EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘mesas de multiplicar’

Recursos

Consells per posar-se a estudiar

Dinàmiques i consells per fer les tasques acadèmiques
By , on 15 de febrer de 2012

El gran problema de molts estudiants és que no troben el moment de començar a estudiar i això repercuteix negativament en les seves qualificacions.  Les tasques diàries i repassar els coneixements abans d’un examen es converteixen en un problema que no volen afrontar i per això busquen excuses per justificar-se a ells mateixos les poques ganes. Prou de fer el mandra! Aplica’t aquestes dinàmiques i trobaràs les ganes d’estudiar que has perdut!

Consells per posar-se a estudiar

Consells per posar-se a estudiar

Molts estudiants obtenen qualificacions baixes, no perquè no tinguin la capacitat, sinó perquè estudiar es converteix en una tasca odiosa. Seguint una sèrie de tècniques i consells es pot aconseguir front als deures i als exàmens sense que això suposi un drama; però cal la força de voluntat de l’estudiant per girar la situació en la que es troba ara.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Com ensenyar matemàtiques per a aprendre millor

Un llibre per a acabar amb el malson de les 'mates'
By , on 15 de març de 2010

Aprendre matemàtiques no és tan complicat

Per què hi ha tant fracàs escolar en matemàtiques? Aquesta és una qüestió que ha omplert pàgines i pàgines, que ha estat el centre de debats i discussions en tots els àmbits educatius.

Des de la mateixa universitat s’ha intentat donar solucions, potser el problema sigui com ensenyar les matemàtiques. En aquesta línia està el llibre ‘Com ensenyar les matemàtiques per aprendre millor’, publicat l’any 2004 i coordinat pel professor Vicente Bermejo (catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a la Facultat de Psicologia de la Universitat Complutense de Madrid).

Escrit per professionals de l’educació (docents, matemàtics, psicòlegs i investigadors) es pretén, amb aquest llibre, facilitar als professors de matemàtiques una visió de com conduir aquesta matèria d’una forma eficient, aconseguint un alumne motivat i un canvi d’actituds davant les matemàtiques, en fi, que l’alumne sigui capaç de comprendre i millorar les seves capacitats matemàtiques.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Aprendre a sumar amb el joc

Jocs que fan més lúdic l'aprenentatge
By , on 23 de novembre de 2009
Les cartes ens ajuden a sumar

Les cartes ens ajuden a sumar

Les tardes amb els nens poden fer-se estressants si són molt petits, diuen que no porten deures, o canvien una vegada i una altra de joc, sense aconseguir que res capti la seva atenció veritablement. Si ja no saps com entretenir als teus fills, i no estàs disposat que s’acomodin durant hores passivament enfront del televisor, tal vegada puguin servir-te d’ajuda les activitats que anem a proposar-vos a continuació, perquè aprenguin i repassin continguts del col·legi, de forma divertida i amena.

L’article d’avui va dedicat a consolidar, a través de jocs, una de les operacions aritmètiques més primerenques en la seva adquisició: la suma. Ens sembla important perquè la discalculia (problemes per a raonar processos matemàtics) és una dificultat que, si no es treballa, pot convertir-se en un problema que obstaculitzi l’aprenentatge d’un percentatge de nens (6-10%) en cursos superiors.

Per això, com a pare o mare pots recolzar-te en una sèrie d’exercicis a realitzar a casa, amb els quals afermar el sentit lògic dels nombres i el raonament matemàtic dels teus fills, des que són petits.

Joc de 10 surt
És vàlid qualsevol tipus de cartes que vagin numerades, almenys del 1 al 10. Es reparteixen set a cada participant, i es col·loca la resta en la taula. Cada jugador pot llançar al centre 2 cartes, amb la condició que sumeixen entre elles 10. Aquell que abans llanci totes les cartes de la mà guanya. Després d’una ronda sense tenir les cartes adequades, tots tenen una altra oportunitat de demanar una carta al seu company de la dreta, qui haurà de donar-li si la té.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Formació, Recursos

Aprendre a multiplicar

By , on 15 de desembre de 2008

Com si d’una llegenda es tractés, alguns escolars arriben als cursos superiors arrossegant un vell rebuig a determinades assignatures que han etiquetat des de l’educació infantil com a “més difícils o insuperables”. Aquestes matèries acostumen a ser l’anglès, la llengua i les matemàtiques, quan si ho pensem precisamente són els tres pilars bàsics de l’ensenyament reglat que els acompanyarà durant anys, siguin quins siguin els seus estudis. D’aqui la importància de trobar una metodologia efectiva i estimulant per a que des de petits es sentin motivats a aprendre el llenguatge de les lletres i els números.

Doncs bé, avui ens centrarem en una de les operacions matemàtiques amb les quals hauran d’estar familiaritzats: la multiplicació. Pot adquirir-se més fàcilment si l’instrument didàctic que emprin tant docents com pares té components lúdics que fan de l’aprenentatge un joc més amb el qual gaudir i ampliar coneixements.

Si les taules de multiplicar s’ensenyen únicament per mitjà de memorització mecànic, el nen no només acabarà avorrint-se abans, si no que els resultarà més complex i estarà subjecte a que la memòria li jugui una mala passada.

Per això cal procurar que es converteixi en un procés interactiu que pugui comprendre abans tot. Per això algunes de les pautes que poden afavorir són:

-Segons els pedagogs, l’ordre ideal per aprendre les taules de multiplicar és el següent: taula de l’1, 2, 3, 4, 10, 9, 5, 6, 8 i finalment el 7.
-Per aprendre la taula del 9 es pot emprar el següent joc. S’obren les dues mans amb tots els dits extesos i amb les palmes de les mans a la vista cap a dalt. El dit polze de la mà esquerra representa l’1, l’índez el 2, el mitjà el 3, l’anular el 4, el petit el 5 i així fins arribar al polze de l’altra mà que representa el 10. El mètode consisteix a tenir en compte el número que es multiplica per 9. Exemple: 9×4. Se li demana al nen que doblegui el dit número 4. el resultat de la multiplicació sempre serà la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat, seguit de la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat. En aquest cas el 3 i el 6, 36.
-Un altre truc per a reforçar la taula del 9 consisteix a disposar en una columna els números, del 0 al 9, i a l’altra justament al costat, els mateixos números però en ordre descendent, el 9 al 10. El resultat d’aquest exercici queda:

9 x 1 = 09
9 x 2 = 18
9 x 3 = 27
9 x 4 = 36
9 x 5 = 45
9 x 6 = 54
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9 x 10=90

-Les multiplicacions més fàcils són les que rimen, tals com 6×4=24, 6×6=36.
-És important aprofitar per a explicar-los la propietat commutativa, que a la vegada els ajudarà a progressar en les taules de multiplicar.

-Una altra opció és accedir a algunes pàgines d’internet, en les quals a través de jocs s’aprenen les taules:

Internenes.com: compta amb diversos jocs relacionats amb el càlcul numèric, que poden contribuir a automatitzar les operacions aritmètiques bàsiques.

Tinglado.net: ensenyen el concepte de multiplicació, la seva equivalència amb la suma, i permeten que el propi nen comprovi els seus resultats un cop ho ha entès.

Taringa.net: ofereix jocs en Flash amb els quals aprendre les taules de multiplicar jugant en tres passos.

Comments (1)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio