EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘motivació deures escolars’

Formació

Tècniques per organitzar el temps d’estudi

La clau de l’èxit és una bona planificació amb pauses
By , on 6 de maig de 2014

Una de les principals dificultats que troben els estudiants és com organitzar-se el temps per fer els deures i estudiar, i acaben enfrontant-se a una muntanya de papers la nit abans de la data de lliurament. Per evitar situacions com aquestes es poden establir una sèrie de dinàmiques que pot aplicar el propi estudiant per organitzar el temps d’una forma eficient i així aconseguir bons resultats. Nosaltres et proposem tres tècniques: anota les dates de lliurament en la teva agenda, elabora un planning setmanal i dedica un temps realista a cada tasca.

Si no sabem quan hem de presentar un treball, quan tenim un test o si hi ha deures d’una assignatura com anem a organitzar-nos? Si no volem passar la nit en vela per acabar una tasca que sabíem de feina temps cal anotar les coses. La base fonamental per a una correcta organització del temps de treball escolar és apuntar les dates de lliurament i els exàmens en l’agenda; alhora, es pot aprofitar l’agenda escolar per anotar també altres cites personals com a vistes al metge o celebracions.

Una vegada que l’estudiant sap quines tasques ha de fer, el següent pas és elaborar un planning setmanal en el qual traslladarem totes les cites anotades en l’agenda. D’aquesta manera, es disposa d’una visió global de cada setmana i es pot organitzar millor els temps d’estudi i les estones d’oci. No obstant això, és possible que el planning pateixi algunes modificacions si surt algun imprevist, especialment de cara als dilluns i dimarts de la següent setmana. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Les entitats de colònies escolars demanen reconeixement formal

Un total de 30 entitats han format una plataforma
By , on 18 de febrer de 2014

Un total de 30 entitats del sector de l’oci i l’educació no formal de Catalunya s’han aglutinat en la plataforma ‘Colònies i Educació’ per demanar a l’administració el “reconeixement formal” de les colònies escolars dins del sistema educatiu. La Fundació Catalana de l’Esplai ha realitzat un comunicat en el que s’explicava la necessitat de reconeixement de l’administració cap a la plataforma d’entitats de l’oci i l’educació.

Els objectius de la plataforma ‘Colònies i Educació’ s’han recollit en el document ‘Declaració per a la promoció de les colònies escolars’, essent el principal d’ells el reconeixement formal de la seva tasca dins del sistema educatiu. Alhora, entre les metes marcades també està aconseguir la validació acadèmica dels continguts i valors pedagògics de les colònies, i l’aprovació de mesures per facilitar a docents i centres escolars la realització d’aquestes activitats.

Les organitzacions lúdiques i educatives han argumentat que la participació dels nens a les cases colònies són un “element distintiu” del sistema educatiu, que igualment s’han vist afectades negativament per culpa de la crisi econòmica. Segons destacaven, aquesta experiència aporta valors pedagògics i vivencials, als quals difícilment poden accedir els nens i joves des de les aules i que participen en la seva educació.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Com ajudar als fills a fer els deures

Aplicar unes dinàmiques per ensenyar als nens a trobar les ganes d’estudiar
By , on 16 de desembre de 2013

Una gran part dels estudiants de totes les edats tenen problemes a l’hora de començar a fer els deures o posar-se a amb un treball. No és mandra, però l’enfrontar-se als llibres se’ls fa una muntanya. L’absència de pares o d’una vigilància efectiva, juntament amb les temptacions habituals (sortir amb els amics, xatejar en l’ordinador o jugar a videojocs) poden repercutir negativament en l’aprenentatge.

Així doncs, un dels problemes es no saber com començar a estudiar. Inventar excuses davant els pares o per justificar-se a un mateix per fer altres coses més divertides. Al final de la jornada, la feina encara està sobre la taula però ja no hi ha temps per fer-la; passant factura en forma de deures extra, càstigs i males notes. Existeixen un seguit de dinàmiques que ajuden als estudiants a trobar les ganes d’estudiar, i es que abans d’aprendre matemàtiques o historia hem d’aprendre a estudiar.

Un de les dinàmiques que sempre ve bé és establir-se reptes o objectius diaris i a llarg termini. Per exemple, un objectiu a curt termini podria ser: “Quan acabi tots els deures veuré el nou capítol de la meva sèrie preferida”. Mentre que una meta podria ser “aconseguir estudiar la professió que jo vull” o “millorar en un punt la meva mitjana del trimestre anterior”. És important que l’estudiant proposi objetius realistes, s’esforci i sigui honest amb els resultats; ja que sinó produeixen frustració.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

30è Saló del Còmic de Barcelona, participa als seus concursos!

La temàtica central serà enguany ‘Els robots i els còmics’
By , on 30 de març de 2012

El pròxim mes de maig es portarà a terme el 30è Saló del Còmic de Barcelona, un acte del tot consolidat a la ciutat comtal que any rere any reuneix als seguidors d’aquest gènere. Enguany i per tal d’estimular la participació dels estudiants d’ESO i Primaria al Saló s’ha creat una sèrie de concursos i tallers. Us expliquem en que consisteixen!

La temàtica de l’exposició central d’aquesta edició serà ‘Els robots i els còmics’ i en ella no només podrem trobar editorials nacionals i internacionals que ens mostraran les seves novetats sinó tallers, conferències i espai de jocs. A més, i per tal d’incentivar la participació de les escoles es proposen unes activitats creatives molt interessants. La primera d’elles és el concurs de creació de còmics ‘Els robots del futur’, adreçat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària i ESO. La data límit d’admissió dels treballs és l’11 d’abril així que si encara no tens llest el teu, posa’t a la feina! Els treballs dels guanyadors i finalistes del concurs formaran part de l’exposició central dedicada als robots i els còmics; a més, els guanyadors rebran una tauleta gràfica i els finalistes un lot de còmics.

Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Consells per posar-se a estudiar

Dinàmiques i consells per fer les tasques acadèmiques
By , on 15 de febrer de 2012

El gran problema de molts estudiants és que no troben el moment de començar a estudiar i això repercuteix negativament en les seves qualificacions.  Les tasques diàries i repassar els coneixements abans d’un examen es converteixen en un problema que no volen afrontar i per això busquen excuses per justificar-se a ells mateixos les poques ganes. Prou de fer el mandra! Aplica’t aquestes dinàmiques i trobaràs les ganes d’estudiar que has perdut!

Consells per posar-se a estudiar

Consells per posar-se a estudiar

Molts estudiants obtenen qualificacions baixes, no perquè no tinguin la capacitat, sinó perquè estudiar es converteix en una tasca odiosa. Seguint una sèrie de tècniques i consells es pot aconseguir front als deures i als exàmens sense que això suposi un drama; però cal la força de voluntat de l’estudiant per girar la situació en la que es troba ara.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Recursos

Tornar a l’escola, fes-ho més fàcil!

Després de mesos de diversió i tranquil•litat els nens necessiten tornar a les rutines escolars de forma gradual
By , on 15 de setembre de 2010

Tornar a l'escola és sempre una aventura

Setembre, s’acaba l’agost, s’acaba el bon temps i s’acaben les vacances. És hora de tornar a la feina de començar amb la rutina normal de cada dia. És una època de transició pels grans però no hem d’oblidar que també ho és pels més petits de la casa. Després de quasi tres mesos de relaxació, platja i jocs és hora de tornar a posar-se les piles i estudiar. Als més petits segur que els hi farà molta il•lusió tornar a veure a la “senyo” i als amics; a diferència dels més grans, ja amb obligacions i amb molta mandra per tornar a començar les classes. En ambdós casos però, es necessari passar per una transició.

No és gens recomanable passar d’estar de vacances a anar a l’escola d’una forma dràstica i brusca, ja que disminuirà el rendiment dels nens. Per això és útil i molt més sa seguir una sèrie de passos per fer la transició més senzilla. Per començar, l’estiu comporta anar a dormir més tard del normal, així com dormir més hores que a l’hivern. Per tal d’acostumar al nen o la nena a la nova rutina comença a disminuir hores de son des de principis de setembre. Si el nen comença a anar-se’n a dormir i a llevar-se cada dia una miqueta més d’hora aconseguiràs que el primer dia d’escola estigui despert i productiu.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Llei d’Educació: principals novetats esperançadores

Els centres públics tindran més autonomia
By , on 8 de octubre de 2009
Es farà un intens treball per a assolir el trilingüisme

Es farà un intens treball per a assolir el trilingüisme

Després de molts mesos de treball intents, finalment el passat més de juliol el Parlament de Catalunya va aprovar la nova Llei d’Educació, un gran pas endavant que dóna més autonomia als centres escolars públics i comporta algunes novetats destacades.

Com resulta molt complicat llegir-se la Llei sencera, si és que tenim prou temps, en aquest post us volem informar sobre algunes de les principals novetats d’aquesta implantació de la Llei. En primer lloc, com dèiem, els centres públics compten amb autonomia per a desenvolupar el seu projecte educatiu tot adaptant-lo al seu entorn immediat. Dins aquestes accions dels centres es contempla elaborar el seu propi currículum, la seva organització pedagògica o la gestió dels recursos humans. En aquest sentit, es dotarà als centres dels recursos necessaris per a garantir aquestes actuacions.

També en referència als centres, els directors viuran un canvi en la seva figura, categoritzada per la Llei d’autoritat pública. A més, per a ser escollits com a tal, hauran de presentar projectes de direccció tot definit com gestionaran el projecte del centre.
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Un recull de bon cinema educatiu

By , on 11 de juliol de 2008

En el nostre interès per seguir descobrint pel·lícules centrades en el mónd de l’educació o que tractin valors interessants per a treballar amb els infants i joves, hem donat amb la pàgina web de Decine21 i amb la seva particular proposta sobre el llistat de les 100 millors pel·lícules sobre aquests temes.

Encapçala la llista El club dels poetes morts, una obra que considerem un exemple paradigmàtic sobre la relació entre professors i alumnes. A més, és un molt bon treball per a reflectir l’entusiasme que pot arribar a transmetre el professor amb aquest i com aquest ànim es tradueix en motivació per l’estudi.
Continue reading »

Comments (0)
Educació especial, Projectes, Temes clau

Per una educació adaptada a tots els infants

By , on 21 de abril de 2008

El professorat de qualsevol país està contínuament posant en marxa projectes que serveixin per avançar en el camp de l’educació. Mes darrere mes apareixen propostes interessants, com Inclues, claus per a l’educació inclusiva i cognitiva”, promogut per la Universitat d’Amberes, a Bèlgica.

Quina és l’educació inclusiva? El projecte la defineix com “l’educació adaptada, personalitzada i a la mesura de tots els nens en grups homogenis d’edat, amb una diversitat de necessitats, habilitats i nivells de competències. Implica l’ensenyament de nens amb dificultats d’aprenentatge juntament amb nens amb aprenentatges normals”.

Hi h diverses escoles espanyoles que ja formen part de la xarxa Inclues, però també a Itàlia, Regne Unit, Noruega, República Xeca… Un dels pilars fonamentals és promoure l’educació cognitiva, que permet l’autonomia dels nenes i nenes, sobretot en l’era de les noves tecnologies de la informació.
Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio