EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘ideas joc taula’

Jocs i dinàmiques

Jocs educatius per aquest estiu

Els jocs són un bon mitjà per entretenir els nens i motivar el seu aprenentatge
By , on 19 de juliol de 2013

NIños jugando

Sense tenir temps per poder reaccionar, en un obrir i tancar d’ulls, ja ens trobem al mig de l’estiu. Una època de calor, platja, piscina i els nens de vacances a l’escola. Els pares es troben amb la complicada tasca d’entretenir els seus fills durant tots aquests mesos, esperant amb anhel a que arribi el setembre de nou. A part dels típics plans com anar al cinema, a fer una volta i comprar un gelat, passar la tarda al parc, anar a la platja o a la piscina, hi ha altres activitats entretingudes i que poden servir com a forma per continuar la seva educació i aprenentatge. A la infància, una de les millors maneres d’aprendre és mitjançant els jocs.

Continue reading »

Comentaris tancats a Jocs educatius per aquest estiu
Temes clau

Educació posa sobre la taula una pujada de les taxes universitaries

La mesura suposaria que els estudiants paguessin entre un 15% i un 25% del cost real de la matrícula
By , on 20 de abril de 2012

I segueixen pujant les retallades i les taxes. Si fa uns dies era la navegació aèria, ara ens despertem amb una pujada de les taxes universitàries per l’any que ve. I és que el Ministeri d’Educació ha proposat a les Comunitats Autònomes una modificació en el pagament d’aquestes taxes, una modificació que pot suposar fins a 540 euros més a l’any en el cost de matriculació d’un estudiant que acaba d’arribar a la universitat. Tot i que la xifra final dependrà de cada CCAA.

Tot i el descontent, sembla que la decisió ja està presa

Amb aquesta mesura, que segurament s’aprovarà avui mateix, i les que estiguin per venir, el Govern espera retallar 3.000 milions d’euros en Educació. D’aquesta forma es canvia el sistema de taxes que existia fins ara i estableix que els alumnes paguin depenent del cost que suposa la seva titulació. Quedarà fixat un marge d’entre el 15% i el 25% perquè siguin les Comunitats les que tinguin l’última paraula en quant al percentatge que volen pujar depenent de les circumstàncies de cada regió i els objectius de dèficit. S’ha d’aclarir que aquestes xifres no són un increment sobre el preu de la matricula anterior, sinó el percentatge que cada alumne haurà de pagar del cost real que suposa la seva matrícula. Una pujada que sobre el preu de la matrícula que cada any paguen els estudianys suposaria entre un 50% i un 60%.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Jornades d’Educació en Comunicació, una aposta per la mirada crítica

Es duran a terme els pròxims 25, 26 i 27 de gener al Col•legi de Periodistes de Catalunya
By , on 4 de gener de 2012

Els mitjans de comunicació tenen un protagonisme molt important al dia a dia de qualsevol de nosaltres. Escoltar la ràdio al cotxe,veure la televisió a casa o connectar-nos a Internet des de feina són accions que fem diàriament i que no veiem perjudicials. Però, ho són realment?

Cartell de les jornades

Continguts com la telescombraria exposats a un públic determinat, com l’infantil, incapaç d’adoptar una mirada crítica envers ella poden resultar molt perniciosos. Per això, i des d’AulaMèdia, es proposen unes jornades que eduquin a la població en l’actitud crítica davant els continguts que els mitjans de comunicació ens fan arribar dia rere dia. D’aquesta forma, a través de l’educació en comunicació es dota a les persones de les armes necessàries per defensar-se.

Es tracta de la setena edició de les Jornades d’Educació en Comunicació, en la que des d’AulaMèdia es vol “reflexionar sobre l’educació i la televisió”, així com mostrar algunes experiències i proves. El programa també inclou l’anàlisi dels continguts de la petita pantalla, “amb la intenció de generar una mirada crítica a la telescombraria o a la manipulació informativa”. Vegem la programació en detall:

•Dimecres 25 de gener: A partir de les 17.30 es lliurarà la documentació a les persones inscrites, es farà la taula rodona ‘Una mirada crítica als mitjans de comunicació’, es presentarà el reportatge ‘Una mirada crítica’ i el llibre Zàping. A més, es lliuraran els ‘Reconeixements 2012’.

•Dijous 26 de gener: També a partir de les 17:30, es presentaran produccions audiovisuals escolars, i les conferències ‘Sexisme i mitjans de comunicació’, ‘Comunicació: un camí cap a la transversalitat’ i ‘Audiovisuals i ciències’.

•Divendres 27 de gener: Es tornaran a reprendre les produccions audiovisuals escolars i es portaran a terme les xerrades següents: ‘Una reflexió mediàtica per a una ciutadania activa’, ‘El tractament mediàtic dels moviments socials’, ‘Les sèries de televisió…un model?’ i ‘Miren però no veuen’.

Per poder assistir i participar en aquestes jornades, que es portaran a terme al Col•legi de Periodistes de Catalunya, al número 10 de la Rambla de Catalunya (Barcelona), només has d’inscriure’t al seu portal web i fer un ingrés de 50 euros al número de compte que ells et facilitaran, especificant el teu nom i cognom. Després d’això, rebràs un correu electrònic amb la confirmació de la plaça a les jornades EduCom.

Què en penses de l’exposició que patim a la manipulació a través de la informació? Creus que estem massa desprotegits?

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Manualitats nadalenques (V): Veles

L’última manualitat és perfecta per decorar la taula
By , on 28 de desembre de 2011

S’acaba el nostre mes dedicat als adorns nadalencs manuals, però no podem donar per tancada aquesta sèrie de posts sense fixar la nostra atenció en les veles, autèntiques protagonistes de qualsevol taula en aquesta època. Ja ha passat el sopar de la Nit de Nadal, així com el dinar del dia següent, però encara queden unes quantes festes en les que podrem aprofitar la manualitat que aprendrem a fer avui. T’animes a fer-les amb nosaltres?

Fes que les teves veles siguin les més boniques!

Veles amb formes nadalenques:
Materials:
•Parafina
•Colorant daurat
•Colorant verd o vermell
•Motllos amb diferents formes (arbres, estrelles, mitjons…)
•Essència de vainilla
•Pinzells
•Lleva taques blanques
•Nacre daurat
•Purpurina
•Paper de cuina

Instruccions:
El primer que hem de fer es crear la massa per fer la nostra vela; per això, el comencem escalfant la parafina. Quan vegem que comença a estar suficientment calenta li afegim la essència de vainilla i el colorant verd o vermell, segons les nostres preferències. Mentre s’escalfa la parafina i es mesclen tots els materials que hem afegit, preparem el motlle i el fixem bé.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Manualitats nadalenques (I): Un ninot de neu

Fantàstic per presidir la taula el dia de Nadal
By , on 7 de desembre de 2011

Arriba el Nadal i amb ell el pessebre, l’arbre i tota la decoració pròpia d’aquestes dates. Per engalanar la nostra casa tenim dues opcions, la primera és anar a la tenda i omplir bosses i bosses amb Pare Noels, estrelles i llaços; la segona, i per mi més divertida és crear nosaltres mateixos i amb l’ajuda dels més petits de la casa els nostres adorns de Nadal. Com? Des d’avui i fins que acabi el mes de desembre et mostrem com fer diferents adorns per aconseguir una decoració nadalenca ben original! Avui comencem amb un ninot de neu per posar sobre la taula. Anima’t i fes-ho!

Aconseguiràs fer el ninot de neu més original?

Ninot de neu

Materials:
•2 esferes de telgopor
•1 escuradents
•1 pal
•1 calcetí gros de color blanc
•1 calcetí petit del color que vulguis
•1 pompó petit
•2 botons
•Agulles
•Fil de cosir
•Tisores
•1 tros de tela
•Cola
•Retolador negre

Continue reading »

Comments (0)
Formació, Jocs i dinàmiques

Jocs de taula educatius, aprèn jugant!

Memory, Tangram o Operació són alguns dels jocs que uneixen diversió i aprenentatge
By , on 11 de gener de 2011

Amb el Tangram, aconseguiràs fer totes aquestes figures?

A l’estiu mantenir als nens ocupats i entretinguts és molt fàcil, n’hi ha prou amb inventar-se algun joc d’aigua o a l’aire lliure i deixar que la seva imaginació voli. Córrer, saltar, pujar, baixar… la llibertat que dóna el bon temps no té preu i els nens ho saben més que ningú altre. El problema arriba a l’hivern, moment en el que ens toca treure la pols als jocs de taula i incentivar, ja que hi som, l’intel•lecte dels més petits de la casa. Depenent de l’edat seran uns o altres els jocs que haurem d’escollir, però la varietat és molt gran, així que segur que trobarem l’idoni.

El dominó és un joc de taula en el que s’utilitzen fitxes rectangulars, dividides em dos quadrats. Cada un d’aquests porta marcats de cero a sis puntets, indicant quin és el número de la fitxa. El joc, consisteix enllaçar els mateixos números un rere l’altre, intentant ser el primer en quedar-se sense fitxes. Un joc tradicional que ajudarà als nens a familiaritzar-se amb els món dels números.
El parchís, un altre clàssic entre els clàssics és també una gran font d’entreteniment. Es juga en un tauler amb un dau i quatre fitxes del mateix color per cada un dels jugadors. L’objectiu del joc es aconseguir que totes les teves fitxes arribin fins a la casella final, evitant que els teus contrincants et matin les fitxes. Un joc que permet desenvolupar l’estratègia i la planificació.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Educació emocional en el món laboral

Una de les claus per assolir l'èxit professional
By , on 28 de juny de 2010

Podem dir que al nostre país parlem de l’educació emocional o intel·ligència emocional (són dos termes que van molt lligats) des de la irrupció al panorama televisiu de Gran Hermano. Abans també era un camp estudiat, però el terme es va popularitzar amb l’arribada del reallity amb més seguidors de la història de la televisió privada. A partir d’aquest moment, quan tots podíem veure i participar de les reaccions d’altes persones, aquest camp va començar a tenir més importància que abans. Això no vol dir que no hi hagi estudis previs, perquè aquests existeixen, només significa que ens va arribar a la massa, és a dir, als ciutadans normals i corrents.

Però què és en realitat l’educació emocional? Doncs bé, l’educació emocional, en primer lloc té com a objectiu ajudar a les persones a descobrir, conèixer i regular les seves emocions per desprès incorporar-les a les seves competències. Segons el Dr. Rafael Bisquerra, de la Universitat de Barcelona, els objectius generals de l’educació emocional són: tenir un coneixement de les pròpies emocions, identificar les emocions dels altres, desenvolupar l’habilitat de regular/controlar les emocions pròpies, prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives… i així una llarga llista d’objectius.

La finalitat de tot plegat és basa, doncs en fer a l’individu competent davant d’una sèrie de situacions vitals. Un dels camps on l’educació o intel·ligència emocional té més importància és el món del treball. A l’hora de triar un cap de departament, per exemple, és tenen en compte molts factors, i un d’ells és la intel·ligència emocional. Per què? Doncs, tot i que és una mica complicat d’explicar, l’individu ha de tenir la capacitat de controlar les situacions. Davant d’una crisis empresarial ha de saber portar als seus subordinats cap a un mateix punt (aquest punt acostuma a ser beneficiós per a l’empresa) i això s’aconsegueix gràcies a l’educació emocional. Saber escollir el moment precís, o bé, fer una aproximació dels ànims generals passa per ser un individu que primer és coneix a ell mateix i per tant també pot conèixer als altres.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Una llança a favor dels jocs de rol

Falsos mites i llegendes que espanten als pares
By , on 14 de juny de 2010

A rol hi juga gent de totes les edats i de tota mena

Imagineu que una tarda qualsevol el vostre fill o filla adolescent us demana sortir una estona amb els amics. Una cosa la mar de normal. “On vas?”, li pregunteu. I ell respon: “a jugar a rol”. El més habitual, i ho dic per experiència personal, és que l’alarma es dispari. Pel cap passen un munt d’anècdotes llunyanes i rumors alimentats pel boca-orella i pels mitjans. Ningú, més enllà dels que hi hem jugat algun cop, en sap gaire cosa del tema. Només l’estigma negatiu que l’envolta. I com és poc habitual que els pares coneguin el tema, nosaltres avui en trenquem alguns mites. Perquè el vostre fill o filla no fa res dolent.

Comencem amb el primer i més mític: gent estranya fent coses estranyes. De cop i volta, el nostre nen normal i corrent s’ajunta amb uns freaks sàdics que es passegen de nit disfressats de vampir. Bé, podria ser. Als Estats Units ho celebren un cop l’any. En diuen Halloween i cada cop és més de moda al nostre país. Però, deixant això a banda, cal fer un parell d’aclariments.

Per començar, els jocs de rol en viu són només una part del rol. De fet, en la majoria de casos s’hi juga en una taula, com qui fa una partida al Monopoli, amb uns quants daus, papers, cartes o similars. El Màster, que és qui porta la partida (no és un líder sectari, de fet el seu paper és més similar al d’un director de teatre), és l’únic que té més material. Simplement perquè és qui construeix i guia la història.  I és que el joc de rol és, bàsicament, actuar. S’estimula la creativitat i l’espontaneïtat. Cal crear un personatge, fer-te’l teu, entendre’l i guiar-lo. Un gran esforç intel·lectual  i imaginatiu.

Continue reading »

Comments (0)
Breus, Formació, Recursos

Aprendre a multiplicar

By , on 15 de desembre de 2008

Com si d’una llegenda es tractés, alguns escolars arriben als cursos superiors arrossegant un vell rebuig a determinades assignatures que han etiquetat des de l’educació infantil com a “més difícils o insuperables”. Aquestes matèries acostumen a ser l’anglès, la llengua i les matemàtiques, quan si ho pensem precisamente són els tres pilars bàsics de l’ensenyament reglat que els acompanyarà durant anys, siguin quins siguin els seus estudis. D’aqui la importància de trobar una metodologia efectiva i estimulant per a que des de petits es sentin motivats a aprendre el llenguatge de les lletres i els números.

Doncs bé, avui ens centrarem en una de les operacions matemàtiques amb les quals hauran d’estar familiaritzats: la multiplicació. Pot adquirir-se més fàcilment si l’instrument didàctic que emprin tant docents com pares té components lúdics que fan de l’aprenentatge un joc més amb el qual gaudir i ampliar coneixements.

Si les taules de multiplicar s’ensenyen únicament per mitjà de memorització mecànic, el nen no només acabarà avorrint-se abans, si no que els resultarà més complex i estarà subjecte a que la memòria li jugui una mala passada.

Per això cal procurar que es converteixi en un procés interactiu que pugui comprendre abans tot. Per això algunes de les pautes que poden afavorir són:

-Segons els pedagogs, l’ordre ideal per aprendre les taules de multiplicar és el següent: taula de l’1, 2, 3, 4, 10, 9, 5, 6, 8 i finalment el 7.
-Per aprendre la taula del 9 es pot emprar el següent joc. S’obren les dues mans amb tots els dits extesos i amb les palmes de les mans a la vista cap a dalt. El dit polze de la mà esquerra representa l’1, l’índez el 2, el mitjà el 3, l’anular el 4, el petit el 5 i així fins arribar al polze de l’altra mà que representa el 10. El mètode consisteix a tenir en compte el número que es multiplica per 9. Exemple: 9×4. Se li demana al nen que doblegui el dit número 4. el resultat de la multiplicació sempre serà la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat, seguit de la quantitat de dits que queden a la dreta del dit doblegat. En aquest cas el 3 i el 6, 36.
-Un altre truc per a reforçar la taula del 9 consisteix a disposar en una columna els números, del 0 al 9, i a l’altra justament al costat, els mateixos números però en ordre descendent, el 9 al 10. El resultat d’aquest exercici queda:

9 x 1 = 09
9 x 2 = 18
9 x 3 = 27
9 x 4 = 36
9 x 5 = 45
9 x 6 = 54
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9 x 10=90

-Les multiplicacions més fàcils són les que rimen, tals com 6×4=24, 6×6=36.
-És important aprofitar per a explicar-los la propietat commutativa, que a la vegada els ajudarà a progressar en les taules de multiplicar.

-Una altra opció és accedir a algunes pàgines d’internet, en les quals a través de jocs s’aprenen les taules:

Internenes.com: compta amb diversos jocs relacionats amb el càlcul numèric, que poden contribuir a automatitzar les operacions aritmètiques bàsiques.

Tinglado.net: ensenyen el concepte de multiplicació, la seva equivalència amb la suma, i permeten que el propi nen comprovi els seus resultats un cop ho ha entès.

Taringa.net: ofereix jocs en Flash amb els quals aprendre les taules de multiplicar jugant en tres passos.

Comments (1)
Formació, Recursos, Temes clau

Aprén idiomes amb una parella lingüística

By , on 8 de setembre de 2008

Per tots és sapigut que per a aprendre un idioma és necessari practicar-lo, practicar-lo i practicar-lo. És la millor recepta per aconseguir parlar amb fluidesa. Un estudiant ho pot aprendre sobre el paper, practicar i fer excercicis, conèixer la gramàtica perfectament, però no és suficient. La prova de foc és anar a un país extranger. Si un pot expressar-se i comunicar-se la prova estarà superada. Però si no, qué fem?

Una molt bona idea és fer un intercanvi lingüístic. Què és? Consisteix a quedar amb una persona nadiva i practicar ambdós idiomes, el teu i el seu. D’aquesta forma els dos en sortiu beneficiats. Per exemple, si es queda una hora per prendre un cafè, durant mitja es parla català per a que l’altra persona ho posi en pràtica i el temps restant es parla anglès, en cas que aquest sigui l’idioma que vols aprendre.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio