EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘problemes llenguatge’

Recursos

Millorar i repassar matemàtiques amb recursos web

Els estudiants amb dificultats en matemàtiques tenen la solució a un ‘click’
By , on 24 de desembre de 2013

Les matemàtiques són una de les assignatures clau durant l’ensenyament, a més de ser una eina útil que ens acompanyarà al llarg de la nostra vida. No obstant això, molts nens presenten problemes per aprendre-les i acaben per odiar a les matemàtiques, no aprendre-les i anar arrossegat l’assignatura curs rere curs. Si tenim la paciència no és el nostres fort i es vol recorre a un professor particular, podem ajudar-los des de casa mitjançant l’ús de recursos web en Internet per millorar en matemàtiques.

Els recursos web per a matemàtiques són eines que podem trobar navegant per Internet que ajudaran als joves estudiants a millorar les seves competències en aquesta matèria. L’avantatge d’aquests mètodes és que els alumnes podran repassar els coneixements bàsics d’una forma amena, senzilla i en un llenguatge que ells coneixen molt bé; una opció perfecte alhora de fer front als deures nadalencs. Pots trobar l’ajuda que et cal en els següents recursos web per millorar en matemàtiques:

  • Lasmatemaricas.es: un dels portals de referència per resoldre els dubtes de matemàtiques en totes les etapes de la vida estudiantil, incloent ensenyances de cursos obligatoris, batxiller i universitat. Aquest portal web (amb canal a Youtube) ens permeten visualitzar tots els passos de les operacions i anomenant les propietats utilitzades d’una forma simple i molt gràfica. Una opció recomanable per resoldre aquells petits dubtes que ens surten és contactar amb el perfil de Twitter d’aquests recurs.
    Continue reading »
Comments (0)
Idiomes

La importància de conèixer el llenguatge de signes

És una bona manera de poder ajudar a les persones amb discapacitat auditiva i conèixer la seva realitat.
By , on 5 de setembre de 2013

signes

La llengua de signes és la utilitzada per les persones amb discapacitat auditiva per comunicar-se. Per les persones que no tenen aquesta discapacitat, també és important tenir unes petites nocions d’aquest llenguatge, perquè mai se sap si cal ajudar una persona sorda. A les feines de cara al públic s’entra en contacte amb tot tipus de clients i és molt probable que n’hi hagi de sords. Per poder satisfer les seves necessitats, cal aprendre a dir algunes poques paraules o expressions. En primer lloc, però, cal saber que la llengua de signes és diferent en funció de l’idioma. N’hi ha catalana, castellana o anglesa. Hi ha signes que es comparteixen però d’altres no. A Catalunya, per exemple, des de 2010, la institució normativa és l’Institut d’Estudis Catalans.

A Catalunya, afortunadament, hi ha molts casals de sords, on persones amb aquesta discapacitat es reuneixen per poder relacionar-se entre ells i aprendre a adaptar-se a cada localitat. Però, a més a més, solen oferir cursets a un preu força raonable per ensenyar la llengua de signes a tothom qui ho desitgi. També és una bona oportunitat per conèixer la realitat de les persones amb discapacitat. En el món en què vivim avui dia, està molt mal adaptat a les persones amb discapacitats i els perills que viuen són constants. Només està a les nostres mans canviar aquestes situacions.
Continue reading »

Comentaris tancats a La importància de conèixer el llenguatge de signes
Formació

La lectura és un element clau per l’aprenentatge dels joves sords

La lectura és un element clau per l'aprenentatge, la socialització i l'inclusió de les persones amb discapacitat auditiva
By , on 15 de abril de 2013

Llegint

La llengua de signes és el mitjà de comunicació que utilitzen les persones amb una discapacitat auditiva per expressar-se. El problema és que la majoria de la població no té cap mena de coneixement d’aquest llenguatge, de manera que només les persones sordes es poden comunicar amb facilitat amb altres persones sordes. No estaria gens malament que s’ensenyessin unes nocions bàsiques als instituts, si més no per poder ajudar a les persones discapacitades si és necessari establir una comunicació. Per exemple, a l’hora de treballar de cara al públic, és força habitual trobar-se amb tot tipus de persones, que utilitzen el llenguatge de signes o no, i és molt positiu saber reaccionar quan una persona sorda necessita quelcom.

Però més enllà d’aquesta reivindicació, cal saber que la Fundació CNSE per la Supressió de les Barreres de Comunicació amb la col•laboració de la Universitat Autònoma de Madrid i la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, juntament amb el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, han realitzat un estudi anomenat ‘La percepció de les persones sordes sobre la lectura: una mirada a l’adolescència’. En aquest estudi, s’ha arribat a la conclusió de la vital importància de la llengua de signes per les persones amb discapacitat auditiva, perquè permet que els joves sords desenvolupin les seves habilitats d’expressió, com facilitat el seu aprenentatge.

S’ha demostrat que la llengua de signes té un impacte molt favorable en l’hàbit de lectura dels joves sords. Els adolescents tenen major facilitat per aprendre a llegir i gaudir d’una major autonomia a l’hora de prendre decisions i millorar la seva inclusió educativa i social. Segons l’estudi, la lectura és un element vital en l’educació dels joves sords, perquè és fonamental en el seu desenvolupament educatiu, social i personal. Per això, és molt recomanable que cursin els seus estudis on hi hagi una combinació de llengua oral amb llengua de signes.

Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

El maternés facilita l’adquisició del llenguatge dels nens

Es tracta de la forma en la que els adults parlen als petits, accentuant molt l’entonació i la vocalització
By , on 11 de novembre de 2011

El procés d’adquisició del llenguatge dels nadons és fascinant. Observar com dia rere dia els petits aprenen alguna paraula nova i la introdueixen al seu vocabulari sense problemes és quasi diví i per mi, deixa constància de la meravella que som els éssers humans, de les enormes capacitats que tenim. Tot i així, per poder desenvolupar-les hem necessitat que passessin molts mil•lennis i em passat per molts estadis.

Les capacitats d'aprenentatge que tenim quan som nadons no les tornarem a tenir mai més

Els nens aprenen a parlar gràcies al context cultural que els envolta, un humà que no hagi tingut cap contacte amb una altra persona durant la seva vida no sabrà comunicar-se, per això, l’entorn de les persones, sobretot els primers anys de vida, és essencial i determinant. A les cultures occidentals tenim el costum de parlar d’una forma especials als nens petits: accentuem les melodies prosòdiques, vocalitzem d’una forma exagerada i repetim els conceptes moltes vegades, aquesta forma de parlar és el maternés (de l’anglès motherese). És evident que durant els primers mesos de vida el significat d’allò que es diu a un nadó no té cap sentit per ell; les paraules i els significats els hi són encara estranys. Però les pautes per mantenir un diàleg, com són els torns de paraula, poc a poc van recalant en ell, els va interioritzant. Això és gràcies a que els pares quan li parlen, el tracten com si fos un interlocutor més, com si entengués allò que li estan dient. Quan li diuen alguna cosa ell respon amb potades i sorollets i de seguida se n’adona que si ho fa desencadena una resposta automàtica en els pares, que tornen a parlar-l’hi. Amb un exemple segur que queda més clar:

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques, Noves tecnologies

“Un joc perillós”, una plataforma lúdica per conscienciar als adolescents dels problemes mundials

A partir d’una sèrie de preguntes i l’explicació de les seves respostes els joves s’adonen de la realitat que els rodeja
By , on 28 de març de 2011

Participa-hi!

Pràcticament cada mes de l’any hi ha programada una reunió per acabar amb els problemes del món. Pobresa, riquesa, fam, malalties, canvi climàtic…els problemes són tants que no en tenen prou amb 12 mesos. Tot i així, tot i programar una reunió rere l’altra quasi de forma automàtica, les solucions a les que s’arriben són poques i es poden comptar amb els dits d’una mà.

La realitat és que és molt difícil canviar els hàbits diaris al que estem acostumats i per molt que els polítics de més alt rang es reuneixin dia si dia també no aconseguirem canvis dràstics. Aquests canvis només poden venir de la mà de la societat; que siguem nosaltres mateixos els que ens adonem que la problemàtica que ens afecta és real i que requereix solucions a curt termini.

Una de les millors formes de conscienciar a la societat és a través de l’educació, a través dels nens. Ensenyar als nens a respectar el medi ambient o conscienciar-los de que al món hi ha persones que no viuen tan bé com nosaltres i que hem d’ajudar-les d’alguna forma és bàsic perquè el dia de demà, el món estigui habitat per gent responsable i no per “nens de papa” com els que veiem al nou programa de cuatro. Uns nens no tan nens que no tenen cap tipus de consciència del món que els rodeja; un nens, aprofito per dir, que em fan vergonya. Però seguim amb els que ens interessa.
Continue reading »

Comments (0)
Idiomes

Llenguatge dels signes, una llengua autònoma

Contràriament a la creença popular no existeix un únic llenguatge de signes, cada regió té el seu de la mateixa forma que té el seu llenguatge oral
By , on 14 de octubre de 2010

Abecedari demostratiu fet per Juan Pablo Bonet el 1620

Contràriament al que creu la gran majoria de gent no existeix un llenguatge de signes universal. Cada regió té, de la mateixa forma que una llengua oral, un llenguatge de signes. A Espanya n’existeixen dos oficials: el llenguatge de signes espanyol i el català. El primer està estès per tota la península ibèrica i el segon per Catalunya. Per això, és absurd pensar que dues persones que parlin amb la llengua del signes s’entendran irremediablement, la comprensió dependrà de la llengua que parlin, de la mateixa manera que passa amb la comunicació oral.

Mentre que amb el llenguatge oral la relació que s’estableix és mitjançant un canal auditiu, la llengua de signes ho fa per un canal visual i espacial. En termes lingüístics la llengua de signes és tan rica i complexa com qualsevol altra llengua ja que disposa de tots els components lingüístics necessaris. Per això i trencant també algun que altre mite, la llengua del signes es considera i de fet és una llengua completament autònoma de l’oral. No es basa en lletrejar les paraules sinó que té una simbologia pròpia.

Pel que fa a l’escriptura d’aquesta llengua, el llenguatge dels signes no s’escriu ja que les persones sordes solen escriure i llegir seguint les pautes de la llengua oral. Tot i així, hi ha hagut propostes per desenvolupar sistemes de transcripció de la llengua de signes, provinents sobretot del món acadèmic, però totes tenen deficiències en el moment de captar tots els trets físics que utilitzen les llengües de signes, així que cap ha tingut una bona acollida.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Recursos

Ensenyar matemàtiques, algunes idees

Diverses metodologies que poden funcionar-nos
By , on 12 de març de 2010

Moltes maneres d'aprendre la lliçó

Com podem convertir-nos en veritables mestres creatius? Per ser creatius en qualsevol expressió artística, com en pintura per exemple, s’ha de tenir un ampli domini de la tècnica, l’ús de materials i molta experiència. De la mateixa manera, l’art d’ensenyar matemàtiques requereix d’un domini de les matemàtiques, de les tècniques d’ensenyament i dels materials disponibles. És clar aquesta que un no es converteix en un mestre de l’art sense la deguda pràctica o la deguda experiència.

Per ensenyar matemàtiques, primerament hem de motivar als nostres alumnes perquè ells vulguin aprendre. Si no existeix aquest desig, no hi haurà un aprenentatge significatiu. Per això és important que tinguem confiança i mostrem alegria de treballar la matemàtica amb els nostres alumnes.

Diferents maneres d’ensenyar Matemàtiques
Per decidir com ensenyar matemàtiques hem de recordar que el mètode que fem servir depèn de l’objectiu que desitgem aconseguir. A les nostres classes de matemàtiques generalment tractem d’aconseguir alguns dels següents:
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

La Clase, un film sobre educació

L'autoritat del professor, a debat
By , on 6 de febrer de 2010

La Clase, un film proper al documental narra la vida d’un professor i els seus alumnes de secundària. L’institut situat als afores de París ens recorda a qualsevol escola o centre educatiu del nostre país, on es barrejen multitut de cultures i els problemes neixen fruit de la falta de coneixement entre uns i altres. Un problema, desgraciadament massa quotidià al que han de fer front, no només els professors, també els alumnes menys afavorits per la falta d’enteniment.

La pel·lícula tracta un tema molt controvertit i necessari d’explicar i de veure. Un cop més el cinema francès ens acosta a la realitat. De la mà d’uns professionals de l’ensenyament, capaços d’establir diàlegs intel·ligents amb els alumnes som testimonis dels problemes que es planteja el col·lectiu de la docència. Fins on pot arribar l’autoritat d’un professor? Què és competència de pares i de professors? Qui té la culpa del fracàs escolar?

El director del film ens mostra un tema tant important com la manera d’entendre el sistema educatiu. Tot i que la pel·licula és francesa, els principis que la mouen són universals, perquè desgraciadament el fracàs escolar és a totes parts. A la pel·lícula s’exposa el sistema educatiu com un error, ja que aquest exclou als alumnes que no són capaços de seguir-lo. D’aquesta manera l’institut o l’escola -llocs on la socialització i educació dels futurs ciutadans del demà ha de ser el tema principal- es converteixen en presons de càstig continuat ja que els alumnes no saben què fer. D’altra banda també és planteja el paper dels professors, ja que no disposen del material necessari per a motivar als alumnes que causen problemes.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Formació, Recursos

Aprendre a multiplicar

By , on 15 de desembre de 2008

Com si d’una llegenda es tractés, alguns escolars arriben als cursos superiors arrossegant un vell rebuig a determinades assignatures que han etiquetat des de l’educació infantil com a “més difícils o insuperables”. Aquestes matèries acostumen a ser l’anglès, la llengua i les matemàtiques, quan si ho pensem precisamente són els tres pilars bàsics de l’ensenyament reglat que els acompanyarà durant anys, siguin quins siguin els seus estudis. D’aqui la importància de trobar una metodologia efectiva i estimulant per a que des de petits es sentin motivats a aprendre el llenguatge de les lletres i els números.

Doncs bé, avui ens centrarem en una de les operacions matemàtiques amb les quals hauran d’estar familiaritzats: la multiplicació. Pot adquirir-se més fàcilment si l’instrument didàctic que emprin tant docents com pares té components lúdics que fan de l’aprenentatge un joc més amb el qual gaudir i ampliar coneixements.

Si les taules de multiplicar s’ensenyen únicament per mitjà de memorització mecànic, el nen no només acabarà avorrint-se abans, si no que els resultarà més complex i estarà subjecte a que la memòria li jugui una mala passada.

Per això cal procurar que es converteixi en un procés interactiu que pugui comprendre abans tot. Per això algunes de les pautes que poden afavorir són:

-Segons els pedagogs, l’ordre ideal per aprendre les taules de multiplicar és el següent: taula de l’1, 2, 3, 4, 10, 9, 5, 6, 8 i finalment el 7.
-Per aprendre la taula del 9 es pot emprar el següent joc. S’obren les dues mans amb tots els dits extesos i amb les palmes de les mans a la vista cap a dalt. El dit polze de la mà esquerra representa l’1, l’índez el 2, el mitjà el 3, l’anular el 4, el petit el 5 i així fins arribar al polze de l’altra mà que representa el 10. El mètode consisteix a tenir en compte el número que es multiplica per 9. Exemple: 9×4. Se li demana al nen que doblegui el dit número 4. el resultat de la multiplicació sempre serà la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat, seguit de la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat. En aquest cas el 3 i el 6, 36.
-Un altre truc per a reforçar la taula del 9 consisteix a disposar en una columna els números, del 0 al 9, i a l’altra justament al costat, els mateixos números però en ordre descendent, el 9 al 10. El resultat d’aquest exercici queda:

9 x 1 = 09
9 x 2 = 18
9 x 3 = 27
9 x 4 = 36
9 x 5 = 45
9 x 6 = 54
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9 x 10=90

-Les multiplicacions més fàcils són les que rimen, tals com 6×4=24, 6×6=36.
-És important aprofitar per a explicar-los la propietat commutativa, que a la vegada els ajudarà a progressar en les taules de multiplicar.

-Una altra opció és accedir a algunes pàgines d’internet, en les quals a través de jocs s’aprenen les taules:

Internenes.com: compta amb diversos jocs relacionats amb el càlcul numèric, que poden contribuir a automatitzar les operacions aritmètiques bàsiques.

Tinglado.net: ensenyen el concepte de multiplicació, la seva equivalència amb la suma, i permeten que el propi nen comprovi els seus resultats un cop ho ha entès.

Taringa.net: ofereix jocs en Flash amb els quals aprendre les taules de multiplicar jugant en tres passos.

Comments (1)
Formació

Anglès online amb Englishclub

By , on 12 de setembre de 2008

Si ets dels qui ho té complicat per a assitir a classes d’anglès (problemes amb els horaris o amb la despesa que suposa matricular-se a segons quins cursos), t’oferim un sistema més flexible i econòmic: Englishclub, una pàgina online molt completa en la qual podràs aprendre l’idioma pas a pas i sense dificultats.

L’educació online està guanyant terrant cada dia. Això sí, requereix disciplina. El millor és reservar-te ues hores d’uns dies a la setmana i comprometre’t amb tu mateix a dedicar aquella estona a l’aprenentatge de l’idioma. Estudiar suposa sempre un esforç però t’ho has de prendre com una cosa beneficiosa per al teu futur.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio