EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Idiomes’

Idiomes

La Generalitat recorrerà els expedients per pagar l’escolarització en castellà

Catalunya paga fins a 6.000 euros per alumne
By , on 29 de abril de 2016

castella

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Ruiz, ha anunciat que avisarà al ministre d’Educació, Cultura i Esports en funcions, Íñigo Méndez de Vigo, que la Generalitat recorrerà els expedients que l’obliguen a pagar l’escolarització en castellà. La voluntat de la Generalitat de Catalunya és que la matriculació en centres amb el castellà com a llengua vehicular no correspongui a les arques de la Generalitat.

L’actual sistema obliga a la Generalitat de Catalunya a abonar fins a 6.000 euros per estudiant que sol•liciti el castellà com a llengua vehicular i no disposi d’aquesta oferta pública a prop del seu domicili. Una situació que la consellera d’Ensenyament ha anunciat que tractarà amb el ministre Méndez de Vigo aquest dijous, quan li explicarà que la Generalitat te la intenció de recórrer els expedients que obliguen a abonar aquesta quantia.

Tanmateix, durant la inauguració de la Fira de formació i treball a Lleida, la consellera d’Ensenyament ha avançat als mitjans de comunicació que li dirà al ministre que Catalunya no farà proves de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE). Les probes d’avaluació final de Primària o revàlides que preveu la llei educativa estatal no s’aplicaran, però sí els exàmens previstos en la Llei d’Educació de Catalunya (LEC). Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Fins un 150% més de joves es prenen un any sabàtic per aprendre anglès

L’any sabàtic és post-estudis universitaris
By , on 19 de abril de 2016

aprendre

El nombre d’estudiants espanyols que decideixen prendre’s un any sabàtic per estudiar anglès a l’estranger ha crescut en un 150%, segons un estudi elaborat per ESL-Education. Encara que es tracta d’un costum estranger, cada vegada són més els joves espanyols que se sumen a aquesta pràctica, amb la finalitat de perfeccionar un idioma, ampliar coneixements culturals i viure noves experiències.

Les dades recollides per ESL-Education, revelen que el perfil dels joves que es prenen un any sabàtic és el de llicenciats entre 26 i 27 anys, que volen fer una “aturada” abans de començar la seva carrera professional. La majoria (un 60%) són noies que busquen perfeccionar el seu nivell de domini d’una llengua estrangera abans d’accedir al mercat laboral.

De mitjana, els joves espanyols tenen per objectiu passar fins a cinc mesos “d’any sabàtic” per aprendre idiomes, augmentant en un 14% el nombre de setmanes pel que fa a anys anteriors. Tanmateix, les dades de l’estudi mostren que els espanyols prefereixen viatjar en els mesos d’agost i setembre per formar-se en idiomes a l’estranger, coincidint amb el començament del nou curs acadèmic. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Estudia anglès als Estats Units: descobreix la millor forma d’aconseguir-ho

Les 8 fórmules per aprendre idiomes a EE.UU
By , on 19 de gener de 2016

amrican

Els Estats Units són un de les millors destinacions per a aquells estudiants internacionals que tinguin la intenció de formar-se a nivell universitari, realitzar pràctiques en empreses punteres o guanyar experiència laboral internacional. I és que el país nord-americà compta amb un gran prestigi en els camps acadèmics i laborals. No obstant això, els Estats Units també són una excel•lent destinació d’aprendre o perfeccionar el teu nivell d’anglès.

Si bé la seva faceta com a destinació d’estudis d’idiomes està molt per darrere si es compara amb Irlanda o Anglaterra, la immersió lingüística està gairebé garantida en tots aquells estudiants que optin per viatjar als Estats Units per aprendre o millorar un idioma. En aquest sentit, les ofertes de cursos, modalitats i opcions per acabar dominant l’anglès són molt més extensos en el país americà: depenent de quin nivell de domini de l’anglès tens, així com també del temps lliure amb el qual disposin, podran optar a un total de 8 modalitats d’aprenentatge per estudiar aquest idioma. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Quin nivell d’anglès tinc? Descobreix-ho amb Cambridge English

L’aplicació gratuïta consta de 25 preguntes
By , on 22 de octubre de 2015

cambridge

El domini de l’anglès és un dels principals requisits per accedir al mercat laboral, per estudiar a les universitats estrangeres o per realitzar pràctiques formatives a empreses internacionals. Existeixen diferents mètodes per aprendre i millorar les competències en llengua anglesa, des de les tradicionals classes en una acadèmia fins a aplicacions per repassar els nostres punts febles. Amb tot, abans de triar un mètode d’aprenentatge és necessari que sapiguem el nivell que tenim realment.

Una eina que et permetrà saber el teu nivell de domini de l’anglès és una simple prova amb unes poques preguntes disponible a la web de Cambridge English. El test consta d’un total de 25 preguntes d’opció múltiple, molt ràpides de contestar; no hi ha un temps límit per realitzar la proba. Una vegada s’hagin completat totes les preguntes, l’aplicació ofereix una puntuació global de la prova i permet revisar els resultats concrets de les qüestions perquè l’alumne pugui veure els seus errors.

Un dels punts forts d’aquesta aplicació és que compta amb dues modalitats: la general i l’específica. La modalitat general està dirigida a tots els estudiants d’anglès o persones adultes amb coneixements d’aquesta llengua; mentre que la segona modalitat de l’aplicació ha estat especialment dissenyada per avaluar el nivell real de domini de l’anglès en instituts i escoles amb nens d’11 anys o més. A més, la prova de Cambridge English és gratuïta i es fa des de casa, per la qual cosa qualsevol persona pot realitzar-la.

Val a dir que el resultat és aproximat i en cap cas aquesta aplicació pot considerar-se una prova formal del teu nivell de domini de l’anglès, sinó un mètode per consultar els progressos en el coneixement d’aquesta llengua. El test de nivell permet comprovar que vas millorant en el teu curs d’anglès, si necessites estudiar més abans de prendre les proves per al certificat d’anglès Cambridge University o per cerciorar-te del pas del temps no ha minvat les teves habilitats en aquesta llengua.

El Cambridge English, un dels centres més respectats a nivell internacional, els exàmens del qual són realitzats per més de 5 milions de persones de 130 nacionalitats diferents. De manera que es tracta d’una eina d’acte diagnòstic molt recomanable per a tots aquells estudiants que volen obtenir un certificat d’anglès Cambridge English.

Imatge: PublicDomainPictures

Comments (0)
Idiomes

Les 5 millors aplicacions per aprendre idiomes

Les apps poden ajudar-te a millorar o aprendre una nova llengua
By , on 10 de abril de 2015

pc

L’aprenentatge i domini d’idiomes és avui un requisit fonamental per accedir al mercat laboral amb èxit, però també ho serà properament per aconseguir una titulació universitària. Les fórmules més tradicionals per aprendre idiomes passen per cursos en acadèmies, intensius en les universitats, classes particulars o realitzar una estada a l’estranger. No obstant això, els cursos per internet o mitjançant aplicacions s’han erigit con noves fórmules d’aprenentatge amb bona acollida entre els joves.

Els cursos per Internet i mitjançant aplicacions són una bona opció per aquells joves amb poc pressupost i que destaquin per ser proactius i disciplinats amb els temps d’estudi. Si tens aquest tipus de perfil, existeixen aplicacions per a dispositius mòbils i portals de contacte entre persones que busquen millorar el domini d’un idioma posant-ho en pràctica. Saps quins són les 5 aplicacions gratuïtes més populars per aprendre idiomes? Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Un total de tres famílies presenten una sol•licitud de compensació per estudiar en castellà

Les famílies han d’avançar la matriculació en un centre privat
By , on 9 de febrer de 2015

banderes

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau, ha afirmat que només hi ha cinc estudiants que hagin sol•licitat l’ensenyament en castellà. La responsable d’ensenyament ha explicat que tres d’aquests casos no compleixen les condicions per poder rebre una compensació econòmica de fons de la Generalitat per una quantia de 6.000 euros per escolaritzar-se en centres privats que ofereixen el castellà com a llengua vehicular.

Un total de cinc estudiants de Catalunya han presentat una sol•licitud de compensació econòmica de 6.000 euros per haver de matricular-se en un centre privat, ja que les famílies estimen que els centres públics disponibles no garanteixen que el castellà sigui la llengua vehicular en l’ensenyament dels seus fills. Fa pocs dies, han entrat una nova sol•licitud per rebre la compensació per escolaritzar en un centre privat que disposen de línies d’ensenyament on el castellà és llengua vehicular a dos menors, que queda pendent d’estudi per part de la Generalitat.

La Conselleria d’Ensenyament de Catalunya ha rebut la sol•licitud de compensació de tres famílies, amb dues, un i altres dos fills, respectivament. La Generalitat ja ha estudiat els casos de les dues primeres famílies a presentar la sol•licitud, que han estat rebutjats. Segons declaracions de la consellera als mitjans de comunicació, d’aquests cinc alumnes només quedarien dos casos per saber si compleixen les condicions per rebre-la mentre que els altres tres casos ja han estat rebutjats. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

El català pot ser llengua vehicular a l’ensenyament segons el Tribunal Suprem

L’alt tribunal no reconeix l’exclusió del castellà al sistema
By , on 15 de desembre de 2014

catalan

El Tribunal Suprem ha donat el seu aval al fet que la llengua catalana sigui vehicular en l’ensenyament, l’administració i les comunicacions dels centres educatius de Catalunya. Amb aquesta decisió, l’alt tribunal rebutja el recurs de cassació que va interposar l’organització Impuls Ciutadà sobre una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que afectada a una sentència interposada per aquesta entitat.

L’organització Impuls Ciutadà va portar davant els tribunals el decret 155/2010 d’adreces de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat, al•legant que no s’explicitava l’ús del castellà com a llengua vehicular en l’àmbit de l’ensenyament. Rebent en 2012 una negativa de recurs contenciós-administratiu per part del TSJC, l’organització va alçar un recurs de cassació davant la decisió de l’alt tribunal català, que ha estat rebutjat pel Tribunal Superior de Justícia.

En un comunicat, el Tribunal Superior de Justícia ha destacat que l’article impugnat per l’organització Impuls Ciutadà és constitucional, argumentat que es limita a garantir que la llengua catalana sigui vehicular i no s’arriba a excloure el castellà en el sistema educatiu català. Amb tot, el tribunal al•lega que l’articulat català queda recollit per la Constitució Espanyola i les normes estatals i per això rebutja el recurs de cassació. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

La Secretaria d’Universitats impulsarà un programa de reforç en llengua estrangera

Els universitaris han d’acreditar el nivell B2 en un tercer idioma per graduar-se
By , on 13 de agost de 2014

La Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat impulsarà des de setembre un programa de reforç no presencial d’anglès o en una llengua estrangera que serà gratuït per als estudiants universitaris de primer curs que no tinguin el nivell B2. Els nous estudiants tenen el requeriment obligatori de certificar un nivell B2 en una llengua estrangera a partir del proper curs per poder obtenir el graduat universitari.

En una entrevista, el secretari d’Universitats, Antoni Castellà, ha explicat que la iniciativa de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat és una de les fases que es desplegaran durant la legislatura. Tal com recull la Llei d’Acompanyament del Parlament, els estudiants hauran de realitzar una prova comuna d’anglès que s’haurà d’aprovar per poder graduar-se, per això la Generalitat impulsarà aquest curs no presencial gratuït i altres iniciatives com una aplicació per a dispositius mòbils per millorar la conversació en 9 idiomes. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Escoles afectades pel 25% d’hores en castellà asseguren haver complert la sentència

El bilingüisme imposat pel TSJC afectava els darrers dies del curs
By , on 2 de juliol de 2014

Les quatre escoles concertades afectades per l’obligació d’impartir el 25% de l’horari lectiu en castellà han assegurat haver complert el mandat judicial i han aplicat el percentatge en l’última setmana del curs, que va finalitzar el 20 de juny, amb diverses activitats. L’escolaritat bilingüe va ser sentenciada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) a petició de cinc famílies que demanaven educació en llengua castellana.

El secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Carles Armengol, ha avançat que la setmana vinent enviarà al TSJC un informe per demostrar el temps lectiu que van realitzar en castellà com a llengua d’aprenentatge, el qual “s’haurà mogut en un 25%” d’hores de classe. Armengol ha justificat que aquest percentatge no correspongui a una assignatura no lingüística perquè en l’última setmana de curs no hi ha classes normals, sinó que es fan exàmens, repàs i sortides, entre altres activitats.

De la mateixa manera, Armengol ha explicat que el 25% s’ha implementat amb activitats en castellà adaptades a “les característiques de cada curs”, si bé en un dels casos no ho van complir perquè coincidia amb període d’exàmens, i només feien classe els que tenien alguna assignatura suspesa, la qual cosa no era el cas de l’alumne que demanava escolarització en castellà, amb el que aquest no va fer classe ni en castellà ni en català. Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

El 45% dels alumnes catalans d’ESO no sap expressar-se en anglès

L’anglès és l’assignatura negre dels centres públics
By , on 15 de abril de 2014

El 44,6% dels alumnes catalans de quart curs de Secundària tenen un nivell baix en expressió escrita en llengua anglesa, segons reflecteixen els resultats de l’avaluació de les competències bàsiques en anglès, que ha presentat aquest divendres en roda de premsa la consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau. Encara que els resultats milloren en les competències de comprensió oral i lectora, el nivell mitjà queda lluny dels objectius marcats per a l’any 2018,

La consellera catalana ha tret importància als baixos resultats d’anglès al•legant que no són comparables amb anys anteriors ja que s’han canviat els criteris d’avaluació per apropar-se als estàndards europeus. Tanmateix, Rigau ha explicat que el 20% dels alumnes tenen un nivell global baix, quan l’objectiu és que estiguin per sota d’aquest llindar del 15% de l’alumnat; i que el 24,7% ho tenen alt, quan l’objectiu és que siguin el 30%.
Continue reading »

Comments (0)
Page 1 of 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio