EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘nens amb agressivitat’

Temes clau

Parlar de sexualitat amb els nens

By , on 5 de març de 2013
Nadó

Quan sigui més gran, la petita Madeline voldrà saber d'on venen els nens

Parlar amb els més petits sobre sexualitat és un tema difícil i delicat. I és que cada vegada més, experts pedagogs i psicòlegs critiquen la poca educació sexual que tenen els nens, perquè no es produeixen gaires converses entre pares i fills. Sembla impossible que avui dia la sexualitat sigui un tema tabú entre pares i fills, quan forma part del dia a dia de la nostra societat i és present en tots els mitjans de comunicació. Els menors acaben informant-se a través de l’escola, els companys i per Internet, però sovint són dades poc satisfactòries per les seves necessitats, necessiten l’ajuda paterna per canalitzar els seus dubtes i preocupacions.

Per facilitar els pares a superar el moment en què el seu fill o filla els hi demana d’on venen els nens, la psicòloga Montse Domenech ha publicat ‘Los niños no vienen de París’. És un bon recurs per tal que els pares tinguin les eines necessàries com per poder parlar d’aquest tema amb els seus fills. Cal tenir en compte que l’edat és important i que, en funció d’aquesta, es pot aportar un tipus d’informació o altre. Per exemple, als més petits no cal explicar-li què és el semen ni com és. Això sí, cal ser molt clar i utilitzar un llenguatge directe per evitar confusions i errors en un futur. Segons aquesta psicòloga, els dibuixos també poden ser molt efectius, perquè són molt visuals i ajuden als nens a fer-se una idea correcta.

Això sí, cada nen és un món, de manera que cada cas és diferent. Els pares han de saber el moment en què treure el tema, quan vegin que el seu fill està preparat. També aconsella relacionar el sexe amb amor, perquè puguin veure les relacions sexuals com quelcom sentimental, més enllà del sexe només per plaer, que ja podran descobrir més endavant. En tot moment, cal tenir present satisfer les necessitats informatives dels nens i evitar ser incoherents perquè es poden generar dubtes. A molts nens els hi costa creure que els seus pares han mantingut relacions sexuals, per això, cal incorporar el concepte d’amor per tal que ho puguin comprendre.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Com detectar la baixa autoestima en nens?

Hem d'estar atents als petits indicadors del seu comportament
By , on 22 de febrer de 2012

L’autoestima és la diferencia entre el que pensem nosaltres que som i el que ens agradaria ser. Quan la distancia entre aquestes dues idees és molt gran considerem que tenim una baixa autoestima; i això repercuteix en la nostra forma d’interactuar amb els altres, el nostre entorn i nosaltres mateixos. Detectar la baixa autoestima en nens és molt important ja que aquesta etapa ens marca molt profundament durant tota la vida.

Detectar la baixa autoestima en nens

Detectar la baixa autoestima en nens

Com es manifesten els problemes d’autoestima en nens? La baixa autoestima es pot manifestar en cinc àrees: social, acadèmica, familiar, imatge corporal i autoestima global. Normalment, en el decurs de la infància els nens acostumen a presentar moltes alteracions, però existeixen un seguit d’actuacions persistents que denoten una baixa autoestima en els nens. El primer que hem de fer com a pares o persones responsables dels petits és estar atents a la seva conducta, ja que ens donarà petites pistes sobre la seva autoestima.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques, Noves tecnologies

“Un joc perillós”, una plataforma lúdica per conscienciar als adolescents dels problemes mundials

A partir d’una sèrie de preguntes i l’explicació de les seves respostes els joves s’adonen de la realitat que els rodeja
By , on 28 de març de 2011

Participa-hi!

Pràcticament cada mes de l’any hi ha programada una reunió per acabar amb els problemes del món. Pobresa, riquesa, fam, malalties, canvi climàtic…els problemes són tants que no en tenen prou amb 12 mesos. Tot i així, tot i programar una reunió rere l’altra quasi de forma automàtica, les solucions a les que s’arriben són poques i es poden comptar amb els dits d’una mà.

La realitat és que és molt difícil canviar els hàbits diaris al que estem acostumats i per molt que els polítics de més alt rang es reuneixin dia si dia també no aconseguirem canvis dràstics. Aquests canvis només poden venir de la mà de la societat; que siguem nosaltres mateixos els que ens adonem que la problemàtica que ens afecta és real i que requereix solucions a curt termini.

Una de les millors formes de conscienciar a la societat és a través de l’educació, a través dels nens. Ensenyar als nens a respectar el medi ambient o conscienciar-los de que al món hi ha persones que no viuen tan bé com nosaltres i que hem d’ajudar-les d’alguna forma és bàsic perquè el dia de demà, el món estigui habitat per gent responsable i no per “nens de papa” com els que veiem al nou programa de cuatro. Uns nens no tan nens que no tenen cap tipus de consciència del món que els rodeja; un nens, aprofito per dir, que em fan vergonya. Però seguim amb els que ens interessa.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Caleidoscopio de la Ciencia, un projecte per fomentar la vocació científica dels nens

És una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer
By , on 10 de novembre de 2010

L'objectiu del projecte és acostar els nens al món científic

Quan som nens i ens demanen què volem ser de gran no solem contestar: – Investigador del càncer! o, – Expert en ADN! Les respostes solen ser més tòpiques i comuns: – Professor! -Astronauta! –Arquitecte! Això és a causa de la ignorància en la que viuen els nens del món científic. Suposo que no és un món tan exposat a la societat i tan popular com ho podrien ser les segones professions esmentades; a part de que moltes d’elles guanyen protagonisme perquè els nens les experimenten en primera persona.

Tot i així, hi ha moltes professions científiques i d’investigació altament vocacionals, que necessiten una dedicació completa i una preparació molt específica. El projecte “Caleidoscopio de la Ciencia” és una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer (CIC), que compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a Ciencia i la Tecnologia, amb un objectiu clar: fomentar la vocació científica i la promoció d’hàbits saludables per prevenir el càncer. Una cosa semblant a un 2×1 ja que si no es desperta en l’alumne la vocació per la ciència almenys haurà aprés alguns mecanismes i metodologies per prevenir el càncer.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Tarda de Picnic

Gaudir d’una tarda en família no té preu!
By , on 30 de agost de 2010

Picnic en família

Ja ha passat el pitjor de l’estiu, aquests dies calorosos del mes d’agost que fan que l’aire condicionat sigui el teu millor amic. A partir d’ara les temperatures començaran a baixar i hi haurà unes quantes setmanes de bon temps sense la xafogor de mitjans d’agost. Aquest temps és ideal per agafar als nens i sortir de casa. Els petits de la casa encara tenen vacances i els grans acaben d’incorporar-se o s’incorporaran pròximament a la feina. Sigui com sigui una tarda de cap de setmana segur que la teniu lliure, aprofiteu-la!

Si tenim molt de temps lliure podem aprofitar per anar d’excursió i fer una mica d’exercici. Ens llevem d’hora al matí, agafem el cotxe i anem fins algun parc natural o ruta per començar l’excursió. Als nens segur que els encanta aquesta petita aventura i és tan fàcil de preparar com portat unes bones sabates de muntanya i entrepans. Després de dinar és ideal fer una becaina sota un arbre i que els nens juguin una mica amb la pilota, així alliberaran energia i a la nit es quedaran dormits fàcilment.

Si no tenim tot el dia lliure i ens és impossible anar fins a la muntanya, hi ha moltes més alternatives! Una d’elles és anar de picnic al parc, aprofitem la tarda i berenem i juguem amb els nens al parc. La gespa és el lloc idoni per fer tombarelles i jugar a futbol, segur que els petits gaudeixen de jugar una estona amb els seus pares! Ara que encara fa bo temps, podem canviar la gespa del parc per la platja. No és bo que els nens estiguin moltes hores sota el sol, per això a partir de les cinc de la tarda, quan ja no fa tant de mal i no crema tant és molt divertit jugar a voley sobre la sorra. Només heu d’agafar una pedra i pintar el terreny de joc, passareu unes hores ben divertides! Recordeu però que encara que el sol no cremi a partir de les cinc o les sis és molt important posar crema solar als nens!
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Jocs d’aigua amb nens, per gaudir al màxim de l’estiu!

Uns quants exemples que us ajudaran a divertir-vos dins l’aigua
By , on 14 de agost de 2010

L'aigua, un gran entreteniment

Comença l’Agost i molts nens ja han acabat els cursets d’estiu. Després d’un mes frenètic d’acampades, esplai i monitors toca estar a casa. Normalment els pares agafen aquest mes d’estiu de vacances, així poden gaudir de la família i fer activitats junts. Després d’un mes de jocs els nens estaran acostumats a estar en moviment tot el dia, així que a casa voldran jugar i divertir-se com ho feien a les colònies. Els pares però, no són monitors i a vegades el ventall de jocs s’acaba de seguida; sobretot si tenim en compte que els nens no poden jugar més de mitja hora o una hora a un mateix joc, ja que es cansen de seguida!

Per facilitar la feina, us proposo uns quants exemples de jocs d’aigua, ja que a l’estiu fa massa calor per jugar sobre terra, perquè tingueu als nens entretinguts! Depenent de l’edat que tingui el nen o nena podrem elegir un tipus de joc o un altre. Per a nens de 3 a 6 anys jocs senzills com fer bombolles amb palles serà tota una aventura, així com fer farinetes amb aigua i terra. Un altre joc divertit consisteix en ficar objectes com culleres dins un recipient poc profund i omplir-lo d’aigua; el nen haurà d’aconseguir agafar l’objecte introduït amb la boca, al principi els hi semblarà molt difícil, però ja veureu com perfeccionaran la tècnica molt ràpidament!

Per a nens més grans, un altre joc molt divertit i que podem adaptar a l’aigua és l’agafa murri. Un nen o nena amb els ulls tapats porta un globus d’aigua a les mans; al seu voltant els nens corren en totes direccions, de sobte el nen amb el globus diu PAREU! tots els nens que corrien s’han d’aturar i marcar la seva posició amb un soroll. Llavors el nen haurà de tirar el globus per mullar a algú però les estàtues només podran donar tres bots per evita-ho. Aquest és un joc molt divertit quan hi ha molts de nens, i és que sempre n’hi ha algun que queda ben moll! Fer carreres amb un globus d’aigua aguantat per la barbeta i el coll pot ser molt emocionant, a més el nen o nena millorarà la seva agilitat.
Continue reading »

Comments (0)
General

Videojocs educatius

Per a grans i per petits
By , on 20 de maig de 2010

Un exemple de videojoc educatiu

Són molts els pares que estan completament en contra de comprar videojocs als seus fills. Consideren –i tot gràcies a les notícies que acostumen a donar-se en determinats mitjans de comunicació- que els videojocs no són educatius. Creuen que part del plantejament d’aquests es basa en la violència, en la representació d’uns rols equivocats amb la vida real, etc. però probablement es deu a la desinformació que hi ha sobre aquest sector.

Un videojoc pot proporcionar als nostres fills una gran manera de passar el temps i a més, servir com a via educativa. Principalment opino que la majoria d’estudis que conflueixen amb què la canalla és una víctima davant de certs videojocs es troben completament equivocats. La majoria de nens saben perfectament que no poden anar pel carrer disparant a tothom, és com si de cop i volta qualsevol organisme considerés que jugar a “polis i cacos” és nociu per la canalla, perquè incentiva l’agressivitat entre els més petits. L’educació ve per moltes parts, no només pels jocs. Els pares han de ser conscients del tipus d’entorn del seu fill i saber que la socialització també depèn de moltes altres “institucions”. L’escola, els amics, les activitats extraescolars…

Així que considero que els videojocs no són gens nocius pel desenvolupament del nen i per aquesta raó us dono una sèrie de jocs per a regalar als més petits. Nintendo, amb DS i Wii ha arribat a un sector poblacional molt ampli, ja que gràcies a aquestes plataformes arriba a tots aquells que no només volen passar l’estona mentre juguen a la consola. Aquest jocs són vàlids tant per nens com per adults, només cal que qui triï el joc es sàpiga ajustar a les necessitats del futur jugador. Per exemple, Brain Training de Nintendo DS és un videojoc educatiu. És per a públic adult i en resum, és tracta d’una mena d’entrenament cerebral on els jugadors van millorant les funcions cerebrals per tal de mantenir-lo ben jove.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Jocs i dinàmiques per a fer amb nens

Els jocs de sempre amb petites variants
By , on 2 de març de 2010

Alguns jocs interessants

Tots sabem com de moguda acostuma a ser la quitxalla. De fet, tret i que moltes vegades acabin amb la nostra paciència és bo per ells, ja que els anima i els activa. Per aquesta raó el post d’avui va dedicat a tots aquells pares que no saben què oferir als seus fills perquè encara no saben com tractar-los. Us presentem a continuació una sèrie de jocs i dinàmiques per als més petits de casa que de ben segur també us divertiran a vosaltres.

Qualsevol idea és vàlida, ja que el que intentem és que els nens vagin desenvolupant les seves habilitats, tant físiques com psicològiques, i per això hem de presentar jocs normals i corrents, però que es vagin complicant. El que és un punt clau és que tot i que a vosaltres us sembli un joc, per a ells és important i és necessari que expliqueu detingudament cadascuna de les activitats que comprèn el joc. Després, un cop el joc comenci, és tracta d’assegurar no només la diversió, també la participació dels més petits. Els hem d’animar a que aportin tot el que siguin capaços i així incentivarem el seu joc. Mentre el joc avança és important anar introduint variables o elements que facin més complicada la jugada, per tal de captar l’atenció dels més petits i anar plantejant reptes.

Com ja us he dit, val qualsevol joc, però us presento un exemple que podeu canviar al vostre gust quan així us sembli apropiat. Els típics trencaclosques poden donar molt joc. Us heu de fer amb un adequat per a l’edat dels nens, i per exemple, muntar part del puzzle i formar equips que es dediquin a acabar-lo de muntar. Els que primer ho aconsegueixin passen a una fase final on han de muntar el trencaclosques sencer, sense cap ajuda.
Continue reading »

Comments (2)
Projectes, Recursos

Test de Rorschach: coneix la teva personalitat

Es fa a través de taques de tinta
By , on 29 de novembre de 2009
Mesura la teva personalitat amb el test de Roschach

Mesura la teva personalitat amb el test de Roscharch

Els Test de Personalitat estudien els components afectius d’una persona i s’utilitzen per a realitzar una avaluació quantitativa dels processos psíquics que participen en l’organització de la personalitat. Existeixen diversos tipus de Test i qüestionaris que poden emprar-se, un d’ells és el Test de Rorschach, un test projectiu basat en el concepte de projecció que permet avaluar les diferents interpretacions davant un estímul.

Altre tipus de test projectiu és el test h-t-p. Aquest test va ser desenvolupat pel psiquiatra suís Hermann Rorschach (1884-1922) mentre cursava els seus estudis de medicina i realitzava pràctiques en hospitals on va començar a experimentar amb una adaptació d’un joc de nens que, bàsicament va consistir en 10 làmines de taques simètriques de tinta (negres, vermelles o de diversos colors) sobre un fons blanc de grandària estàndard.

Rorschach va complementar els seus estudis de medicina amb el Psicoanàlisi, des del seu treball en la clínica psiquiàtrica de Zurích (sota l’adreça de Bleuer), publicant una sèrie d’articles relacionats amb les al·lucinacions, simbolismes sexuals, sobre la pintura i dibuixos en un esquizofrènic. Van ser els seus treballs en els internats de Rússia (Krukowo), Waldau (Berna) i Herisau (Apenzell) els quals li van permetre aprofundir els seus coneixements sobre psicopatología i clínica de les malalties mentals utilitzant tècniques projectives amb els seus pacients.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Recursos

Educació i música, sempre de la mà

By , on 14 de març de 2008

chicosdelcoro.jpg

Música i educació són dels eixos sobre els quals es recolza la pel·lícula de Christophe Barratier, Los chicos del coro. És un dels films deliciosos, que deixen molt bon gust al públic tant pel contingut com per la forma. Es tracta d’una pel·lícula interesasnt per a obrir debat en una classe d’estudiants adolescents i és un bon exemple sobre l’educació en positiu
a les aules de les facultats de Magisteri.

Los chicos del coro ens convida a entrar en un orfanat i ens mostra el dia a dia que porten els nens que hi viuen. La premisa del director del centre és ‘acció, reacció’, cosa que comporta continus càstics per als petits, crits sense raó i poc diáleg. L’arribada d’un nou vigilant, Mathieu, els farà canviar les seves vides.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio