EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘juegos gratis educativos primaria’

Temes clau

CiU titlla de “precipitada” la implantació de la LOMCE

El portaveu de CiU al Senat preguntarà a Wert sobre el calendari
By , on 23 de abril de 2014

El portaveu de CiU en la Comissió d’Educació del Senat, Ramón Alturo, preguntarà al ministre d’Educació, Cultura i Esports, José Ignacio Wert, si continuarà amb el pla d’aplicació de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE). El dimarts vinent 22 d’abril, el titular de la cartera d’Educació respondrà a les preguntes dels senadors sobre la implantació de la reforma educativa a les aules.

El Ministeri d’Educació va anunciar el seu pla per aplicar la reforma educativa en el primer, tercer i cinquè curs de Primària, l’etapa de FP Bàsica i en el primer any de l’ESO per al curs vinent 2014-2015. La pregunta que realitzarà el portaveu de CiU en la Comissió d’Educació del Senat versarà sobre el poc temps –quatre mesos i mig– per a dissenyar els currículums acadèmics dels cursos afectats per la “precipitada” aplicació de la LOMCE.

Així doncs, el parlamentari nacionalista formularà aquesta pregunta en la sessió de control a l’Executiu que tindrà lloc en la Cambra alta la setmana vinent. La pregunta que realitzarà al ministre d’Educació és la següent: “Manté el Govern la seva voluntat d’implantar precipitadament la seva reforma educativa (LOMCE), dins de 4 mesos i mig, malgrat la seva molt discutible constitucionalitat i de les incògnites sobre el seu finançament?”.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Els més petits no tenen el costum de llegir

Els alumnes de primària llegeixen més diàriament que no pas els de secundària.
By , on 16 de octubre de 2013

A la Comunitat Valenciana, al curs passat, els alumnes de quart de primària i segon d’ESO es van presentar a unes proves per veure el seu hàbit de lectura i la seva comprensió lectora. Els resultats són, com era previsible, negatius, però són extrapolables a la resta de l’Estat. Els alumnes de primària, als primers anys de la seva vida, estan més acostumats a llegir, en canvi a mesura que passen els anys i arriben a secundària, deixen l’hàbit. Segons la conselleria d’Educació, només un 11’33% d’alumnes de primària reconeix no llegir mai, en canvi a l’ESO ja ho admeten el 22’75%. És curiós quan, a secundària, hi ha llibres obligatoris per llegir (que més que la cura, sovint són la font dels mals).

Segons María José Catalá, la consellera d’Educació, aquestes proves són una guia per poder veure el nivell de competència dels alumnes i així prendre les mesures adients per part de les administracions i els centres. Però tradicionalment, en les noves generacions, hi ha la preocupació per la poca lectura a la qual estan habituats. El 19’8% dels alumnes de primària que van realitzar aquestes proves a la Comunitat Valenciana asseguren llegir cada dia, en canvi només ho admet un 9’6% d’alumnes de secundària. Front aquesta situació, cal prendre mesures, però és complicat decidir-se per quines.

És curiós com els més petits són els que més llegeixen, però perden el costum un cop es fan grans. Cal buscar incentius per tal de mantindré el gust de la lectura durant els anys següents. Els professors recomanen als pares que llegeixin amb els seus fills. Poden llegir contes en veu alta o deixar que els petits llegeixin i després comentar les històries que han llegit. La literatura és una activitat privada, però també molt social i comunicativa, perquè estableix relacions entre els lectors i els llibres i altres lectors. Cal que els més petits descobreixin aquest interessant món i s’hi sentin a gust.
Continue reading »

Comentaris tancats a Els més petits no tenen el costum de llegir
Formació

Revàlida a Primària, Secundaria i Batxillerat

Una mesura inclosa en el projecte de llei que el ministre Wert presentarà abans de Nadal
By , on 30 de juny de 2012

El Ministre d’Educació, José Ignacio Wert, ja ha plantejat el seu projecte de llei per tal de, sempre segons ell, millorar la qualitat educativa a Espanya. Per aconseguir el seu propòsit, el ministre planteja suprimir assignatures, augmentar en un 25% les hores lectives de matemàtiques, anglès, ciències i llengua, que no es pugui passar de curs amb més de dues assignatures suspeses i instaurar la revàlida a final de primària, ESO i batxillerat.

Una educació de qualitat és bàsica per construir una societat sòlida

D’aquesta forma es suprimiria la selectivitat i es farien tres proves al llarg de tot el període educatiu semblants a les antigues revàlides, tres proves que s’haurien de superar obligatòriament per poder passar al següent cicle. A la prova final de primària, segons ha explicat el ministre Wert, s’exigirà als alumnes coneixements i destreses bàsiques sobre lectura; podran suspendre la prova un cop i repetir-la i si suspenen la segona vegada passaran a ESO acompanyats d’un informe que fa constar el seu fracàs. No havíem dit que si es suspenia no es passava? En què quedem senyor ministre?

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

30è Saló del Còmic de Barcelona, participa als seus concursos!

La temàtica central serà enguany ‘Els robots i els còmics’
By , on 30 de març de 2012

El pròxim mes de maig es portarà a terme el 30è Saló del Còmic de Barcelona, un acte del tot consolidat a la ciutat comtal que any rere any reuneix als seguidors d’aquest gènere. Enguany i per tal d’estimular la participació dels estudiants d’ESO i Primaria al Saló s’ha creat una sèrie de concursos i tallers. Us expliquem en que consisteixen!

La temàtica de l’exposició central d’aquesta edició serà ‘Els robots i els còmics’ i en ella no només podrem trobar editorials nacionals i internacionals que ens mostraran les seves novetats sinó tallers, conferències i espai de jocs. A més, i per tal d’incentivar la participació de les escoles es proposen unes activitats creatives molt interessants. La primera d’elles és el concurs de creació de còmics ‘Els robots del futur’, adreçat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària i ESO. La data límit d’admissió dels treballs és l’11 d’abril així que si encara no tens llest el teu, posa’t a la feina! Els treballs dels guanyadors i finalistes del concurs formaran part de l’exposició central dedicada als robots i els còmics; a més, els guanyadors rebran una tauleta gràfica i els finalistes un lot de còmics.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Kiosk Jove, dedicat als periodistes de primària i secundària!

Una plataforma en la que els alumnes podran mostrar les seves noticies al públic
By , on 20 de octubre de 2011

Només queden uns dies perquè es tanqui el termini d’inscripció a la segona edició del Kiosk Jove, una iniciativa de la Generalitat de Catalunya perquè els joves de primària i secundària exerceixin de periodistes i puguin gaudir d’una plataforma on penjar les seves noticies, ja siguin en text, àudio, vídeo o en format fotogràfic.

Portal del 324 dedicat al Kiosk Jove

Es tracta del segon cop que la plataforma Kiosk Jove es du a terme després de la primera edició de l’any passat, en el que van participar un total de 72 centres que van enviar més de 500 continguts. El fet de que sigui una plataforma multimèdia, en la que tots els formats són vàlids dóna molta llibertat als joves, que exprimeixen la seva imaginació al màxim. Abans d’aquesta primera edició hi va haver, l’any 2009, una fase pilot en la participaren 20 centres catalans; l’èxit entre els joves, que proposaren temes d’actualitat tan interessants com l’ús del burka a l’institut o les addiccions a Internet, va ser el culpable de que s’organitzés una primera edició i l’èxit d’aquesta queda patent en la segona edició que estem a punt d’encetar.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Ensenya als teus fills a fabricar tinta invisible

Necessites una llimona, bastonets per netejar les orelles, un full en blanc i una espelma
By , on 13 de setembre de 2011

Meitats de setembre i torna a començar l’escola. Comprar els llibres, la bossa, el xandall, l’uniforme, material d’escriptura, apuntar als nens a futbol, a classes de piano, d’anglés… I l’agost es va allunyant cada cop més i més, fent-se cada cop més petit, fins que arribem a finals de setembre i no ens en recordem ni de que un dia, fa molt i molt de temps, vàrem tenir vacances.

Apropa el paper a la flama i descobreix el missatge secret

De la mateixa forma que per els pares, per els nens setembre també és un dels mesos més durs de l’any i és que després de quasi tres mesos gaudint del sol i l’oci torna a arribar el moment de matinar i posar-se mans a la feina. Per aquest motiu i per tal d’alleugerar el canvi, és molt recomanable seguir potenciant els jocs i les dinàmiques divertides i educatives a casa. Una bona opció, la que avui us proposem, és ensenyar als nens a crear tinta invisible a casa i així poder deixar missatges ocults a papers en blanc. D’aquesta forma i sense adonar-se, els nens milloraran la seva escriptura i es divertiran alhora.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Les cançons de la nostra infància

El remei contra les llacunes provocades pel pas dels anys
By , on 24 de febrer de 2011

Cantar i ballar: entreteniment assegurat

De petits tots hem jugat algun cop al compàs de les mateixes cançons. Cançons mítiques que ens provoquen una gran nostàlgia quan les escoltem, hagin passat 10, 20 o 30 anys. Aquestes mateixes cançons que pares, avis i fills han cantat i ballat formen un fil conductor d’històries i tradicions i és gràcies a l’oralitat que han traspassat les fronteres del temps. Si et toca a tu passar ara el llegat als teus fills, germans, nebots… potser tens alguna llacuna en aquesta o aquella lletra; per ajudar-te en la teva tasca aquí tens un llistat de les lletres de les cançons infantils més famoses. Passa el llegat!

John Brown
John Brown era un petit indi (3)
era un petit indi, en John.
Un petit indi, dos petits indis, tres petits indis,
quatre petits indis, cinc petits indis, sis petits indis.
Set petits indis, vuit petits indis, nou petits indis,
Era un petit indi, en John.

Conillets a amagar
Conillets a amagar, a amagar,
que la llebre és a caçar,
de nit i de dia,
posa foc a la masia,
cala foc al forn.
Quantes hores són?
Conillets, que esteu ben amagadets?
Amagueu-vos bé, que la llebre ja ve!

Els cavallers

Som , som, som els cavallers, llers, llers,
i el qui no digui res,
no té dret a carmanyola
i el qui digui que no,
no té dret a alçar el porró.
Atenció, cavallers,
la mà dreta entre en acció!
(…la mà esquerra, el peu dret,
peu esquerre, tot el cos,…)
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Caleidoscopio de la Ciencia, un projecte per fomentar la vocació científica dels nens

És una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer
By , on 10 de novembre de 2010

L'objectiu del projecte és acostar els nens al món científic

Quan som nens i ens demanen què volem ser de gran no solem contestar: – Investigador del càncer! o, – Expert en ADN! Les respostes solen ser més tòpiques i comuns: – Professor! -Astronauta! –Arquitecte! Això és a causa de la ignorància en la que viuen els nens del món científic. Suposo que no és un món tan exposat a la societat i tan popular com ho podrien ser les segones professions esmentades; a part de que moltes d’elles guanyen protagonisme perquè els nens les experimenten en primera persona.

Tot i així, hi ha moltes professions científiques i d’investigació altament vocacionals, que necessiten una dedicació completa i una preparació molt específica. El projecte “Caleidoscopio de la Ciencia” és una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer (CIC), que compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a Ciencia i la Tecnologia, amb un objectiu clar: fomentar la vocació científica i la promoció d’hàbits saludables per prevenir el càncer. Una cosa semblant a un 2×1 ja que si no es desperta en l’alumne la vocació per la ciència almenys haurà aprés alguns mecanismes i metodologies per prevenir el càncer.
Continue reading »

Comments (0)
Projectes, Temes clau

‘Jo sí puc’ amb l’analfabetisme

By , on 13 de novembre de 2008

El programa “Jo sí puc” és un mètode d’ensenyament cubà que té com a principal objectiu ensenyar a llegir i escriure a la població major de 15 anys que no ha rebut educació formal. El programa avala aquells que ho realitzen a poder cursar el nivell primari d’educació perquè ja es troben en condicions de poder ingressar a primària.

A l’actualitat, el programa s’ha extés a tot el continent llatinoamericà. Però, com va arribar aquest programa al país? “Jo sí puc” va ser creat per l’Institut Pedagògic Llatinoamericà i Caribeny amb l’objectiu d’ajudar els pobles del Tercer Món i així reduir la taxa d’analfabetisme. Reben persones de 15 o més anys que participen a 65 classes, de 30 minuts cadascuna, cinc dies a la setmana. S’utilitza una televisió i es projecten vídeos. Juntament amb una cartilla de set pàgines que combina els números amb les lletres, i l’acció del facilitador, els alumnes aprenen el procés de lecto-escriptura.
Continue reading »

Comments (0)
Llibres, Recursos

El Valor d’Educar, un referent

By , on 10 de abril de 2008

A cada professió i a cada ciència hi ha sempre alguns títols de referència, algunes obres que són de lectura obligada. És possible que moltes d’elles no ens acabin d’agradar, que desenvolupin tesis amb les quals estem totalment en desacord, però ens ajuden a pensar i reflexionar, a qüestionar-nos les coses. En el cas de l’educació un dels títols clau és El valor d’educar, de Fernando Savater.

El llibre fa un recorregut per diversos temes clau. Parla de l’aprenentatge humà i ens recorda que el més propi de l’ésser humà és aprendre de la resta per a fer-nos conscients dels nostres semblants. També introdueix quins han de ser els continguts de l’ensenyament.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio