EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Llibres’

Llibres

Jamie Waylett, Crabbe a Harry Potter, condemnat a dos anys de presó

És lícit que els nens comencin tan d’hora les seves carreres d’actors?
By , on 23 de març de 2012

L’educació no és troba a un sol lloc sinó que està present a tots els escenaris i etapes de la vida. Quan anem a l’escola, agafem el transport públic, mirem la televisió o llegim un llibre estem educant-nos, estem aprenent i desaprenent. Si bé és veritat que l’educació, en majúscules, es dóna a unes certes edats no tinc cap dubte que aquesta segueix de forma més subliminal al llarg de la nostra vida. Durant aquests moments més sensibles a l’ensenyament són molts els factors que hi poden influir, entre els que hi trobem la lectura. Fa uns anys es van posar molt de moda les aventures del jove mag Harry Potter, un boom molt beneficiós pels més joves, que van començar a llegir habitualment. Després del llibre va arribar la pel•lícula i van ser molt els fans que van acudir al cinema per veure als seus personatges preferits en pantalla completa.

És precisament d’un d’aquests personatges que aquests dies ens arriba una mala notícia, una notícia gens beneficiosa per l’educació d’aquells que llegien Harry Potter. I és que Jamie Waylett, el noi que feina de ‘Crabbe’ a la pel•lícula, ha estat condemnat a dos anys de presó per la seva participació a l’onada de disturbis que va patir Londres l’agost passat. Aquesta pena es suma a l’any de presó per robatori.

Waylett, que ja havia estat condemnat anteriorment per possessió de cànnabis, formava part d’un grup, d’almenys quatre persones, que va entrar a la zona de Chalk Farm, al nord de Londres, el tercer dia de violència a la capital. Durant aquella nit les càmeres de seguretat el van gravar a diferents punts, en ocasions cobert per una caputxa. Amb aquestes proves el jutge Simon Carr l’ha condemnat a dos anys de presó per disturbis violents i a un per manejar bens robats, tot i que les dues condemnes es compliran alhora. D’aquesta forma i segons el jutge Waylett tindria l’opció de sortir en llibertat després d’un any de presó.

Però aquest no és el primer escàndol que esquitxa a algun dels personatges de la saga del mag. De fet, el seu protagonista, Daniel Radcliffe va admetre que havia tingut problemes amb l’alcohol arrel de la seva participació a la pel•lícula i que fins i tot havia rodat escenes begut.

Davant aquesta notícia i altres que apareixen dia rere dia als diaris sobre escàndols d’estrelles adolescents la pregunta és, s’ha de permetre que els nens comencin tan d’hora amb les seves carreres artístiques?

Comments (0)
Llibres

Llibres per fomentar la lectura

5 novel·les pensades per a nens d'ara
By , on 9 de febrer de 2012

Els nenes d’avui dia viuen en un món basat en la imatge. Les pel·lícules i les sèries guanyen molt de terreny als llibres, que han esdevingut casi obsolets per als seus ulls. No obstant, és molt important fomentar la lectura entre els més menuts i aquesta tasca només es pot aconseguir fent que llegeixin llibres que a ells els puguin agradar.

Noia llegint

Noia llegint

Jo vaig ser un d’aquells nens que odiaven llegir i deixava per a l’últim moment les lectures obligatòries que manaven a l’escola o l’institut. Me’ls acabava llegit, però perquè no podia baixar-me treballs d’Internet. És cert que les lectures eren de prestigi però no era quelcom que hagués estat pensat per als nens d’avui en dia. Sempre s’està a temps de canviar la situació; i per això proposo una sèrie de lectures de qualitat i entretingudes per iniciar als nens i nenes d’entre 12 i 14 anys en l’apassionant món de la lectura.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Aconseguir bons hàbits de lectura

Si comencem des de ben petits es fàcil mantenir-ho
By , on 16 de juny de 2010

Llegir, un hàbit saludable

Avui dia ens trobem davant d’una situació ben complicada. Fa uns anys els hàbits de lectura eren ben diferents als d’ara. Pel que sigui, perquè fa mandra, perquè els llibres són massa cars, etc, els nostres hàbits de lectura van baixant any rere any. I la veritat, és que no és massa bo. Un llibre és el millor amic que podem tenir. Llegir és un acte d’intimitat. Ens tanquem en un món de pau i desconnectem del que tenim al voltant. A més, ens ajuda a millorar la nostra escriptura i incrementa el nostre nivell de creativitat. Per aquesta raó és important que des de ben petits tinguem uns bons hàbits de lectura, i així a mida que creixem els anem conservant.

Els més petits de casa són els més fàcils de convèncer. La clau és anar-los introduint a la lectura d’una manera que ells no se n’adonin. Per exemple, abans d’anar a dormir els podem llegir un conte, però no l’acabem, el deixem per la pròxima nit, i així el nen tindrà ganes de continuar escoltant la història. En aquest punt els hem de motivar perquè siguin ells qui prenguin la iniciativa. Animar-lo a que llegeixi una part del conte cada nit perquè així ell serà el narrador.

D’altra banda també podem crear un ambient propici per la lectura a casa. Ja sabeu que els més petits acostumen a copiar patrons dels més grans. Per tant si ens veuen llegir en una butaca, sabran que ells també ho poden fer i de mica en mica aniran incorporant aquest hàbit a la seva vida.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Noves claus per prevenir l’assetjament escolar

"Un canvi de mirada per abordar i prevenir la violència a les escoles" ens recorda que no es pot reduir el problema a la individualitat
By , on 8 de abril de 2010

Portada del llibre

Durant els darrers anys els casos d’assetjament escolar acaparen els mitjans i la societat, tot i que és discutible fins a quin punt es tracta d’un fenomen actual. No obstant això, les xifres han arribat a ser esgarrifoses darrerament. Sense anar més lluny, l’any 2006 descobríem que un de cada quatre alumnes espanyols patia aquesta mena d’abusos. De tots aquests es calcula que només se’n coneix el 20% dels casos. I és que, quan el maltracte és psicològic, l’impacte és més difícil de detectar i, per tant, és més complicat que el cas surti a la llum.

Segons els estudis, la majoria dels assetjadors són nens, igual que la majoria dels assetjats. A més, aquest comportament té el seu punt àlgid entre els infants de 7 i 8 anys i amb l’edat tendeix a disminuir. Les xifres més positives, de fet, es registren entre els alumnes de batxillerat. L’assetjament escolar coincideix amb el que es produeix en altres àmbits, com el domèstic i el laboral, i la majoria dels que el duen a terme acaben cometent altres tipus de delictes abans de complir els 24 anys.

Si observem, tal i com acabem de fer, el perfil i les dades estadístiques, ens adonem que es tracta d’un problema social sovint fàcil d’individualitzar. Famílies desestructurades i menors conflictius, tot plegat adobat amb la visió positiva que es dóna de la violència a la televisió, el cinema i internet. Cal recordar que el 30% dels menors disposa d’ordinador i accedeix sol a la xarxa. Però, realment reduir el problema a perfils molt específics i a estereotips tan estesos és el més adequat?

L’obra Un canvi de mirada per abordar i prevenir la violència a les escoles fa, entre d’altres, aquesta reflexió. Tal i com podem llegir a la sinopsis, “considerar la violència a les escoles des d’un punt de vista individual com una acció i reacció és perdre tota possibilitat de fer una interpretació holística que doni peu a la intervenció en les seves causes”. La proposta d’aquesta obra és, doncs, trobar les claus per posar fi al problema a través de dinàmiques beneficioses per tots els que en formen part, que, al cap i a la fi, som tots. En aquest sentit, una de les premisses principals és fomentar l’acceptació de la diversitat i fins i tot de la vulnerabilitat, a través de l’estímul del coneixement i reconeixement dels que ens envolten i de nosaltres mateixos. Cal un aprenentatge de les relacions interpersonals que fins ara mai ha estat estimulat com cal.

Les autores, Maria Jesús Comellas i Mirta Lojo treballen actualment a l’Observatori de la Violència a les Escoles, un projecte amb l’objectiu de compartir amb la comunitat educativa els factors que intervenen entre els diferents membres d’aquesta comunitat i la seva interpretació. Si fem un cop d’ull als principis en què es basen els seus estudis, ens n’adonarem de la perspectiva fresca i amb voluntat de canvi que transpira el projecte i que es reflecteix en aquest llibre. Un recurs molt recomanable per a experts, pares i educadors que pot ajudar a que les xifres d’assetjament escolar al nostre país per fi disminueixin com cal.

Pots comprar la versió digital del llibre aquí

Comments (0)
Llibres

Com ensenyar matemàtiques per a aprendre millor

Un llibre per a acabar amb el malson de les 'mates'
By , on 15 de març de 2010

Aprendre matemàtiques no és tan complicat

Per què hi ha tant fracàs escolar en matemàtiques? Aquesta és una qüestió que ha omplert pàgines i pàgines, que ha estat el centre de debats i discussions en tots els àmbits educatius.

Des de la mateixa universitat s’ha intentat donar solucions, potser el problema sigui com ensenyar les matemàtiques. En aquesta línia està el llibre ‘Com ensenyar les matemàtiques per aprendre millor’, publicat l’any 2004 i coordinat pel professor Vicente Bermejo (catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a la Facultat de Psicologia de la Universitat Complutense de Madrid).

Escrit per professionals de l’educació (docents, matemàtics, psicòlegs i investigadors) es pretén, amb aquest llibre, facilitar als professors de matemàtiques una visió de com conduir aquesta matèria d’una forma eficient, aconseguint un alumne motivat i un canvi d’actituds davant les matemàtiques, en fi, que l’alumne sigui capaç de comprendre i millorar les seves capacitats matemàtiques.
Continue reading »

Comments (0)
Educació especial, General, Llibres, Sin categoría

Aulafacil.com, cursos de franc a la xarxa

Idiomes, economia, manualitats...tot al teu abast
By , on 19 de maig de 2009
Portal d'Aulafacil.com

Portal d'Aulafacil.com

AulaFacil és el resultat d’un acord signat entre Imagina Network i Compas3 Comercio Electrónico. L’objectiu d’aquest acord era oferir un lloc que servís com facilitador de formació a través d’Internet. I s’ha aconseguit. A Aulafacil vam trobar una cuidada selecció de cursos que contribuïxen a ampliar coneixements i que permeten un major desenvolupament professional o acadèmic.

Amb un format totalment auster, on preval el contingut més que la forma, apareix una gran varietat de cursos de tot tipus. L’oferta és ben àmplia, per a tots els gustos i totes les necessitats. Les categories que se’ns oferixen són: Autoajuda/varis; Informàtica; Cuina; Internet; Dibuix; Manualitats; Docència; Maquetes; Empresa/Economia; Mascotes; Idiomes i Pintura.

Detinguem-nos en la secció d’Idiomes. Se’ns oferixen cursos d’anglès, alemany, rus, portuguès, italià i xinès. Tots ells amb diversos nivells de dificultat, amb gramàtica, exercicis gramaticals i de pronunciació, bastant complets. Una altra de les categories més preparades és la d’Empresa/Economia, amb cursos de comptabilitat, lideratge, estratègies empresarials, com funciona la borsa, màrqueting, publicitat, com generar idees, i un llarg etcètera que cobrixen totes les necessitats no només d’estudiantes, sinó també de professionals.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Intermón edita diversos llibres infantils per al proper Sant Jordi

Llibres didàctics pensant en una data emblemàtica
By , on 11 de març de 2009

L’ONG Intermón ha preparat diversos llibres dins la seva col·lecció infantil amb motiu de la propera data de Sant Jordi. Us en fem un resum d’allò més interessant:

Tembo surt a jugar

Tembo surt a jugar

Tembo surt a jugar: és una sèrie de quatre llibres fets en cartró, il·lustrats amb collage i amb senzills textos, l’objectiu dels quals és que el públic més petit s’iniciï en la lectura. El protagonista és Tembo, un elefant que neix a la sabana i a poc a poc, de la mà de la seva mare o del seu pare, tot ho aprendrà. En el volum tres, “Tembo surt a jugar”, el personatge aprèn a gaudir jugant amb els seus amics; mentre que en el títol quatre “Tembo i els altres”, mira al seu al voltant i s’adona que no està sol. Edat recomanada: 0-3 anys lectura acompanyada i 3-6 anys lectura solitària.

“Com pot guarir-se una ala trencada” relata la història de Martín, un nen que quan veu un colom ferida sobre l’asfalt del carrer abarrotat de gent, es deté, la mira i s’ajup per a ajudar-la. El nen recull l’ocell i el duu a casa per guarir-lo, malgrat el rebuig inicial de la seva mare. Martín mostra als seus progenitors amb tendresa i convicció la necessitat d’ajudar, d’ implicar-se en els problemes dels altres, si és que volem viure en un món més just i més tendre. Edat recomanada: 3-6 anys lectura acompanyada i 6-8 anys lectura solitària.

“El cavaller i el drac” recrea la llegenda de Sant Jordi, centrant-se en la personalitat del protagonista: el seu compromís amb els que més ho necessiten, i el seu esperit de cooperació que contribueix a eradicar una injustícia. A més, en la narració, els nens i les nenes descobriran les virtuts d’altres valors com el diàleg, la comprensió de l’altre,la reflexió, el coratge enfront de les dificultats, la coherència, la generositat i la solidaritat; tot això plantejat d’una forma quotidiana i natural. Edat recomanada: 3-6 anys lectura acompanyada i 6-8 anys lectura solitària.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Llibres de llibertat, amor i ésser

By , on 28 de agost de 2008

Erich Fromm ha estat considerat un dels psicoanalistes més influents del segle XX. Nascut a Frankfurt, i molt influenciat per Marx i Freud, Fromm va aplicar la tesoria psicoanalítica tant als problemes socials com als culturals. Del llegat que ens ha deixat ens agradaria destacar i recomenar tres obres: Tenir o ésser, La por a la llibertat i L’art d’estimar.

Aquests llibres no deixen indiferent a ningú. Són aquelles obres que et fan reflexionar pàgina rere pàgina. Ens ofereixen moltes idees, també ens fan qüestionar-nos contínuament i ens fan pensar.

Tenir o ésser ens proposa fer un canvi en la nostra forma de viure. S’entén que l’ésser humà prefereix tenir, sobretot en una societat submergida en el capitalisme, en la qual importa allò que posseeixes. Fromm ens porta cap a la importància de ser. Com s’arriba a la felicitat? Són més importants els valors que ens omplen o el saber que tenim objectes que ens pertanyen?
Continue reading »

Comments (0)
Llibres, Recursos

El Valor d’Educar, un referent

By , on 10 de abril de 2008

A cada professió i a cada ciència hi ha sempre alguns títols de referència, algunes obres que són de lectura obligada. És possible que moltes d’elles no ens acabin d’agradar, que desenvolupin tesis amb les quals estem totalment en desacord, però ens ajuden a pensar i reflexionar, a qüestionar-nos les coses. En el cas de l’educació un dels títols clau és El valor d’educar, de Fernando Savater.

El llibre fa un recorregut per diversos temes clau. Parla de l’aprenentatge humà i ens recorda que el més propi de l’ésser humà és aprendre de la resta per a fer-nos conscients dels nostres semblants. També introdueix quins han de ser els continguts de l’ensenyament.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio