EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post categorized in ‘Breus’

Breus, Jocs i dinàmiques

Jocs per treballar habilitats socials

Són essencials per al nostre creixement
By , on 9 de novembre de 2009
És important relacionar-nos amb el nostre entorn

És important relacionar-nos amb el nostre entorn

Quan parlem d’habilitats socials, de socialitzar-nos amb el nostre entorn…sembla que sempre ens referim a la vida adulta. Tanmateix, les conegudes habilitats socials s’han d’iniciar inexcusablement des de la petita infància per tal que creixem amb elles i ens poguem relacionar amb el nostre entorn correctament.

Així doncs, aquestes conductes relacionades amb la socialització s’han de treballar tant a casa com a altres espais educatius del nen des dels seus primers mesos de vida i durant cada etapa evolutiva. Com? Avui us oferim alguns jocs i dinàmiques interessants per tal d’estimular aquestes habilitats.

Per exemple, una habilitat social està molt lligada a l’empatia, de la qual hem parlat anteriorment a Educabloc. Per a treballar-la, ja des de petits, a partir dels 7 anys, podem realitzar algun joc de rol o roll-playing en el qual l’infant s’hagi de posar en el lloc d’algun dels seus companys. Per exemple, si a un infant no li agrada que un altre li faci la guitza contínuament, podem fer la situació a la inversa mitjançant un joc de rol perquè l’altre tingui aquesta sensació.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Formació, Idiomes

Aulaingles.es, molt més que aprendre un idioma a l’estranger

Totes les eines necessàries per a estudiar a l'estranger
By , on 8 de juny de 2009
Aulaingles.es manté un discurs molt educatiu

Aulaingles.es manté un discurs molt educatiu

Estudiar idiomes s’ha convertit en una eina educativa molt potent en els darrers anys. L’obertura de fronteres, la globalització, les oportunitats de molts joves per estudiar a altres països mitjançant beques com Erasmus, els viatges d’intercanvi entre escoles… fan que els idiomes prenguin cada cop més rellevància.

Entre tots ells, l’anglès es considera l’idioma que vehicula el món en molts sentits, essent la principal llengua que ens caldrà per a socialitzar-nos en qualsevol indret, per a parlar de negocis, per a escriure’ns un email…

L’anglès, a més, no només ens servirà per a millorar la nostra formació i educació, o relacionar-nos amb la gent, també és una eina essencial per a apropar-nos a la cultura, al coneixement d’altres civilitzacions, cultures, tradicions, etc,.

Per tal d’aprofitar totes les potencialitats educatives de l’anglès us donem a conèixer aulaingles.es, un projecte que fomenta l’aprenentage de l’anglès a l’extranger sota una filosofia molt clara.
Continue reading »

Comments (2)
Breus, Formació, Recursos

Aprendre a multiplicar

By , on 15 de desembre de 2008

Com si d’una llegenda es tractés, alguns escolars arriben als cursos superiors arrossegant un vell rebuig a determinades assignatures que han etiquetat des de l’educació infantil com a “més difícils o insuperables”. Aquestes matèries acostumen a ser l’anglès, la llengua i les matemàtiques, quan si ho pensem precisamente són els tres pilars bàsics de l’ensenyament reglat que els acompanyarà durant anys, siguin quins siguin els seus estudis. D’aqui la importància de trobar una metodologia efectiva i estimulant per a que des de petits es sentin motivats a aprendre el llenguatge de les lletres i els números.

Doncs bé, avui ens centrarem en una de les operacions matemàtiques amb les quals hauran d’estar familiaritzats: la multiplicació. Pot adquirir-se més fàcilment si l’instrument didàctic que emprin tant docents com pares té components lúdics que fan de l’aprenentatge un joc més amb el qual gaudir i ampliar coneixements.

Si les taules de multiplicar s’ensenyen únicament per mitjà de memorització mecànic, el nen no només acabarà avorrint-se abans, si no que els resultarà més complex i estarà subjecte a que la memòria li jugui una mala passada.

Per això cal procurar que es converteixi en un procés interactiu que pugui comprendre abans tot. Per això algunes de les pautes que poden afavorir són:

-Segons els pedagogs, l’ordre ideal per aprendre les taules de multiplicar és el següent: taula de l’1, 2, 3, 4, 10, 9, 5, 6, 8 i finalment el 7.
-Per aprendre la taula del 9 es pot emprar el següent joc. S’obren les dues mans amb tots els dits extesos i amb les palmes de les mans a la vista cap a dalt. El dit polze de la mà esquerra representa l’1, l’índez el 2, el mitjà el 3, l’anular el 4, el petit el 5 i així fins arribar al polze de l’altra mà que representa el 10. El mètode consisteix a tenir en compte el número que es multiplica per 9. Exemple: 9×4. Se li demana al nen que doblegui el dit número 4. el resultat de la multiplicació sempre serà la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat, seguit de la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat. En aquest cas el 3 i el 6, 36.
-Un altre truc per a reforçar la taula del 9 consisteix a disposar en una columna els números, del 0 al 9, i a l’altra justament al costat, els mateixos números però en ordre descendent, el 9 al 10. El resultat d’aquest exercici queda:

9 x 1 = 09
9 x 2 = 18
9 x 3 = 27
9 x 4 = 36
9 x 5 = 45
9 x 6 = 54
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9 x 10=90

-Les multiplicacions més fàcils són les que rimen, tals com 6×4=24, 6×6=36.
-És important aprofitar per a explicar-los la propietat commutativa, que a la vegada els ajudarà a progressar en les taules de multiplicar.

-Una altra opció és accedir a algunes pàgines d’internet, en les quals a través de jocs s’aprenen les taules:

Internenes.com: compta amb diversos jocs relacionats amb el càlcul numèric, que poden contribuir a automatitzar les operacions aritmètiques bàsiques.

Tinglado.net: ensenyen el concepte de multiplicació, la seva equivalència amb la suma, i permeten que el propi nen comprovi els seus resultats un cop ho ha entès.

Taringa.net: ofereix jocs en Flash amb els quals aprendre les taules de multiplicar jugant en tres passos.

Comments (1)
Breus, Educació especial, Recursos, Temes clau

Nens hiperactius: consells i dinàmiques

By , on 1 de desembre de 2008

Desde sempre els educadors ha manifestat les seves dificultats per a treballar amb les conductes disruptives de determinats infants que mouen contínuament els dits, fan sorolls, es canvies constantment la posició a la cadira i mostren una gran dificultat per a concentrar-se. Molts han estat expulsats de les aules per distreure els companys, i altres han estat titllats d’entremaliats.

Tanmateix, avui sabem que molts infants estan diagnosticats d’hiperactius o amb dèficit d’atenció. Entre la simptomatologia d’aquests nens trobem: comportament impulsiu, incapacitat per a focalitzar allò essencial i facilitat de despistar-se amb estímuls irrellevants i secundaris, excesiva agitació per l’activació de la base (arousal) de la qual parteixen, extremada dificultat de romandre quiet…

A la llarga, tot això no només repercuteix en el seu rendiment a l’escola i l’aprenentatge, sinó també en la seva autoestima, perquè el nivell d’activació acostuma a interferir en les relacions amb els companys, els quals poden rebutjar-los o enfadar-se.
Continue reading »

Comments (4)
Breus, Formació, Recursos

Un projecte per educadors i educadores

By , on 1 de agost de 2008

L’educació és una oportunitat per al desenvolupament. Aquest és el ferm convenciment de Maestros Sin Fronteras, una organizació sense ànim de lucre que ha creat una web de parla hispana pensada per als educadors i educadores. Fins el moment, el major número de participants joves provenen de Mèxic, Xile i Argentina, però esperen que realment es compleixi el seu objectiu de ser un portal sense fronteres.

Des de la seva creació, Maestros sin Fronteras han posat en marxa projectes anuals, que els han donat alguns premis. Es tracta, sobretot, d’una forma interessant de posar en contacte a persones de tot el món amb inquietuds similars per a compartir opinions o esposar dubtes.
El projecte d’aquest any és obra de la professora argentina Marcela Hereñú. El títol, Aquest meravellós món, en què consisteix? En donar a conèixer la ciutat de cadascú, una espècia de volta al món virtual. Hereñú proposa que cada escola doni a conèixer la seva ciutat: els seus alumnes es reuneixen a l’aula i elaboren una petita guia en la qual expliquen les característiques del lloc, de la seva gent, de les seves tradicions…
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio