EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘por a la llibertat’

Formació

Google crea una beca per periodistes

By , on 31 de desembre de 2012

Google

Google ha presentat una nova beca destinada, principalment, per periodistes. La seva intenció és “ajudar a la nova fornada de periodistes a mantindre el món informat, educat i entretingut”. Són molts els periodistes al món que es troben a l’atur, de manera que està molt bé que una companyia tant important com és Google es preocupi per aquests professionals. Per al buscador, els periodistes són les persones que creen el contingut que hi ha a Internet, són els creadors de tot el que hi ha darrere dels enllaços i, per això, són un “ingredient clau” perquè la societat funcioni. D’aquí el seu interès i motivació per ells.

El programa està destinat, bàsicament, a estudiants de pregrau i grau de periodisme. La beca consisteix en 5.670€ (7.500 dòlars) per deu setmanes a l’estiu del 2013 (entre juny i agost), amb un pressupost pel viatge de 755€ (1.000 dòlars). Tot començarà el proper 3 de juny de 2013, passant les primeres setmanes a la Fundació Knight a Florida i, a continuació, s’anirà a la seu de Google a Califòrnia el 5 d’agost. Durant tot l’estiu, els estudiants visitaran les diferents organitzacions que formen Google per aprendre al periodisme de dades, la llibertat d’expressió a Internet i el futur del negoci a la xarxa. Els estudiants podran escriure per Google News i Youtube, el que implica poder visitar les seus a Columbia, Cambridge, Miami, Nova York o Washington DC.

Google, per portar a terme aquesta beca i programa, ha comptat amb la col•laboració de diverses organitzacions com el Center for Investigative Rerporting, el Committee to Protect Journalists, Investigatives Reporters & Editors, Pew Research Center’s Project for Excellence in Journalism, entre d’altres. Tot són fundacions que vetllen perquè els periodistes puguin treballar amb llibertat i en bones condicions.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Revàlida a Primària, Secundaria i Batxillerat

Una mesura inclosa en el projecte de llei que el ministre Wert presentarà abans de Nadal
By , on 30 de juny de 2012

El Ministre d’Educació, José Ignacio Wert, ja ha plantejat el seu projecte de llei per tal de, sempre segons ell, millorar la qualitat educativa a Espanya. Per aconseguir el seu propòsit, el ministre planteja suprimir assignatures, augmentar en un 25% les hores lectives de matemàtiques, anglès, ciències i llengua, que no es pugui passar de curs amb més de dues assignatures suspeses i instaurar la revàlida a final de primària, ESO i batxillerat.

Una educació de qualitat és bàsica per construir una societat sòlida

D’aquesta forma es suprimiria la selectivitat i es farien tres proves al llarg de tot el període educatiu semblants a les antigues revàlides, tres proves que s’haurien de superar obligatòriament per poder passar al següent cicle. A la prova final de primària, segons ha explicat el ministre Wert, s’exigirà als alumnes coneixements i destreses bàsiques sobre lectura; podran suspendre la prova un cop i repetir-la i si suspenen la segona vegada passaran a ESO acompanyats d’un informe que fa constar el seu fracàs. No havíem dit que si es suspenia no es passava? En què quedem senyor ministre?

Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Jamie Waylett, Crabbe a Harry Potter, condemnat a dos anys de presó

És lícit que els nens comencin tan d’hora les seves carreres d’actors?
By , on 23 de març de 2012

L’educació no és troba a un sol lloc sinó que està present a tots els escenaris i etapes de la vida. Quan anem a l’escola, agafem el transport públic, mirem la televisió o llegim un llibre estem educant-nos, estem aprenent i desaprenent. Si bé és veritat que l’educació, en majúscules, es dóna a unes certes edats no tinc cap dubte que aquesta segueix de forma més subliminal al llarg de la nostra vida. Durant aquests moments més sensibles a l’ensenyament són molts els factors que hi poden influir, entre els que hi trobem la lectura. Fa uns anys es van posar molt de moda les aventures del jove mag Harry Potter, un boom molt beneficiós pels més joves, que van començar a llegir habitualment. Després del llibre va arribar la pel•lícula i van ser molt els fans que van acudir al cinema per veure als seus personatges preferits en pantalla completa.

És precisament d’un d’aquests personatges que aquests dies ens arriba una mala notícia, una notícia gens beneficiosa per l’educació d’aquells que llegien Harry Potter. I és que Jamie Waylett, el noi que feina de ‘Crabbe’ a la pel•lícula, ha estat condemnat a dos anys de presó per la seva participació a l’onada de disturbis que va patir Londres l’agost passat. Aquesta pena es suma a l’any de presó per robatori.

Waylett, que ja havia estat condemnat anteriorment per possessió de cànnabis, formava part d’un grup, d’almenys quatre persones, que va entrar a la zona de Chalk Farm, al nord de Londres, el tercer dia de violència a la capital. Durant aquella nit les càmeres de seguretat el van gravar a diferents punts, en ocasions cobert per una caputxa. Amb aquestes proves el jutge Simon Carr l’ha condemnat a dos anys de presó per disturbis violents i a un per manejar bens robats, tot i que les dues condemnes es compliran alhora. D’aquesta forma i segons el jutge Waylett tindria l’opció de sortir en llibertat després d’un any de presó.

Però aquest no és el primer escàndol que esquitxa a algun dels personatges de la saga del mag. De fet, el seu protagonista, Daniel Radcliffe va admetre que havia tingut problemes amb l’alcohol arrel de la seva participació a la pel•lícula i que fins i tot havia rodat escenes begut.

Davant aquesta notícia i altres que apareixen dia rere dia als diaris sobre escàndols d’estrelles adolescents la pregunta és, s’ha de permetre que els nens comencin tan d’hora amb les seves carreres artístiques?

Comments (0)
Temes clau

Els avantatges de la creativitat

Les persones creatives tenen major autoestima i habilitats socials
By , on 29 de febrer de 2012

La creativitat és una actitud que tots els individus tenim, més o menys desenvolupada, per a produir idees i solucions noves. La nostra ment presenta un problema amb claredat i tracta d’originar o inventar una idea, concepte, noció o esquema seguint línies noves o no convencionals.  Segons un estudi realitzat per la Universitat de Pensilvania, una persona creativa presenta els següents trets: sensibilitat, fluïdesa, flexibilitat, originalitat, capacitat de redefinició, abstracció, síntesi i coherència alhora d’organitzar-se. Però més enllà d’això, la creativitat fomenta un seguit d’actituds i valors positius en les persones.

Treball creatiu

Treball creatiu

La creativitat és un valor que hem de fomentar en els nens i mantindre en els adults ja que aporta un seguit de beneficis més enllà dels propis de tindre una ment desperta i imaginativa. La creativitat ens ajuda a ser millors persones i a relacionar-nos amb el nostre entorn d’una forma positiva. Vols saber quins beneficis pot aportar la creativitat a la teva vida?
Continue reading »

Comments (2)
Noves tecnologies

5 pel·lícules sobre l’història de Catalunya

Els films ajuden a reforçar i completar coneixements
By , on 20 de febrer de 2012

Les pel·lícules educatives son una bona eina per a per a que els estudiants aprenguin d’una forma entretinguda sobre diverses matèries, també per aprendre una mica més sobre la història de Catalunya. Una de les característiques dels missatges audiovisuals d’aquesta classe és que conten amb un argument i un conjunt de personatges amb els que identificar-se, pel que son més atractives que un llibre de text. No obstant, hem d’entendre que les pel·lícules mai són un substitut d’un llibre o una classe, ja que compten amb inexactituds històriques, però son una excel·lent forma de completar i reforçar els coneixements ja apresos.

Una forma entretinguda i planera de conèixer la història de Catalunya a les aules o a casa pot ser a través de diversos films que s’han rodat sobre aquesta temàtica. Alguns períodes histporics han estat més interessants als ulls dels cineastes, però molts dels fets claus de la nostra història han estat retratats per les càmeres. A continuació us exposem una petita mostra:
Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

‘i-confiable’ t’ajuda a protegir-los

El projecte ensenya tant a educadors com a nens a fer un bon ús de la xarxa
By , on 14 de gener de 2012

La xarxa és una de les creacions més importants dels darrers temps i com a tal ha portat a la societat enormes avantatges i enormes inconvenients. No cal parlar de quins són els aspectes positius que ens aporta Internet perquè seria repetitiu i avorrit, forma part del coneixement comú de tots els sers digitals, uns sers que avui llegeixen aquest blog. Però així com els avantatges estan molt present a les nostres vides, moltes vegades no ens adonem que la xarxa també ens ha portat grans desastres. Per mi, un dels més greus implica als més petits, que estan totalment desprotegits davant l’ordinador. Pornografia infantil, suplantació d’identitat o fins i tot segrests són alguns dels punts negres de la tecnologia; per això, una bona part dels nostres esforços haurien d’anar dirigits a aconseguir fer de la xarxa un lloc segur i navegable.

Només en l'educació hi trobaran la protecció

Evidentment trobar la forma de fer-ho és molt complicat, no tant per la forma de fer-ho, ja que si capen segons quins continguts ho arreglem, sinó en les implicacions. I és que si comencem a tancar portals webs la llibertat serà posada en dubte. Seguretat o llibertat?

Per tal d’aconseguir arribar a aquest punt intermedi i ideal de xarxa, l’Ajuntament de Sabadell ha creat un projecte per educar als joves en el bon d’ús de les tecnologies. El projecte, anomenat ‘i-confiable’, es va començar a plantejar el 2007 i tenia com a objectiu aglutinar a tots els actors que intervenen en la comunitat educativa entorn a un objectiu lligat a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), per tal de millorar la introducció de les mateixes. A partir dels tallers ‘Internet segur’ començà una aventura que avui dia sembla haver arribat al seu cim.

‘I-confiable’ vol fomentar un ús segur i de confiança de les noves eines tecnològiques. Dins el ‘Plan Avanza’, dirigit pel Govern d’Espanya, trobem que el propòsit del projecte és: “informar i formar a aquelles persones que teen un contacte directe amb aquest sector de la població més vulnerable (els joves). Paral•lelament, mostrar als mateixos nens i nenes les precaucions que han de prendre i proposar possibles llocs a Internet que els pugui despertar l’interès, amb contingut profitós i enriquidor”.

Veiem doncs, com es tracta d’un projecte adreçat a tots, tant als pares, com als educadors com als nens, pel que la influència és major.
A més, al seu portal web han posat a disposició de tot aquell que estigui interessat en el tema el llibre ‘i-confiable’, una guia per a famílies, escoles i educadors. I és que en l’educació dels més petits tots ens hem d’involucrar.

Imagen | Isabel60

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Kiosk Jove, dedicat als periodistes de primària i secundària!

Una plataforma en la que els alumnes podran mostrar les seves noticies al públic
By , on 20 de octubre de 2011

Només queden uns dies perquè es tanqui el termini d’inscripció a la segona edició del Kiosk Jove, una iniciativa de la Generalitat de Catalunya perquè els joves de primària i secundària exerceixin de periodistes i puguin gaudir d’una plataforma on penjar les seves noticies, ja siguin en text, àudio, vídeo o en format fotogràfic.

Portal del 324 dedicat al Kiosk Jove

Es tracta del segon cop que la plataforma Kiosk Jove es du a terme després de la primera edició de l’any passat, en el que van participar un total de 72 centres que van enviar més de 500 continguts. El fet de que sigui una plataforma multimèdia, en la que tots els formats són vàlids dóna molta llibertat als joves, que exprimeixen la seva imaginació al màxim. Abans d’aquesta primera edició hi va haver, l’any 2009, una fase pilot en la participaren 20 centres catalans; l’èxit entre els joves, que proposaren temes d’actualitat tan interessants com l’ús del burka a l’institut o les addiccions a Internet, va ser el culpable de que s’organitzés una primera edició i l’èxit d’aquesta queda patent en la segona edició que estem a punt d’encetar.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Deixa que la teva imaginació voli, estudia Belles Arts

Treball dur, creativitat i motivació: indispensables
By , on 22 de febrer de 2011

Unes classes molt diferents a les habituals

Abans d’entrar a la universitat, quan la imaginem i idealitzem, solem recórrer a les imatges típiques de les pel•lícules. Aules enormes amb les taules dels alumnes col•locades en graderia i amb un professor major i barbut al mig de la classe escrivint a la pissarra. Passadissos plens de gent i una cafeteria a la que és impossible trobar lloc; grups de joves jugant a cartes i de professors parlant entre ells. Una dona somrient i simpàtica darrera la barra o, pel contrari, malhumorada i amb ganes d’acabar la jornada. El pàrquing ple de cotxes recent estrenats amb la ela de novell enganxada a la part del darrera del cotxe… La realitat, tot i que amb diferències, no dista d’aquesta fantasia i , de fet, moltes vegades pot arribar a ser molt més tòpica.

La majoria de facultats s’assemblen en la configuració, algunes tenen les aules més grans, altres la cafeteria més abarrotada, unes es caracteritzen pels laboratoris i altres per les noves tecnologies, però totes segueixen els mateixos esquemes; existeix però, una facultat diferent de les altres, una facultat on es respira un altre tipus d’aire i on les aules no consisteixen en taules una al costat de l’altra. És tracta d’una facultat on la creació i la llibertat és la màxima, on el treball dur és la tònica general però aplicat d’altres formes; els llenços, pintures i colors ho inunden tot, els passadissos serveixen per mostrar escultures i no solament com un lloc de pas, els alumnes improvisen taules espontànies per trobar el millor angle i la cafeteria…no, la cafeteria és igual, sempre abarrotada de gent!Heu esbrinat de quina facultat es tracta?
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Pares permissius

Desautoritzar als professors és una pràctica cada cop més estesa
By , on 10 de febrer de 2010
Els pares són massa permissius?

Els pares són massa permissius?

Els fills… quin mal de cap! Però imagineu el mal de cap que pateixen molts dels professors que es troben en situacions desagradables quan alguns pares -per sort no són molts- es queixen dels càstigs imposats per professors ja que consideren que els seus fills no mereixen tal tracte. Bé, jo no sóc mare i per tant no em puc posar al lloc d’aquests pares que tendeixen a protegir en excés als seus fills, però també he estat petita i us puc assegurar que si em queia la bronca del professor, a casa tocava doble càstig.

Ara per ara només sóc espectadora d’aquestes situacions, quan em toqui ser mare ja us diré el que em sembla, però avui dia només puc parlar des del punt de vista d’haver estat petita i -per sort, tot i que al moment era un calvari- gens consentida. I és que catàstrofes n’hem fet tots. Els que tinguin un germà petit segur que han estat autèntics tirans, han jugat a ser perruquers amb el gos de la família, han pintat parets (pensant que eren pissarres), etc. i a tots ens han castigat. Però… què passa avui dia amb els càstigs? Clar, com que ara la canalla té telèfon mòbil amb 7 anys… el càstig és requisar-lo, i és això un càstig de veritat? On ha quedat allò d’aixecar-se més d’hora per estudiar l’assignatura que havíem suspès?

No sé cap a quina direcció anem, però -i que no s’ofengui ningú- m’atreveixo a dir que els pares són massa permissius i no entenc les raons. Pot ser que es degui a la prohibició que van viure ells a les seves famílies o a l’escola i conseqüentment deixin més llibertat als fills. Però una cosa és llibertat i l’altra desautoritzar a un professor. Ara mateix no recordo qui em va explicar que un pare s’havia anat a queixar a la direcció de l’escola perquè el professor va imposar com a càstig al seu estimat fill quedar-se sense esbarjo.
Continue reading »

Comments (1)
Llibres

Llibres de llibertat, amor i ésser

By , on 28 de agost de 2008

Erich Fromm ha estat considerat un dels psicoanalistes més influents del segle XX. Nascut a Frankfurt, i molt influenciat per Marx i Freud, Fromm va aplicar la tesoria psicoanalítica tant als problemes socials com als culturals. Del llegat que ens ha deixat ens agradaria destacar i recomenar tres obres: Tenir o ésser, La por a la llibertat i L’art d’estimar.

Aquests llibres no deixen indiferent a ningú. Són aquelles obres que et fan reflexionar pàgina rere pàgina. Ens ofereixen moltes idees, també ens fan qüestionar-nos contínuament i ens fan pensar.

Tenir o ésser ens proposa fer un canvi en la nostra forma de viure. S’entén que l’ésser humà prefereix tenir, sobretot en una societat submergida en el capitalisme, en la qual importa allò que posseeixes. Fromm ens porta cap a la importància de ser. Com s’arriba a la felicitat? Són més importants els valors que ens omplen o el saber que tenim objectes que ens pertanyen?
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio