EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Recursos’

Recursos

Aplicacions mòbils per a estudiants

Converteix el teu ‘smartphone’ en una eina d’estudi
By , on 3 de abril de 2014

Les noves tecnologies s’han convertit en el malson d’alguns educadors, fins al punt de prohibir-ne el seu ús a classe. No obstant, no es pot negar que els portàtils, les ‘tablets’ i els ‘smartphones’ s’han convertit en aparells que van més allà de sonar en mig de classe, amb un ús correcte, es poden tornar eines educatives per als estudiants. Amb les següents cinc aplicacions per alumnes, aprèn a treure al teu ‘smartphone’ el màxim potencial educatiu:

 

  • Studyblue: Aquesta aplicació gratuïta disponible a Play Store de Google és una eina molt útil i completa per a telèfons intel•ligents. El programa permet crear targetes o ‘flashcards’ on s’hi pot introduir text, imatges o àudio per gestionar el material a estudiar. Alhora, també permet als usuaris disposar d’un cercador de targetes; però el més important és que obre la possibilitat a contactar i compartir amb altres estudiants. L’aplicació també permet comprovar si l’alumne ha après les lliçons. Això es deu a que genera estadístiques de l’efectivitat i permet centrar-se en les àrees en les quals es necessita més reforç.
  • Chegg: Aquesta aplicació gratuïta per a usuaris del sistema operatiu iOS presenta unes funcions similars però més escasses a les de ‘Study Blue’. Chegg permet crear igualment targetes o flashcards per poder estudiar d’una forma diferent a la del paper i bolígraf, alhora permet poder autoevaluar el nivell de coneixements i la preparació per un examen. No obstant, la interacció amb els altres usuaris és més reduïda i només permet cercar altres ‘flashcards’ amb Quizlet.
  • Continue reading »
Comments (0)
Recursos

Millorar i repassar matemàtiques amb recursos web

Els estudiants amb dificultats en matemàtiques tenen la solució a un ‘click’
By , on 24 de desembre de 2013

Les matemàtiques són una de les assignatures clau durant l’ensenyament, a més de ser una eina útil que ens acompanyarà al llarg de la nostra vida. No obstant això, molts nens presenten problemes per aprendre-les i acaben per odiar a les matemàtiques, no aprendre-les i anar arrossegat l’assignatura curs rere curs. Si tenim la paciència no és el nostres fort i es vol recorre a un professor particular, podem ajudar-los des de casa mitjançant l’ús de recursos web en Internet per millorar en matemàtiques.

Els recursos web per a matemàtiques són eines que podem trobar navegant per Internet que ajudaran als joves estudiants a millorar les seves competències en aquesta matèria. L’avantatge d’aquests mètodes és que els alumnes podran repassar els coneixements bàsics d’una forma amena, senzilla i en un llenguatge que ells coneixen molt bé; una opció perfecte alhora de fer front als deures nadalencs. Pots trobar l’ajuda que et cal en els següents recursos web per millorar en matemàtiques:

  • Lasmatemaricas.es: un dels portals de referència per resoldre els dubtes de matemàtiques en totes les etapes de la vida estudiantil, incloent ensenyances de cursos obligatoris, batxiller i universitat. Aquest portal web (amb canal a Youtube) ens permeten visualitzar tots els passos de les operacions i anomenant les propietats utilitzades d’una forma simple i molt gràfica. Una opció recomanable per resoldre aquells petits dubtes que ens surten és contactar amb el perfil de Twitter d’aquests recurs.
    Continue reading »
Comments (0)
Recursos

L’adolescència precoç

Nens, tot i que sobretot les nenes, d'entre 8 i 12 anys entren a l'adolescència
By , on 23 de maig de 2013

En els darrers anys, s’ha produït un fenomen molt preocupant en els més joves i petits: l’arribada precoç de l’adolescència. No és un tema que s’hagi de tractar de forma banal, perquè és important per totes les persones desenvolupar-se en el seu moment adequat, i poden haver-hi conseqüències futures. Al segle XVIII, el filòsof francès Rosseau ja estava molt en contra de reduir l’edat infantil, perquè considerava que era una època única a la vida que calia gaudir mitjançant el joc i l’amor paternal. Els nens, tot i que sobretot les nenes, d’entre 8 i 12 anys, es troben en una adolescència cada cop més precoç que es mostra en forma de fanatisme a artistes i grups de música com Justin Bieber, fotografies i preocupacions pel mòbil, la moda, l’estil de roba, els nois i noies, etc.

Als nens i nenes se’ls hi ofereix la possibilitat d’actuar i prendre decisions d’adults, com per exemple a l’hora d’escollir l’institut on volen matricular-se un cop finalitzen l’escola, però aquests joves no tenen la maduresa suficient com per poder ser conscients de la importància d’aquestes accions. Però no tot és psicològic, perquè hi ha qui es planteja la raó d’aquest canvi com un procés biològic, tot i que encara no s’ha explorat aquesta possibilitat. Podria ser que la llet no materna afecti en el creixement més ràpid de les criatures?

Les noves generacions arriben al món molt preparades en capacitats, però poc preparades pel què fa la intel•ligència emocional. Sí que tenen molts recursos, no els hi falta de res, estan informats de tot el que volen gràcies a Internet, la majoria dels pares els apunta a molts cursets de dansa, música, fan esports, etc. Però hi ha una sobreprotecció massa exagerada que provoca que els més petits no puguin valdre’s per sí sols. I això els posa en una situació de vulnerabilitat pel futur.

Continue reading »

Comments (0)
Recursos

La important ajuda de les entitats contra l’assetjament escolar

‘Asociación No Al Acoso’ vetlla per sensibilitzar la societat i donar eines als implicats en casos d'assetjament escolar
By , on 22 de abril de 2013
Bullying

Una pràctica de bullying

L’assetjament escolar és una lacra amb la qual, desgraciadament, han de conviure molts joves en la seva etapa estudiantil. És un tema que mai perd actualitat, perquè de tant en tant apareixen als mitjans de comunicació casos de joves que han patit mostres de violència i odi per part dels seus companys de classe. Tot i que, generalment, es rebutgi aquesta pràctica, sembla ser que no es troba la manera d’acabar amb aquesta situació definitivament i sempre reapareixen les persones que executen el rol d’assetjador i les víctimes. Les persones que pateixen aquesta situació, però, no solen explicar-ho a ningú, el que sovint complica el poder trobar una solució.

En general, l’assetjament escolar, també conegut com a Bullying, es produeix a l’edat de 12 anys, aproximadament. Normalment, és el moment en què els joves arriben a l’institut i, per tant, passen a ser els petits del centre. Ara bé, amb l’arribada de les noves tecnologies, l’assetjament s’accentua a través d’Internet i les xarxes socials, de manera que és més dur pels joves, ja no és limita a l’horari escolar, sinó que és persistent les 24 hores del dia, provocant una sensació d’angoixa i problemes futurs sobre la personalitat de la víctima.

En cas de produir-se situacions d’assetjament, tant els pares com els professors i directors dels centres, no saben com afrontar-ho. Per això, hi ha associacions que s’encarreguen d’assessorar i donar eines als implicats, útils per poder superar els problemes i buscar solucions. Per exemple, hi ha ‘Asociación No Al Acoso’, a Barcelona, que és una organització sense ànim de lucre formada per psicòlegs, professors, advocats i especialistes en el tema que vetlla per prevenir el bullying, intervenir en els casos que es produeixen i sensibilitzar la societat.

Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Es suprimeixen les beques Séneca i per estudiar a l’estranger a l’estiu

By , on 18 de febrer de 2013
Estudiant

Es suprimeixen les beques Séneca

Males notícies per les beques. El Ministeri d’Educació, Cultura i Esport ha suprimit dues de les beques més demandades per part dels estudiants. En primer lloc, ja no hi haurà ajudes per a estudiar idiomes a l’estranger durant l’estiu. Aquesta era una opció que contemplaven molts joves que, durant l’estiu, marxaven unes setmanes a viure a un país estranger realitzant cursos per aprendre i millorar l’idioma. I en segon lloc, també s’han eliminat les beques Séneca, una opció molt sol•licitada per estudiants universitaris perquè permetia poder continuar estudiant la carrera en una Comunitat Autònoma diferent, amb les despeses per poder viure durant el curs.

A la primera beca citada, molts estudiants marxaven a un país estranger durant unes setmanes per realitzar una immersió lingüística completa. L’únic destí on es mantindrà la beca, ara per ara, serà només per viatjar a França i aprendre francès. Però com s’estan produint aquestes retallades, no hi ha cap mena de garantia perquè aquest destí es mantingui durant els propers anys. La decisió es va prendre en el moment d’aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat del 2013. A canvi, però, es mantenen 500 beques per poder estudiar idiomes a Espanya. Segons el Ministeri, es realitzaran cursos d’immersió lingüística a Espanya, oblidant que immersió implica conviure amb un idioma en el 100% del temps. L’any passat es van invertir 24 milions d’euros en aquestes beques i se’n van beneficiar 14.000 alumnes universitaris i de Formació Professional.

I pel què fa a la beca Séneca, ja no es convocarà pel curs 2013-2014. El ministre José Ignacio Wert ha explicat que aquesta decisió s’ha pres per poder destinar tots els recursos a les beques de caràcter general. Ja fa més de 12 anys que es convoquen aquestes prestacions, però se suprimiran fins que la situació econòmica del país millori. El ministre, però, ha volgut insistir en què els alumnes que en aquest curs es troben en una Comunitat Autònoma gaudint dels beneficis de la beca, seguiran cobrant la prestació, que és de 500€ mensuals. Però de cara al curs vinent, els 6’67 milions d’euros que es destinen a això aniran directes a les beques generals, per tal que els estudiants puguin cursar les carreres en les seves respectives Comunitats Autònomes.

Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Com pendre apunts?

L'ús de símbols i inicials són dos mètodes efectius
By , on 28 de febrer de 2012

Els apunts són tot un art i qualsevol estudiant hi estarà d’acord. Al llarg de la nostra vida estudiantil passem molt de temps anotant les explicacions de conferenciants o professors, en alguns casos s’expressen de forma pausada i repetint els conceptes importants però d’altres parlen amb una rapidesa que només els més experimentats artistes poden plasmar en paper el seu discurs. Dels errors s’aprèn, però tu pots comptar amb una mica d’avantatge si t’apliques els següents consells per prendre apunts.

L'art de pendre apunts

L'art de pendre apunts

Amb el temps qualsevol estudiant va aprenent pel seu compte alguns trucs i dinàmiques per poder apuntat tot allò que diu el professor i que després, alhora de llegir-ho, puguem entendre el que hem escrit ja que d’allò estudiarem. En alguns casos podem gravar les classes o conferències amb l’MP3 o el mòbil però tard o d’hora et tocarà fer apunts en directe. Segueix els nostres senzills consells (a base de molts fulls anotats de classe) i tindràs els millors apunts de tota la teva aula!
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Com fer una ressenya crítica?

Aquest gènere barreja l'exposició i l'argumentació d'una obra
By , on 27 de febrer de 2012

Una ressenya crítica és un text expositiu-augmentatiu. En aquest tipus de textos han d’aparèixer els elements principals de l’obra de forma resumida i opinions o judicis de valor personals sobre el text o producte cultural del qual parlem. Per tant, hem d’haver fet una correcta i profunda comprensió abans de poder-nos posar a escriure. Les ressenyes són molt importants perquè, a través d’elles, no només ens assabentem de la temàtica d’una obra o producte cultural, sinó de la forma com aquesta és rebuda per la crítica.

La ressenya crítica es composa de quatre apartats

La ressenya crítica es composa de quatre apartats

La ressenya crítica és una tipologia de text en la que es fa un recompte del contingut d’una obra, de les seves idees essencials i els aspectes que considerem interessants. Al mateix temps, hem de realitzar una valoració crítica d’aquest producte cultural segons el nostre punt de vista i d’una forma argumentada. Cal que aclarim que la valoració de la obra correspon a la nostra visió personal.
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Consells per posar-se a estudiar

Dinàmiques i consells per fer les tasques acadèmiques
By , on 15 de febrer de 2012

El gran problema de molts estudiants és que no troben el moment de començar a estudiar i això repercuteix negativament en les seves qualificacions.  Les tasques diàries i repassar els coneixements abans d’un examen es converteixen en un problema que no volen afrontar i per això busquen excuses per justificar-se a ells mateixos les poques ganes. Prou de fer el mandra! Aplica’t aquestes dinàmiques i trobaràs les ganes d’estudiar que has perdut!

Consells per posar-se a estudiar

Consells per posar-se a estudiar

Molts estudiants obtenen qualificacions baixes, no perquè no tinguin la capacitat, sinó perquè estudiar es converteix en una tasca odiosa. Seguint una sèrie de tècniques i consells es pot aconseguir front als deures i als exàmens sense que això suposi un drama; però cal la força de voluntat de l’estudiant per girar la situació en la que es troba ara.
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Museu del Gas, el nou atractiu de Sabadell

El seu objectiu és preservar i difondre el patrimoni històric dels sectors del gas i l’electricitat
By , on 12 de gener de 2012

El president de la Generalitat, Artur Mas, va inaugurar el dimarts passat el Museu del Gas, un nou equipament cultural promogut per la Fundació Gas Natural Fenosa que té com a objectiu principal preservar i difondre el patrimoni històric dels sectors del gas i l’electricitat. De la mateixa forma, aquest nou museu vol fixar la seva mirada cap al futur i explorar els pròxims anys de l’energia i el medi ambient.

Al seu web trobaràs tot el que vulguis saber

Tot i que la inauguració oficial ha estat aquesta setmana, el Museu del Gas porta obert al públic des del passat 13 de desembre. A l’exposició permanent hi podem trobar la història de la companyia que va néixer el 1843 com a ‘Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas’. Aquesta exposició reflexiona sobre el passat i el present de l’energia i mira cap al futur sabent de la importància d’utilitzar de forma eficient els recursos naturals. En el mateix museu podem trobar l’Arxiu Històric de la fundació.

Un dels elements més importants i innovadors d’aquest museu rau precisament en l’edifici en el que està situat. Es tracta d’un edifici de finals del segle XIX ubicat a la cèntrica Plaça de Gas de Sabadell, obra de l’arquitecte Jili Batllevell, construït per obtenir electricitat a partir de motors de gas que ha estat rehabilitat per poder albergar el Museu del Gas. En aquest procés, s’ha reconstruït de forma sostenible i és que s’ha reduït al màxim l’impacte ambiental, les emissions de diòxid de carboni o el consum d’aigua, entre d’altres mesures.

Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies, Recursos

Educar als nens perquè facin un bon ús d’Internet

Existeixen programes que actuen com a filtres, però el millor filtre és l’educació
By , on 15 de novembre de 2010

Els nens comencen a utilitzar la xarxa global des del ben petits

Fa uns anys, quan es va introduir Internet a la vida quotidiana, l’estrat de persones adultes que configuraven en aquell moment la societat i que no havien sentit a parlar mai d’aquest estri van haver de fer cursos intensius i extensius per adaptar-se al nou medi i no quedar endarrerits dins aquest importat avenç tecnològic. La implantació de la xarxa global va ser un procés molt ràpid gràcies a la seva utilitat i gran acceptació, per això, la generació adulta que va haver de fer la transició va haver de fer-la d’un dia per l’altra, canviant les seves rutines de producció.

Un procés molt diferent és el que han patit els nens que des de ben petits han crescut amb la xarxa global a casa. Avui dia connectar-se a Internet és més fàcil que baixar a comprar el pa i increïblement als pocs anys d’edat els nens controlen de forma impecable el nou mitjà. És per aquest màxim domini que
Internet s’ha convertit en una arma de doble fil per els nens. Per un costat presenta la possibilitat d’entrar dins el món de la comunicació i la informació global des de ben petits, avesant-se a tenir contacte amb qualsevol racó del món d’una forma fàcil i ràpida; a més, poder connectar-se a la xarxa és el mateix que connectar-se a centenars de biblioteques i centres de recerca en línia, un aspecte que sens dubte és molt posictiu.

Però no tot és perfecte i és que per l’altra, en aquest món sense barreres ni límits, els nens estan tremendament exposats: pàgines pornogràfiques, de contactes… fins i tot el famós servei de missatgeria instantània pot convertir-se en una eina perillosa. Per això, i intentant protegir el màxim possible als nens s’han inventat programes que actuen com a filtres i que bloquegen qualsevol pàgina amb informació no apta per la seva edat. El WebAllow o el ParentalControl, per exemple, són programes que bloquegen les pàgines amb continguts dirigits a persones adultes o els serveis de missatgeria instantània. De la mateixa forma, l’antivirus Panda ofereix la possibilitat d’activar el ParentalControl.
Continue reading »

Comments (0)
Page 1 of 41234

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio