EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Temes clau’

Temes clau

Pacte d’Estat per l’Educació: ¿què inclourà?

Fracàs escolar i abandó prematur, dos punts claus
By , on 13 de març de 2017

llapis

El pla contra el fracàs escolar i l’abandó prematur escolar seran dos dels punts que hauran d’acordar-se en la Subcomissió del Congrés per al Pacte Social i Polític per l’Educació; segons ha assenyalat el ministre d’Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo. L’objectiu és que tot el sistema educatiu incorpori un pla específic per a la reducció de les taxes de fracàs escolar i abandó dels estudis per complir amb els objectius europeus, dels quals depèn una partida pressupostària.

En declaracions als mitjans de comunicació, el ministre Méndez de Vigo ha indicat que el fracàs escolar “és un tema que ens importa i en el qual estem treballant molt” des del Ministeri d’Educació, reconeixent que aquests punts formen part dels objectius pel Pacte d’Estat per l’Educació. Per això, hauran de ser tractats en la Subcomissió del Congrés i comptar amb l’aprovació de la Conferència de Presidents autonòmics; que ha arrancat recentment.

Sobre aquest punt, el titular d’Educació ha assenyalat que la Conferència de Presidents del Senat ha explicat que haurà d’analitzar-se un pla de convivència i un pla contra el fracàs escolar per poder millorar la permanència dels estudiants en el sistema i incrementar el nivell de titulació aconseguit pels mateixos. Amb tot, Méndez de Vigo assegura que existeix “un bon clima” entre les comunitats autònomes i el Govern, esperant poder aconseguir tots dos acords. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Un vídeo et mostra en 360º com és ser una víctima de ‘bullying’

Fica’t a la pell d’un nen maltractat pels seus companys
By , on 15 de juny de 2016

Has pensat alguna vegada en com se sent un nen víctima de ‘bullying’ mentre l’estan maltractant els companys de classe? T’imagines el que seria posar-se durant un minut en la seva pell? Un vídeo en 360º gravat en una classe d’educació secundària ens permet observar el que ocorre des de la cadira del jove assetjat i ens sensibilitza davant aquesta trista realitat.

El vídeo ens dóna una experiència completa del que és ser víctima de maltractament escolar, sentir-nos a la pell d’un nen o nena al qual els companys de classe tracten de forma vexatòria, insulten i agredeixen amb l’únic objectiu de minvar la seva moral per diversió. Es tracta d’una experiència que molts nens i nenes de totes les edats han de fer front dia sí i dia també; quelcom que els adults o altres nens treuen pes perquè mai n’han estat víctimes.

La iniciativa de gravar un vídeo en 360º on ens posem a la pell d’una víctima de ‘bullying’ ha estat impulsada pel programa despertador de MegaStar FM, busca arribar a 300.000 signatures en Change.org per demanar al Govern que estableixi “de manera urgent i per llei” un protocol ‘anti bullying’ en tots els centres escolars d’Espanya. A través d’aquest vídeo es vol conscienciar sobre com se senten els nens agredits i impulsar mesures per evitar que això passi en la realitat. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Ensenyament redactarà un protocol per garantir la seguretat dels docents

La UdL recorda la mort del professor d’Abel Martínez
By , on 23 de maig de 2016

professor

La consellera de Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, va assegurar el passat dimecres, en complir-se un any de la mort del professor Abel Martínez, agredit per un alumne a Barcelona, que la seva Conselleria treballa en un protocol per garantir la seguretat dels professors. D’aquesta manera, la consellera espera resoldre la inseguretat que puguin tenir els docents a les aules.

Durant l’acte d’homenatge al jove professor lleidatà celebrat en la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL), Meritxell Ruiz, ha afirmat que la seva conselleria treballarà perquè no calgui lamentar “cap pèrdua de docents a causa de la violència, garantint la seva protecció i seguretat”. D’aquesta forma, Ensenyament estaria treballant en un protocol per garantir la seguretat dels professors del sistema educatiu català.

Hem volgut venir a la facultat de Lleida, justament la facultat on Abel va estudiar, per recordar que fa un any d’aquest lamentable accident, per agrair la seva tasca com a docent i en memòria de tots els docents que donen el millor de si mateixos per educar als nostres fills.

La consellera, en la seva intervenció després de mantenir una trobada amb els pares del professor mort, ha defensat que el seu equip treballarà “intensament” per intentar evitar que casos com el de la mort d’Abel Martínez puguin tornar a succeir entre els docents de Catalunya. Per aconseguir aquesta fita, la conselleria d’Ensenyament estaria treballant en un protocol que n’asseguri la seva seguretat. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

ANAPE veu perillar la mobilitat dels docents amb la declaració unilateral d’independència

El sindicat docent, contra la DUI
By , on 4 de desembre de 2015

alumnes

El sindicat independent de professors de l’ensenyament públic (ANPE en castellà) ha manifestat aquest divendres el seu rebuig al “desafiament de ruptura unilateral” per part del Parlament de Catalunya i recorda el dret d’accés i mobilitat dels professors en tot el territori nacional. La organització de professors ha volgut recalcar que aquest col•lectiu té dret a accedir i exercir la seva professió a tots el punts del territori.

La organització assenyala en un comunicat que “no poden admetre” que Catalunya es separi de forma unilateral i “saltant-se” el marc jurídic que actualment és vigent, trencant també amb el principi de sobirania nacional. Tanmateix, han destacat que aquesta ruptura amb l’Estat Espanyol perjudica l’exercici de la funció docent, impedit que els professors formats a altres autonomies puguin accedir a places docents a Catalunya o que els propis professors formats al territori puguin treballar a altres punts. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Com organitzar el temps de vacances per a nens petits

La clau és crear una rutina amb activitats variades
By , on 28 de agost de 2015

vacances

Els deures d’estiu són cada vegada més presents a mesura que els nens passen de curs, arribant a sumar-se’ls les hores d’estudi per recuperar assignatures o els cursos d’idiomes d’estiu. Després d’una o dues setmanes de descans (campaments, viatges amb la família o escapades a casa dels avis) cal intentar organitzar unes rutines diàries que ajudin al nen a afrontar les tasques escolars per a l’estiu.

A més del seu temps de joc, esport, platja o piscina convé que tots els dies els nens dediquin un temps suficient, en funció de la seva edat, a repassar els coneixements que ha adquirit durant el curs. No obstant això, la calor i les ganes de divertir-se poden fer més difícil que realitzin aquestes tasques escolars que durant l’esdevenir normal del curs; en aquests casos, els pares poden aplicar aquestes dinàmiques per organitzar unes vacances d’estiu lúdiques i acadèmiques:

Estudiar utilitzant materials nous

Els nens han de repassar cada dia una miqueta de l’après al llarg del curs, però aquesta tasca no ha de fer-se amb llibres i materials que ja han vist dia sí i dia també al llarg de nou mesos de classes. Així mateix, emprar aquests materials no ajudarà al petit a entendre aquells putes que no va comprendre al seu moment; ja que és abordar el mateix problema des d’una mateixa òptica. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Badalona serà la Ciutat Europea de l’Esport al 2015

La ciutat catalana destaca en el camp esportiu
By , on 17 de octubre de 2014

La localitat de Badalona ha sigut l’escollida per la Federació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport (ACES) com a la Ciutat Europea de l’Esport 2015, segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat. En el comunicat oficial rebut pel consistori badaloní es destaca que el reconeixement respon al fet que Badalona és “un bon exemple de municipi on l’esport és un instrument que promou la salut, la integració, l’educació i el respecte”.

L’alcalde de la ciutat, Xavier García Albiol, viatjarà el proper 19 de novembre a Brussel•les per recollir la bandera oficial que reconeix aquesta distinció. Tanmateix, l’alcalde García Albiol ha destacat en conèixer el nomenament que aquest és “un premi i un incentiu a l’esforç permanent i anònim de desenes de milers d’esportistes badalonins de totes les edats”, que aprenen a conjugar l’esport i l’educació, integració, respecte i salut.

Una comissió avaluadora de la ACES encapçalada pel seu president, Gian Franceso Lupatelli, va visitar algunes de les instal•lacions esportives de la ciutat catalana durant el passat mes de septembre, quan la ciutat va presentar la seva candidatura com a Ciutat Europea de l’Esport per a 2015. Lupatelli va visitar les instal•lacions del Palau Municipal d’Esports, on juga els seus partits el Fiatc Joventut, o el Port de Badalona. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Wert reitera l’obligació d’aplicar la LOMCE a totes les autonomies

El Ministre reconeix desacords ideològics
By , on 18 de setembre de 2014

wert

El ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, ha reiterat que Catalunya ha de complir amb la legislació estatal mentre no es pronunciï el Tribunal Constitucional sobre els recursos d’incostitucionalitatpresentat contra la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE). El Ministre ha afirmat que, de no aplicar la LOMCE als cursos corresponents, es podria considerar que el Govern català que envaeix competències.

En la primera roda de premsa després de l’estiu, en la qual ha presentat el document ‘Dades i Xifres del curs 2014-2015′, el Ministre d’Educació ha insistit en que Catalunya i la resta d’autonomies han d’aplicar la LOMCE en els cursos corresponents. Tanmateix, Wert ha assegurat que el seu departament encara no té informació sobre el nombre de famílies que han sol•licitat una plaça en un centre escolar privat per estudiar en castellà, com permet la nova normativa educativa.

“Diuen que existeix invasió competencial. Tenen un camí perquè sigui l’intèrpret suprem de la Constitució, el Tribunal Constitucional, el que determini si hi ha hagut o no invasió competencial, però, fins llavors, cal complir la legislació estatal”.

No obstant això, el ministre d’Educació ha afirmat que espera que “l’esperit de cooperació” sigui compartit per ambdós administracions educatives “del signe que siguin”; però alhora ha advertit que no es pot “entrar en polèmica” a les esquenes dels estudiants perquè és aquest col•lectiu el més afectat per lesdiscrepàncies entre les administracions. “Cal evitar que aquests perjudicis puguin produir-se” i afectar als estudiants, ha alertat el titular d’Educació.

Wert ha afirmat que si bé entén que hi hagi “desacord de base ideològica” sobre alguns aspectes del funcionament del sistema educatiu, també sosté que cadascuna de les administracions, estatal i autonòmiques, han de respectar les competències de l’altra. “Per part d’aquest ministeri no existeix la menor voluntat d’activar polèmiques en una competència que ha d’exercir-se de forma compartida”, ha sentenciat.

La llei afecta a totes les comunitats autònomes
Tot i l’estirada d’orelles al Govern català pel que podria desenvolupar en una invasió de competències estatal, el ministre ha diferenciat entre les iniciatives pròpies de les autonomies alhora de perfilar la reforma; no pas de “minimitzar” la LOMCE con defensen alguns Governs autonòmics. En aquest sentit, elpes horari o la inclusió de matèries específiques són decisions autonòmiques que perfilen cada sistema educatiu en funció de les seves necessitats però sempre respectant la competència de l’Administració General de l’Estat.

“Em poden semblar (les primeres) més o menys encertades per millorar la situació educativa, però no opinaré mai sobre elles”, ha explicat el titular d’Educació durant la roda de premsa. També ha aprofitat aquesta primera trobada després de l’estiu per matisar que les declaracions que es refereixen a minimitzar la LOMCE les inclou en l’espai de la “retòrica política”, més que del de l’administració educativa.

Per a Wert no és una qüestió de “maximitzar o minimitzar” la reforma educativa, sinó d’un contingut normatiu que totes les administracions han d’aplicar i ha asseverat que parteix de la “hipòtesi” que “totes” les comunitats autònomes faran aplicar la normativa en els cursos corresponents. “Que ho apliquin ambmés o menys entusiasme, és una dimensió en la qual no vaig a entrar”, ha conclòs el ministre d’Educació.

El castellà com a llengua vehicular
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha obligat a tres escoles de la província de Tarragona a impartir el 25% de les classes en llengua castellana degut a la sol•licitud de tres dels alumnes matriculats;quelcom que recull la LOMCE. El centre Voramar, ubicat a la província de Tarragona encara no ha rebut l’acte, però també un dels seus estudiants matriculats ha demanat judicialment l’ensenyament en castellà.

Els centres afectats iniciaran ara el seu procediment judicial en contra de la sentència del TSJC, segons han explicat fonts de la Conselleria d’Ensenyament. Tanmateix, els directors de les escoles Cèsar August de Tarragona, Voramar de Salou i Els Cossetans de Cunit, tots ells centres públics, han rebut aquesta setmana la notificació i estan a l’espera de la interlocutòria del tribunal, ha publicat aquest dimecres el ‘Diari de Tarragona’.

Fonts de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat han explicat que aquests tres casos formen part dels 24 casos inicials que van demanar judicialment el castellà com a llengua vehicular en l’ensenyament i que ara hauran de seguir el seu procediment judicial i que la seva notificació no vol dir que a l’inici de curs dilluns que ve s’apliqui el 25% de classes en llengua castellana en els centres que recull la sentència del TSJC.

Imatge: Uned

Comments (0)
Temes clau

Una trentena de centres catalans es declaren insubmisos a la LOMCE

El sindicat FE-CC.OO donarà suport a les escoles
By , on 17 de setembre de 2014

Una trentena de centres educatius catalans s’han declarat “insubmisos” a la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce), escollint afegir-se a la Xarxa d’Escoles Insubmises (XEI) promoguda per la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (Fapac). Aquesta decisió mostra la voluntat de les direccions dels centres en contra de l’aplicació de la reforma educativa.

En un comunicat aquest dimecres, l’entitat ha valorat positivament les adhesions de la trentena de centres educatius, ja que s’han produït en poc temps, ja que va ser al mes de maig quan es va presentar la campanya de resistència a la nova llei educativa promulgada pel Ministeri d’Educació. “La federació està segura que aquestes xifres augmentaran una vegada iniciat el curs escolar amb nous centres educatius, corporacions i territoris”, defensava l’organització en un comunicat.

Fapac ha explicat que un centenar de consells escolars, districtes i ajuntaments (Girona, Figueres, Ripollet, Pals, Cornellà, Terrassa, L’Hospitalet, Barcelona i Sant Quirze) han aprovat declaracions de rebuig a la LOMCE. Tanmateix, aquestes entitats també han donant mostres de suport a iniciatives de resistència contra l’aplicació d’aquesta normativa, que es farà efectiva en aquest curs 2014-2015 a primer, tercer i cinquè curs d’Educació Primària i a la nova Formació Professional Bàsica. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Ensenyament anuncia 2.200 professors substituts passaran a ser interins

La conselleria vol donar estabilitat a les plantilles docents
By , on 5 de agost de 2014

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau, ha anunciat que a partir del proper curs 2.200 professors substituts passaran a ser interins i treballaran de forma continuada durant tot l’any. La incorporació a les plantilles dels centres d’aquest professorat permetrà millorar la qualitat de l’ensenyament i donar estabilitat als centres catalans.

En declaracions a Tv3 al programa ‘L’entrevista de l’Estiu’, la consellera catalana d’Ensenyament ha assegurat que l’augment d’estudiants al sistema educatiu català juntament amb una reducció del nombre de professors per les jubilacions i la baixa tassa de reposició, han motivat a la Generalitat a oferir 2.200 places d’interins a professors substituts. La consellera d’Ensenyament confia en canviar la tendència i augmentar la incorporació de més professorat regular a les escoles.

Hi ha hagut uns anys en què hem hagut d’acollir a més alumnes amb menys professors, i aquest any, per primera vegada, a més de tenir a més alumnes, també podrem comptar amb més professors; començarem a canviar aquesta tendència. Des del curs 2011 i 2012 s’han incorporat més de 60.000 alumnes més cada any en un sistema que té els mateixos professors, la qual cosa ha estat possible gràcies a que els professors han fet més hores. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

El Govern retindrà els costos de l’ensenyament en castellà

Les famílies hauran de pagar les despeses per avançat
By , on 24 de juliol de 2014

El Govern de Madrid, a través del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, deduirà o retindrà del finançament autonòmic a les comunitats amb llengua cooficial les despeses derivades de l’escolarització dels estudiants que sol•licitin el castellà com a llengua vehicular i no disposin d’oferta pública. El procediment estableix que les famílies hauran de costejar les despeses derivades de la matriculació en centres privats, per després reclamar-los a l’administració.

El cost de la matrícula, escolarització, transport, menjador i internat dels alumnes que vulguin optar el curs 2014-2015 a una escolaritat en castellà es restarà dels pressupostos autonòmics. Així ho estableix el decret, aprovat aquest divendres pel Consell de Ministres, que desenvolupa la disposició addicional 38ª de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), denominada ‘Llengua castellana, llengües cooficials i llengües que gaudeixin de protecció legal’.

La disposició estableix que el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, prèvia comprovació d’aquesta situació de falta de places públiques, assumirà íntegrament les despeses efectives d’escolarització d’aquest alumnat en centres privats en els quals existeixi aquesta oferta. No obstant això, les despeses de l’ensenyament en un col•legi de titularitat privada del total d’alumnes que hagin d’assistir-hi es restarà als pressupostos que facilita l’estat a les autonomies. El procediment serà iniciat per les famílies i instruït per l’Alta Inspecció d’Educació; alhora, en aquests organisme haurà de donar-se audiència a l’administració educativa afectada

Els beneficiaris són els alumnes que cursin una etapa obligatòria –fins als 16 anys– amb un límit de la despesa mitjana per alumne públic en ensenyament no universitari que actualment està establert en uns 6.057 euros per estudiant. Segons han explicat fonts del Ministeri d’Educació, en el cas que l’alumne que vulgui estudiar en castellà només tingui un centre privat en el seu municipi o en el més proper, i aquest depassi el límit econòmic establert de 6.057 euros anuals, la família haurà d’assumir la diferència.

Encara que aquesta disposició regula l’obligació per part de totes les administracions educatives amb llengua cooficial de garantir el dret de l’alumnat a rebre els ensenyaments en castellà i en les altres llengües cooficials als seus respectius territoris, es dirigeix principalment a Catalunya. En aquesta autonomia s’han donat a conèixer alguns casos de famílies que, volent estudiar en castellà a la xarxa pública, s’han trobat amb que no hi havia oferta. Continue reading »

Comments (0)
Page 1 of 712345...»

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio