest dijous.

Jou ha afirmat que s’han d’adoptar les noves tecnologies per evitar el frau en els exàmens de la Selectivitat, ja que els alumnes han “sofisticat” les tècniques de copiat gràcies a l’aparició de nous aparells tecnològics. Tanmateix, la secretaria general del CIC ha defensat que no es s’ha tractat d’un procediment per ‘pescar’ a més estudiants que copiïn, sinó per garantir la igualtat d’oportunitats entre tots els alumnes que han realitzat la selectivitat.

Imatge: stevepb

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “PAU 2016: queixes dels alumnes pels exàmens d’Economia i Química”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio