EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Formació

Educació semipresencial, un nou model d’ensenyament

Classes presencials i continguts en xarxa, el futur de l’educació?
By , on 27 de gener de 2011

La plataforma Moodle potencia l'aprenentatge semipresencial

Amb l’aparició i posterior desenvolupament de les noves tecnologies tota la concepció del món va i ha canviat. Els nous avanços científics han impregnat tots els sectors, que aprofiten els avantatges que aquests els hi donen per millorar. Un dels àmbits que no podia faltar a la cita amb les tecnologies és l’educació; una fase vital a les nostres vides. Hem sentit parlar de pissarres digitals, d’ordinadors a les aules i avanços similars. Però des del meu punt de vista, un dels aspectes en els que més a millorat l’educació des de l’entrada d’aquests serveis és en l’educació semipresencial o b-learning (blended learning).

L’educació semipresencial consisteix en plantejar un curs que inclou tant les classes presencials corrents com activitats virtuals. L’alumne només ha d’assistir un nombre d’hores reduït a classe, ja que la resta d’aprenentatge el durà a terme de forma personal des del seu ordinador. Aquest punt, que en un principi pot parèixer aterrador li permetrà desenvolupar la seva responsabilitat, ja que no tindrà a ningú les 24 hores del dia al darrera; i poder flexibilitzar els seus horaris.

Evidentment, és un tipus d’ensenyament pensat per un públic universitari o adult, no per nens que encara estan cursant la secundària. Però si per exemple, un home de 25 anys que va deixar els estudis abans d’acabar l’educació obligatòria vol tornar a l’escola, pot fer-ho sense deixar de treballar, simplement assistint de 8 a 14 hores a la setmana, depenent del curs i modalitat, a classe.


El b-learning, uneix els avantatges de l’ensenyament presencial i a distància, tot en un. Per un costat, combina el treball autònom, la reducció dels costos i l’eliminació de barreres espacials i temporals de l’educació a distància, amb la interacció física, la motivació i la possibilitat de fer activitats més específiques de l’educació presencial.

Un altre aspecte que canvia és el paper del professor. En aquest tipus d’ensenyament el mestre passa a ser tutor, és a dir, es converteix en una persona que guia, orienta i avalua l’aprenentatge, però no dóna els continguts. Així, haurà de fer un seguiment del curs, motivar als alumnes, promoció d’estratègies d’aprenentatge autònom i finalment avaluar l’evolució dels estudiants; els continguts, en canvi, vindran per la via virtual.

L’educació semipresencial està cada cop més de moda a la societat, tant és així que fins i tot la Unió Europea està portant a terme grans avanços en aquest tipus de model, sobretot en l’aprenentatge de llengües. Així per exemple, a través dels projectes TOOL i ALL intenta potenciar l’ensenyament de llengües menys utilitzades. Tota una mostra de la importància d’aquest model.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Educació semipresencial, un nou model d’ensenyament”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio