EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Educació especial’

Educació especial

Nens que es distreuen a classe: què hem de fer?

Consells per millorar la concentració
By , on 13 de novembre de 2015

nen

Els nens han deixat enrere les vacances de l’estiu i ja s’han tornat a acostumar als horaris, les classes i les activitats extraescolar. No obstant això, és possible que els tutors o bé els pares hagin detectat que el nen té problemes a l’hora de concentrar-se a classe o que es distreu amb massa facilitat durant l’estona que fa els deures a casa. És aquest un problema greu? Què podem fer per ajudar-lo a concentrar-se?

Per solucionar aquest comportament negatiu hem de parlar amb el nen i el seu tutor per assegurar-nos que el nivell de les classes i els deures no sigui massa difícil per a les competències que ha adquirit fins ara. Si l’activitat acadèmica està per sobre de les capacitats personals del nen, és normal que se senti frustrat i es distregui amb facilitat. El nivell acadèmic baix pot corregir-se a casa mitjançant la programació d’exercicis per a aquesta fi, però si els problemes són més seriosos, ha de tractar-se des de la mateixa classe.

En aquests casos, pots demanar-li al mestre que organitzi blocs de treball en classe per al nen amb l’objectiu de reduir el temps que empra actualment en les tasques escolars o ben seleccionat material per equiparar el seu nivell al de l’exigència de classe. Una vegada que hagi completat els blocs d’exercicis, el nen ha de poder realitzar una activitat que el distregui i que li permeti un descans mental abans de passar a la següent secció. Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

Claus per treballar amb nens amb TDHA

La rutina, el reforç positiu i la motivació són essencials
By , on 16 de juliol de 2014

Una de les principals problemàtiques que experimenten les famílies amb fills als quals se’ls ha diagnosticat el TDAH és el fracàs escolar encara quan aquests tenen altes capacitats acadèmiques. La clau per superar aquest llast en els estudis és crear una forta rutina diària, en la qual s’estableixin unes pautes d’actuació per al nen o adolescent a cada moment i que englobin l’entorn escolar com ja a casa.

Les distraccions, oblits, problemes de concentració, impulsivitat, desorganització o dificultat per planificar el temps, característiques típiques dels nens amb dèficit d’atenció, poden comportar resultats acadèmics negatius. Per això, resulta imprescindible establir una rutina d’estudi, de manera progressiva, que és ajudi a aconseguir les seves metes i objectius. Per a això, els docents i pares han d’aplicar unes pautes per atendre als estudiants amb TDAH:

Els nens amb TDAH han de tenir un horari detallat amb totes les tasques i activitats que han de realitzar sense excepció al llarg del dia. Una ajuda consisteix a emprar colors, esquemes, imatges i elements que resultin atractius de forma visual. D’aquesta manera, podran distingir amb major facilitat i rapidesa el que han de fer a cada moment. Sobre aquest tema, cal proporcionar-los els temps que ells necessiten per realitzar les tasques, ja que a poc a poc aniran reduint el temps sense adonar-se.

Sobre aquest punt, els canvis són un enemic dels nens amb TDAH, per això és important que les alteracions en la rutina d’aquests estudiants siguin planificats i preparats amb antelació. Així mateix, els canvis també poden ser vists com una excusa per evitar fer les tasques escolars, per la qual cosa l’estudiant amb l’ajuda dels pares o del tutor ha de reorganitzar el temps acadèmic per cumplir amb les tasques a fer. Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

La pornografia és una assignatura important en parlar de la sexualitat

Cal explicar la pornografia per no generar falses expectatives, confusions i errors en els més joves.
By , on 19 de juny de 2013

Molt sovint parlem al blog de la importància de l’educació sexual pels més joves. En tots els casos, tenim molt clar de la necessitat d’una bona informació per tal que els més petits coneguin tot aquest món, evitant així confusions i errors quan tinguin una vida sexualment activa. La Universitat de Middlesex, al Regne Unit, ha alertat del perill de la pornografia, que genera una imatge distorsionada de la sexualitat. En el seu informe, asseguren la necessitat de l’educació sexual en la qual també es tingui en compte la pornografia. Malauradament, és una matèria que si més no, al nostre país, es limita a explicar-se des de l’àmbit biològic, per tant quan es va més enllà és feina dels pares explicar-ho als seus fills.

Les conclusions que s’han extret d’aquest estudi és que els joves espanyols d?entre 15 i 24 anys s’informen sobre sexualitat, majoritàriament, a partir de la família i els amics. Això sempre ha sigut així, però, durant els darrers anys, s?ha produït un fenomen important: tant nois com noies recorren a Internet cada cop més per resoldre els seus dubtes sobre la matèria. El perill d?Internet és la gran quantitat de pornografia que hi ha, de fàcil accés i gratuït. Experts i, inclús, la Unió Europea alerten de la necessitat de formació dels més joves en aquesta matèria.

El problema de la pornografia és que pot generar falses expectatives en aquells que en consumeixen. A més, genera una imatge errònia de la sexualitat, perquè el seu rerefons és masclista i violent. El sexe queda reduït al coit, però queden fora altres pràctiques igualment de satisfactòries. La pornografia pot generar confusió en els adolescents si no estan ben informats de quin tipus de contingut és realment, perquè les pràctiques que es representen poc tenen a veure amb una pràctica sexual real. L’estudi conclou que poden provocar dubtes sobre la orientació sexual, els rols de cada membre, poden generar una obsessió pel tema, etc.
Continue reading »

Comentaris tancats a La pornografia és una assignatura important en parlar de la sexualitat
Educació especial

Educació emocional, què és?

Es tracta d’un tipus d’ensenyança que ens ensenya a enfrontar-nos al món real
By , on 5 de abril de 2011

Aprendre a treballar amb les nostes emocions és clau per l'educació emocional

Educar no es limita només a ficar una gran quantitat de coneixements dins el nostre cap i deixar-nos a lloure, perquè ens donem de cap amb el primer mur o obstacle que ens trobem. Els coneixements, podríem anomenar, enciclopèdics, són molt importants a la vida, però si no venen acompanyats d’un altre tipus d’educació, més personalitzada, no ens serviran de res. Educar és ensenyar a enfrontar el món, a ser capaços de superar les proves que el dia a dia ens va donants, d’aprendre dels errors i d’alegrar-nos dels encerts.

En aquest sentit existeix un tipus d’educació, l’emocional, que ens aporta la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions, tant propis com dels altres. De la mateixa forma que ens ensenya a discriminar entre aquestes emocions i a fer servir la informació per guiar el nostre pensament i les nostres accions. Es tracta d’una ensenyança que ens ensenya a interactuar amb el món, a viure amb societat, i ens aporta habilitats com el control dels impulsos, l’autoconsciència, la motivació, l’entusiasme, la perseverança, l’empatia o l’agilitat mental. Aquestes característiques es situen al marge del coneixement enciclopèdic del que abans parlàvem, però no són independents d’ell i és que milloren la nostra capacitat d’emmagatzematge de coneixements.
Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

Estudiar educació especial

Qüestions de vocació
By , on 25 de febrer de 2010
Vols estudiar educació especial?

Vols estudiar educació especial?

Un dels estudis que més viabilitat i futur té és educació especial. La formació esta destinada a treballar amb alumnes amb necessitats educatives especials per tal de compensar les necessitats de cadascun dels alumnes. Es tracta que un especialista en la matèria doni suport a alumnes amb sobredotació intel·lectual o bé amb discapacitats psíquiques, sensorials o físiques.

Qualsevol estudiant d’educació especial sap que entre mans no només té un treball. També està aportant a la societat un bé intangible com és la millora de la integració de les persones a les quals ajuda a tirar endavant i a superar els obstacles que la nostra societat imposa inconscientment. Es necessiten persones amb capacitat suficient per fer un bé social i per intentar igualar les grans diferències d’adaptació que existeixen en les nostres vides.

Naturalment es tracta d’una professió on la vocació es un factor indispensable. Les persones que decideixin dedicar-se, no han de veure en aquesta opció un treball segur, han de sentir la necessitat vocacional d’oferir el màxim dia a dia i involucrar-se en tots els casos d’igual manera. No tots estem fets per aquest tipus de feina. Jo no en seria capaç, perquè tot i que per vocació ho faria, no sóc prou forta per dedicar-me al 100% als altres. És necessita una gran fortalesa i ganes d’ajudar, també de veure casos dramàtics i de tenir el cap molt ben moblat per a poder suportar l’estrès i el cansament diari.
Continue reading »

Comments (0)
Educació especial, General, Llibres, Sin categoría

Aulafacil.com, cursos de franc a la xarxa

Idiomes, economia, manualitats...tot al teu abast
By , on 19 de maig de 2009
Portal d'Aulafacil.com

Portal d'Aulafacil.com

AulaFacil és el resultat d’un acord signat entre Imagina Network i Compas3 Comercio Electrónico. L’objectiu d’aquest acord era oferir un lloc que servís com facilitador de formació a través d’Internet. I s’ha aconseguit. A Aulafacil vam trobar una cuidada selecció de cursos que contribuïxen a ampliar coneixements i que permeten un major desenvolupament professional o acadèmic.

Amb un format totalment auster, on preval el contingut més que la forma, apareix una gran varietat de cursos de tot tipus. L’oferta és ben àmplia, per a tots els gustos i totes les necessitats. Les categories que se’ns oferixen són: Autoajuda/varis; Informàtica; Cuina; Internet; Dibuix; Manualitats; Docència; Maquetes; Empresa/Economia; Mascotes; Idiomes i Pintura.

Detinguem-nos en la secció d’Idiomes. Se’ns oferixen cursos d’anglès, alemany, rus, portuguès, italià i xinès. Tots ells amb diversos nivells de dificultat, amb gramàtica, exercicis gramaticals i de pronunciació, bastant complets. Una altra de les categories més preparades és la d’Empresa/Economia, amb cursos de comptabilitat, lideratge, estratègies empresarials, com funciona la borsa, màrqueting, publicitat, com generar idees, i un llarg etcètera que cobrixen totes les necessitats no només d’estudiantes, sinó també de professionals.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Educació especial, Recursos, Temes clau

Nens hiperactius: consells i dinàmiques

By , on 1 de desembre de 2008

Desde sempre els educadors ha manifestat les seves dificultats per a treballar amb les conductes disruptives de determinats infants que mouen contínuament els dits, fan sorolls, es canvies constantment la posició a la cadira i mostren una gran dificultat per a concentrar-se. Molts han estat expulsats de les aules per distreure els companys, i altres han estat titllats d’entremaliats.

Tanmateix, avui sabem que molts infants estan diagnosticats d’hiperactius o amb dèficit d’atenció. Entre la simptomatologia d’aquests nens trobem: comportament impulsiu, incapacitat per a focalitzar allò essencial i facilitat de despistar-se amb estímuls irrellevants i secundaris, excesiva agitació per l’activació de la base (arousal) de la qual parteixen, extremada dificultat de romandre quiet…

A la llarga, tot això no només repercuteix en el seu rendiment a l’escola i l’aprenentatge, sinó també en la seva autoestima, perquè el nivell d’activació acostuma a interferir en les relacions amb els companys, els quals poden rebutjar-los o enfadar-se.
Continue reading »

Comments (4)
Educació especial, Projectes, Temes clau

Per una educació adaptada a tots els infants

By , on 21 de abril de 2008

El professorat de qualsevol país està contínuament posant en marxa projectes que serveixin per avançar en el camp de l’educació. Mes darrere mes apareixen propostes interessants, com Inclues, claus per a l’educació inclusiva i cognitiva”, promogut per la Universitat d’Amberes, a Bèlgica.

Quina és l’educació inclusiva? El projecte la defineix com “l’educació adaptada, personalitzada i a la mesura de tots els nens en grups homogenis d’edat, amb una diversitat de necessitats, habilitats i nivells de competències. Implica l’ensenyament de nens amb dificultats d’aprenentatge juntament amb nens amb aprenentatges normals”.

Hi h diverses escoles espanyoles que ja formen part de la xarxa Inclues, però també a Itàlia, Regne Unit, Noruega, República Xeca… Un dels pilars fonamentals és promoure l’educació cognitiva, que permet l’autonomia dels nenes i nenes, sobretot en l’era de les noves tecnologies de la informació.
Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio