EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘joc en busca del tresor’

Formació

La UPC reduirà les despeses prop d’un 6%

El Consell de Govern ha elaborat uns pressupostos “prudents”
By , on 8 de abril de 2014

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha donat el vist i plau aquest dilluns als presupostos universitaris de 2014, que contaran d’una partida de 262,9 milions d’euros. La institució universitaria haurà de fer front al curs acadèmic amb un 5,58% menys de pressupost respecte a les xifres marcades a l’any 2013, segons ha informat el centre en un comunicat.

Els responsables de la universitat d’enginyeries i carreres tècniques han argumentat que aquest exercici el pressupost s’ha estructurat seguint els preceptes de la prudència en la previsió de fonts d’ingressos que rebrà el centre aquest any, per una banda, i de la contenció i reducció en la despesa per l’altra. La decisió de retallar gairebé en un 6% dels fons disponibles es fa sota l’objectiu “irrenunciable” d’aconseguir l’equilibri pressupostari, després de tancar l’any anterior amb un dèficit de 2,7 milions d’euros.

El pressupost per a 2014 preveu no engrandir el dèficit acumulat de la UPC, que actualment ronda els 113,5 milions d’euros; sino que busca reduir-ho en els propers anys amb diferents mesures que no afectaran a la plantilla, segons han explicat els responsables del centre. No obstant això, el pressuposts també inclou una reducció d’uns cinc milions d’euros en despeses de personal “derivada de les mesures preses en anys anteriors”. En concret, es tracta d’una reducció de la despesa en les places de personal eventual de Gerència (jubilacions no reposades), que ha comportat un estalvi de 369.000 euros, també i de la reducció de càrrecs acadèmics, que ha estalviat prop de 48.000 euros.

Continue reading »

Comments (0)
Projectes

700 centres catalans participen en un projecte contra la violència masclista

Una aplicació informàtica és l’eix del projecte educatiu
By , on 14 de gener de 2014

Un total de 701 centres d’ensenyament de Cataluña han participat des de 2009 fins a 2013 en un projecte de convivència contra la violència masclista a través d’una aplicació informàtica realitzada per la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat. Els estudiants de 473 escoles, 116 instituts i 112 centres privats i concertats han utilitzat aquesta aplicació informàtica i han pres consciència sobre aquesta problemàtica social.

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha publicat en el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC), en resposta a la pregunta del grup socialista sobre les acciones que duen a terme els centres per garantir una educació igualitària i contra la violència masclista, ha destacat l’aplicació facilitada als estudiants dels centres catalans.

Sobre aquest punt, el projecte és una de les línies estratègiques del Programa d’Intervenció Integral contra la Violència Masclista (PIIVM) 2012-2015, en el qual la Conselleria d’Ensenyament es coordina amb altres departaments de la Generalitat de Catalunya per aconseguir fer desaparèixer la xacra del masclisme. També hi participen conjuntament el Institut Català de la Dona i el departament de Benestar Social i Família.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Les qüestions més polèmiques de la nova Llei Wert

By , on 11 de desembre de 2012

Estudiants

Últimament només apareixen als mitjans de comunicació les novetats i les polèmiques sobre l’avantprojecte de llei de la LOMCE (Llei Orgànica per la Millora de la Qualitat Educativa). Una de les qüestions amb més ressò mediàtic, que ha despertat un allau de crítiques i inclús s’han convocat manifestacions, és la modificació del model lingüístic a Catalunya.

La proposta que fa el ministre Wert deixa la nostra llengua en una situació “pitjor que l’any 1978”, tal i com ha declarat Irene Rigau, consellera d’Educació en funcions. La llengua catalana queda en quart pla, per darrere del castellà i dues estrangeres, perquè per superar l’ESO no és obligatori aprovar el català. Però a més a més, ha d’haver-hi un equilibri lingüístic a la resta d’assignatures (matemàtiques, història, ciències, etc.), de manera que es facin tant en català com en castellà. I si els pares no estan d’acord amb l’idioma vehicular de les assignatures, podran portar els seus fills a centres privats amb les despeses pagades per la Generalitat. És un atac molt clar a l’escola pública i al model d’immersió lingüística català, que ha tingut tants bons resultats des de la Transició.

Però hi ha altres qüestions de la LOMCE que cal conèixer. Per exemple, el concepte de competició entre centres, una mesura existent als Estats Units i al Regne Unit. Consisteix en fer incentius per poder distingir els centres, de manera que els pares puguin escollir segons els que tinguin millors resultats els seus alumnes. Es realitzaran avaluacions externes tant a l’ESO com a batxillerat i els resultats seran públics i es farà un rànquing, perquè els pares puguin veure i comparar quins són els centres amb millors resultats. Aquesta mesura busca evitar l’abandonament escolar tant elevat que hi ha al nostre país, perquè es premien els millors centres i els millors estudiants. És l’entrada del sistema capitalista i els criteris de mercat a l’escola, que tantes desigualtats socials generen.

Continue reading »

Comments (0)
Especials

Microsoft busca universitaris per parlar de Windows 8

By , on 11 de octubre de 2012

La vida universitària ens pot permetre aprofundir en molts continguts d’allò que ens agrada. Avui donem la volta a la truita i us preguntem, què us semblaria recórrer les universitats espanyoles explicant coses interessants als alumnes?

Si sou universitaris o ja graduats, Microsoft us proposa una ruta per les facultats d’Espanya per explicar als estudiants què és, com funciona i quines novetats principals i avanatatges pel seu aprenentatge té Windows 8, el darrer sistema operatiu de la companyia.

Per a aconseguir estar entre els quatre afortunats que realitzaran la ruta, Microsoft ha disposat un espai a Facebook perquè tots els candidats presentin el seu currículum juntament amb un vídeo, fotografia o text on demostrin les seves capacitats creatives.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

‘Joves i Conducció’, un concurs sobre motocivisme

Els concursants hauran d’enviar una fotografia, vídeo o relat relacionat amb la temàtica
By , on 19 de març de 2012

Les iniciatives sobre seguretat vial es succeeixen a les escoles per tal de conscienciar als més joves sobre els perills que presenta la carretera, tant si ets vianant com conductor novell. Una de les últimes propostes per tal d’actualitzar el tema i fer-lo interessant per als joves és el concurs que el RACC i el Servei Català de Trànsit han creat i que ja arriba a la seva cinquena edició.

La iniciativa pretèn conscienciar als joves dels perills de la moto

‘Joves i Conducció’ vol promoure la seguretat viària, centrant-se sobretot en la promoció del Motocivisme. Per això, més de 10.000 ex concursants d’anteriors edicions han aportat els seus relats, fotografies i vídeos amb l’objectiu de sensibilitzar a la població més jove en aquesta problemàtica.

Tots aquells joves d’entre 13 i 18 anys que vulguin participar al concurs han d’enviar els seus vídeos, relats o fotografies relacionats amb la seguretat viària al web del concurs abans del 10 d’abril. D’aquesta forma, a més de participar en una iniciativa educativa podran aconseguir els premis que s’atorgaran als guanyadors. Entre aquests trobem, un tablet iPad per cada membre del grup guanyador del millor relat, millor fotografia i millor vídeo; un viatge a Futuroscope per la millor classe (fins 30 alumnes) que hagi participat més i amb les millors propostes al concurs; un iPod Touch per aquell concursant que guany el premi popular, és a dir, que obtingui el major número de vots al portal web del ‘Joves i Conducció’. Per últim i aquest cop no pels alumnes sinó pels professors, guanyarà un pack ‘espacada relax’ per a dues persones aquell professor que hagi engrescat a un gran nombre d’alumnes a participar i que, a més, hagi aconseguit que aquests facin treballs de qualitat.

Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

Educació emocional, què és?

Es tracta d’un tipus d’ensenyança que ens ensenya a enfrontar-nos al món real
By , on 5 de abril de 2011

Aprendre a treballar amb les nostes emocions és clau per l'educació emocional

Educar no es limita només a ficar una gran quantitat de coneixements dins el nostre cap i deixar-nos a lloure, perquè ens donem de cap amb el primer mur o obstacle que ens trobem. Els coneixements, podríem anomenar, enciclopèdics, són molt importants a la vida, però si no venen acompanyats d’un altre tipus d’educació, més personalitzada, no ens serviran de res. Educar és ensenyar a enfrontar el món, a ser capaços de superar les proves que el dia a dia ens va donants, d’aprendre dels errors i d’alegrar-nos dels encerts.

En aquest sentit existeix un tipus d’educació, l’emocional, que ens aporta la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions, tant propis com dels altres. De la mateixa forma que ens ensenya a discriminar entre aquestes emocions i a fer servir la informació per guiar el nostre pensament i les nostres accions. Es tracta d’una ensenyança que ens ensenya a interactuar amb el món, a viure amb societat, i ens aporta habilitats com el control dels impulsos, l’autoconsciència, la motivació, l’entusiasme, la perseverança, l’empatia o l’agilitat mental. Aquestes característiques es situen al marge del coneixement enciclopèdic del que abans parlàvem, però no són independents d’ell i és que milloren la nostra capacitat d’emmagatzematge de coneixements.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Caleidoscopio de la Ciencia, un projecte per fomentar la vocació científica dels nens

És una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer
By , on 10 de novembre de 2010

L'objectiu del projecte és acostar els nens al món científic

Quan som nens i ens demanen què volem ser de gran no solem contestar: – Investigador del càncer! o, – Expert en ADN! Les respostes solen ser més tòpiques i comuns: – Professor! -Astronauta! –Arquitecte! Això és a causa de la ignorància en la que viuen els nens del món científic. Suposo que no és un món tan exposat a la societat i tan popular com ho podrien ser les segones professions esmentades; a part de que moltes d’elles guanyen protagonisme perquè els nens les experimenten en primera persona.

Tot i així, hi ha moltes professions científiques i d’investigació altament vocacionals, que necessiten una dedicació completa i una preparació molt específica. El projecte “Caleidoscopio de la Ciencia” és una iniciativa comuna entre el Banc Nacional de l’ADN i el Centre d’Investigació del Càncer (CIC), que compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a Ciencia i la Tecnologia, amb un objectiu clar: fomentar la vocació científica i la promoció d’hàbits saludables per prevenir el càncer. Una cosa semblant a un 2×1 ja que si no es desperta en l’alumne la vocació per la ciència almenys haurà aprés alguns mecanismes i metodologies per prevenir el càncer.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

S’acosta la selectivitat 2010 a Catalunya

Us informem dels canvis en les PAU
By , on 20 de març de 2010

A l'hora de la veritat, no hi ha per tant

Els propers dies 8, 9 i 10 de juny se celebren les Proves d’Accés a la Universitat 2010 (PAU). De fet, els estudiants de segon batxillerat ja han formalitzat la seva prematrícul·la, la qual cosa és senyal que s’apropen. Normalment, el primer que busca un alumne per afrontar la selectivtat és un referent: algú que ja hagi passat el tràngol i pugui dir-li com es viu. Però, compte! Enguany s’han establert algunes modificacions molt vinculades al Pla Bolonia i a la conversió de les Llicenciatures en Graus. Res de l’altre món, en realitat, però cal que tenir-les en compte, sobretot per saber en quines assignatures val la pena apretar més.

La selectivitat són tres dies i, si ens fixem en els horaris, trobem el primer canvi. Fins ara, els examens es concetraven tots al matí, arribant a un màxim de tres examens per dia. A partir d’ara, també hi haurà un examen extra per la tarda, després de dinar. Però no patiu, no sempre tindreu quatre examens diaris, si arribeu a tenir-los. I és que el motiu d’aquesta restructuració té a veure amb les assignatures de modalitat. Fins ara, els alumnes s’examinaven de dues d’obligatories (segons la modalitat de batxillerat cursada) i una d’optativa. Això facilitava les coses als examinadors, doncs la varietat d’assignatures era menor. Ara l’alumne podrà escollir entre qualsevol de les matèries de modalitat cursades durant els dos anys, amb la qual cosa calen més hores d’examens per poder cobrir-les totes.

Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

TokTok, la comunitat virtual dels nens i nenes de l’Hospital Sant Joan de Déu

Funciona de forma definitiva des del passat mes de març
By , on 2 de desembre de 2009
La comunitat ens proposa diversos espais

La comunitat ens proposa diversos espais

Avui us volem parlar d’una experiència molt interessant als hospitals infantils. TokTok vol ser un espai d’il·lusions i complicitats en busca del benestar integral (social, emotiu i psicològic) de tots els seus membres. Aquesta comunitat va obrir les seves portes, de forma definitiva, el passat mes de març i des d’aleshores ha anat creixent de la mà i la imaginació de molts dels infants que ens visiten… Ara mateix, hi ha més de 100 tokis (habitants de TokTok) que dins o fora de l’hospital es distreuen fent ús de les eines d’expressió de la comunitat (l’editor d’avatars, una eina de ràdio, una eina de còmic, una eina de dibuix) i comunicant-se virtualment amb els nous amics que han fet durant el seu ingrés.

A la pàgina web pots trobar més informació sobre el projecte, els seus objectius i el seu desenvolupament. Un dels trets distintius d’aquesta comunitat, a banda del seu grafisme i vistositat dels elements de navegació, són l’espai de salut i l’espai de l’escola.

El primer el lidera una psicòloga especialista childlife*. Els infants poden enviar preguntes que seran resoltes personalment i també accedir a materials elaborats específicament per a ells. S’explica, per exemple, què és una ressonància, com es fa un electro, etc. L’objectiu és clar: donar informació clara i accessible perquè els nens i nenes tinguin una estada el més positiva possible.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Projectes

Joves emprenedors premiats per la Universitat Europea de Madrid

By , on 24 de octubre de 2008

Premis i captació de joves amb idees de captació social

Ser jove i ser emprenedor podria semblar no compativle, doncs, quan un té entre 18 i 30 anus encara en troba en formació, probablement depenent de la llar paterna i amb un futur no molt prometedor respecte d’un ràpid viratge del futur.

Poques són les eines que, durant la jvoventut, es tenen per a inicir un projecte emprenedor i, en general, estan associats al poder econòmic de la família de pertinença que busca ajudar el jove amo d’una idea. Per la resta, poc es pot nombrar: manca de destresa, experiència, capital, domini de mercat i renom; en canvi es té coratge, energia i predisposició.

Potser no sigui suficient, però avui, els joves que estiguin desitjant iniciar un projecte propi i que necessitin ajuda econòmica per a realitzar-ho, tenen una nova oportunitat brindada per una Institució molt prestigiosa i reconeguda a Espanya: la Universitat Europea de Madrid.

La Universitat ha realitzat la primera edició dels Premios Universidad Europead de Madrid Jóvenes Emprendedores Sociales que, en col·laboració amb la International Youth Fountation y la Sylvan Laureate Foundation, han comptat amb un jurat composat per professionals de reconegut prestigi com Francisco Luzón, Conseller Director General de Grupo Santander, els periodistes Hernán Zin y Nieves Herrero o la Presidenta del Grupo Quirón, Pilar Muro.

En aquest concurs s’han rebut 42 sol·licituds centrades principalment en les árees d’Educació, Salut, Tecnologia i Immigració; organitzats per Comunitats Autònomes, on Madrid ha estat l’orígen d’un major nombre de projectes, juntament amb Astúries, València, Andalusia i Catalunya.

En aquesta primera edició dels Premios Universidad Europea de Madrid s’han guardonat deu projectes dirigits per joves d’entre 18 i 29 anys, que han permés instaurar a Espanya un certamen internacional amb una fort implantació en diversos països del món.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio