EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 
Educació especial

Claus per treballar amb nens amb TDHA

La rutina, el reforç positiu i la motivació són essencials
By , on 16 de juliol de 2014

Una de les principals problemàtiques que experimenten les famílies amb fills als quals se’ls ha diagnosticat el TDAH és el fracàs escolar encara quan aquests tenen altes capacitats acadèmiques. La clau per superar aquest llast en els estudis és crear una forta rutina diària, en la qual s’estableixin unes pautes d’actuació per al nen o adolescent a cada moment i que englobin l’entorn escolar com ja a casa.

Les distraccions, oblits, problemes de concentració, impulsivitat, desorganització o dificultat per planificar el temps, característiques típiques dels nens amb dèficit d’atenció, poden comportar resultats acadèmics negatius. Per això, resulta imprescindible establir una rutina d’estudi, de manera progressiva, que és ajudi a aconseguir les seves metes i objectius. Per a això, els docents i pares han d’aplicar unes pautes per atendre als estudiants amb TDAH:

Els nens amb TDAH han de tenir un horari detallat amb totes les tasques i activitats que han de realitzar sense excepció al llarg del dia. Una ajuda consisteix a emprar colors, esquemes, imatges i elements que resultin atractius de forma visual. D’aquesta manera, podran distingir amb major facilitat i rapidesa el que han de fer a cada moment. Sobre aquest tema, cal proporcionar-los els temps que ells necessiten per realitzar les tasques, ja que a poc a poc aniran reduint el temps sense adonar-se.

Sobre aquest punt, els canvis són un enemic dels nens amb TDAH, per això és important que les alteracions en la rutina d’aquests estudiants siguin planificats i preparats amb antelació. Així mateix, els canvis també poden ser vists com una excusa per evitar fer les tasques escolars, per la qual cosa l’estudiant amb l’ajuda dels pares o del tutor ha de reorganitzar el temps acadèmic per cumplir amb les tasques a fer.

Crear un espai tranquil on realitzar les tasques ajudarà a aquests estudiants a centrar-se en el llibre de text. Així doncs, és recomanable que no hi hagi en la sala aparells electrònics i que deixi el telèfon mòbil a una altra habitació per evitar temptacions. D’aquesta manera, s’aconseguirà un espai que el nen o adolescent associarà amb el treball acadèmic i això li ajudarà a centrar-se en la tasca.

La falta de motivació és un distintiu habitual en aquests nens i adolescents, per això eviten realitzar aquelles tasques que puguin suposar un esforç o que els siguin desagradables. Una forma d’ajudar-los a donar aquest pas, sobretot a l’hora de fer els deures, és programar una activitat amena i entretinguda com a compensació. Així mateix, les activitats extraescolars de la seva elecció poden ajudar a distreure’s i socialitzar, a més de ser una bassa per gastar la hiperactivitat que mostren alguns nens amb TDHA.

Els estudiants amb TDAH necessiten d’un constant reforç positiu, enaltint les tasques que han realitzat amb èxit i fent-los mantenir un nivell de motivació constant i una autoestima alta. La responsabilitat i el compromís que adquireixen els nens i adolescents amb TDAH ha de ser valorat pels educadors i els pares, ja que és comú que el fet de no aconseguir les metes acadèmiques els frustri i tinguin una pitjor autoestima.

Imatge: ND Strupler

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Claus per treballar amb nens amb TDHA”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio