EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘exercicis nens socialitzadors’

Recursos

Millorar i repassar matemàtiques amb recursos web

Els estudiants amb dificultats en matemàtiques tenen la solució a un ‘click’
By , on 24 de desembre de 2013

Les matemàtiques són una de les assignatures clau durant l’ensenyament, a més de ser una eina útil que ens acompanyarà al llarg de la nostra vida. No obstant això, molts nens presenten problemes per aprendre-les i acaben per odiar a les matemàtiques, no aprendre-les i anar arrossegat l’assignatura curs rere curs. Si tenim la paciència no és el nostres fort i es vol recorre a un professor particular, podem ajudar-los des de casa mitjançant l’ús de recursos web en Internet per millorar en matemàtiques.

Els recursos web per a matemàtiques són eines que podem trobar navegant per Internet que ajudaran als joves estudiants a millorar les seves competències en aquesta matèria. L’avantatge d’aquests mètodes és que els alumnes podran repassar els coneixements bàsics d’una forma amena, senzilla i en un llenguatge que ells coneixen molt bé; una opció perfecte alhora de fer front als deures nadalencs. Pots trobar l’ajuda que et cal en els següents recursos web per millorar en matemàtiques:

  • Lasmatemaricas.es: un dels portals de referència per resoldre els dubtes de matemàtiques en totes les etapes de la vida estudiantil, incloent ensenyances de cursos obligatoris, batxiller i universitat. Aquest portal web (amb canal a Youtube) ens permeten visualitzar tots els passos de les operacions i anomenant les propietats utilitzades d’una forma simple i molt gràfica. Una opció recomanable per resoldre aquells petits dubtes que ens surten és contactar amb el perfil de Twitter d’aquests recurs.
    Continue reading »
Comments (0)
Temes clau

Com detectar la baixa autoestima en nens?

Hem d'estar atents als petits indicadors del seu comportament
By , on 22 de febrer de 2012

L’autoestima és la diferencia entre el que pensem nosaltres que som i el que ens agradaria ser. Quan la distancia entre aquestes dues idees és molt gran considerem que tenim una baixa autoestima; i això repercuteix en la nostra forma d’interactuar amb els altres, el nostre entorn i nosaltres mateixos. Detectar la baixa autoestima en nens és molt important ja que aquesta etapa ens marca molt profundament durant tota la vida.

Detectar la baixa autoestima en nens

Detectar la baixa autoestima en nens

Com es manifesten els problemes d’autoestima en nens? La baixa autoestima es pot manifestar en cinc àrees: social, acadèmica, familiar, imatge corporal i autoestima global. Normalment, en el decurs de la infància els nens acostumen a presentar moltes alteracions, però existeixen un seguit d’actuacions persistents que denoten una baixa autoestima en els nens. El primer que hem de fer com a pares o persones responsables dels petits és estar atents a la seva conducta, ja que ens donarà petites pistes sobre la seva autoestima.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Problemes d’enginy

Ets capaç de resoldre aquests dos problemes?
By , on 10 de octubre de 2011

Una de les millors formes de practicar l’agilitat mental i l’enginy és a través d’exercicis i divertits jocs. Aquí tens dos problemes d’enginy i les seves possibles solucions!

Si no trobes la solució a la primera, no et desanimis!

Les filles del matemàtic
Hi havia dos matemàtics que es trobaren per casualitat un dia pel carrer després d’anys sense coincidir.

•Hola! Què tal? Et vas casar? Quants fills tens?
•Doncs tinc tres filles!
•I quina edat tenen?
•A veure si ho esbrines! El producte de les edats de les tres és 36 i la suma és el número del portal que tenim aquí al davant.
El matemàtic dubta i respon:
•Em falta una dada!
•Ah! La major toca el piano!

Quina edat tenen les tres noies?

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Exercicis per treballar la pèrdua de memòria

L’edat i la memòria estan íntimament lligats, però són moltes les accions que podem fer per alleugerar el lligam
By , on 26 de setembre de 2011

L’edat i la memòria són dos aspectes íntimament relacionats, d’això no hi ha dubte. Tot i així, la primera no és la única que influeix quan la segona comença a fallar; en aquest procés hi intervenen molts altres factors, alguns d’ells són impossibles de prevenir, d’altres, en canvi, tenen fàcil solució gràcies a l’estimulació i el manteniment cognitiu. De fet, si l’edat fos l’única variable que es tingués en compte a l’hora de perdre la memòria totes les persones majors serien incapaces de tenir records, però no és el cas i de fet, segur que en més d’una ocasió has conegut a algun avi o àvia amb el cap més clar que qualsevol jove.

"Mens sana in corpore sano"

Entre els factor que incrementen el risc de patir pèrdues la memòria que podem pal·liar, hi trobem la disminució de l’estimulació per exigències. És el cas de la jubilació, una època de relaxació en la que no hauríem de deixar d’estimular la nostra memòria. Per fer-ho, pots servir-te de les feines quotidianes, com no utilitzar la calculadora o la memòria del telèfon i intentar ser tu mateix qui recordi les operacions i els números o no posar la alarma al rellotge per fer tal o qual cosa, fet que t’obligarà a estar a l’aguait.

Continue reading »

Comments (0)
Projectes

Tasta’m, la millor opció per endinsar als nens al món de l’alimentació i la salut

Un portal web educatiu amb informació per els pares i mestres i jocs per als més petits
By , on 16 de setembre de 2011

Ensenyar a portar una alimentació saludable és una tasca que famílies i escoles comparteixen des que els nens són ben petits. Els hàbits alimentaris que els teus fills i alumnes agafin durant la seva primera dècada de vida els acompanyaran sempre i marcaran les pautes que ells mateixos seguiran quan es facin grans i deixin d’estar sota l’empara dels adults.

Un portal web educatiu creat per l’Ana Maria Cuesta Sanz

En aquest sentit i per tal d’ajudar tant a pares com a mestres neix Tasta’m un programa “amb la intenció d’oferir a la comunitat educativa un programa obert sobre alimentació saludable, basat en uns models de salut que inclou la interacció dels aspectes físics, mentals, socials i ambientals”. El programa ha estat desenvolupat per l’Ana Maria Cuesta Sanz i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. El primer que trobem quan entren al web, són sis útils seccions: Alimentació i Salut, Jocs, Sudoku del dia, Els experts opinen, Activitats del Tasta’m i la Teula.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Endevinalles, una bona forma de mantenir la ment àgil i desperta

Explica’n al teu fill!
By , on 18 de desembre de 2010

Jocs com els escacs també entrenen l'enginy

La infància és la millor època per inculcar als nens hàbits i costums. Quan som petits els humans som com esponges i absorbim d’una forma espectacular tot el que ens rodeja. És en aquest moment quan una bona educació en les matèries i els valors es sembrarà i no serà fins anys més tard que es podran recollir els fruits. Durant tota la infància, i després, mantenir una ment oberta i àgil és molt important i una de les millors formes d’aconseguir-ho es a través dels exercicis i jocs d’enginy. Existeixen noves formes i jocs que utilitzen les tecnologies per aconseguir aquest objectiu, però per es nens més petits existeix un mètode tradicional que mai falla: les endevinalles. Aquestes, a més de ser una pràctica divertida que farà que el nen no s’avorreixi, l’ajudarà a mantenir una ment desperta i lògica, aspecte que més endavant l’ajudaran a adquirir de forma més senzilla totes les matèries que es proposi.

La majoria tenim un repertori més o menys limitat d’endevinalles que contar, segurament us ha passat que us adoneu que sempre acabeu contant les mateixes. Per això i perquè pugueu contar al vostre fill tantes endevinalles com vulgueu, us en deixo unes quantes infantils. A veure que us semblen!

Per fora duc vestit verd,
i per dintre vaig vermella,
amb botons que llenceu
els qui em mengeu.
Què sóc? La Síndria

Passo la vida fent voltes,
caminant a poc a poc,
però per més que camino
sempre estic al mateix lloc.
Què sóc? El rellotge

No sóc cargol ni bolet
i la pluja em fa sortir,
si cau aigua m’estarrufo
i si fa sol estic pansit.
Què sóc? El paraigües

Puc ser russa i divertida.
Sóc alta.
I a l´hivern em vesteixo de blanc.
Què sóc? La muntanya

Groga en el centre,
Blanca per fora,
Si fos ou
Estaria a la nevera.
Però com que no ho sóc
Surto a la primavera.
Què sóc? La margarida.

Porto diners i no sóc banquer,
Paper o metall, el que sigui més igual.
Què sóc? El moneder.

Una caixa petiteta
blanca com a cal,
tots la saben obrir,
ningú la sap tancar.
Què sóc? L’ou.

Quin és l’animal que pot aguantar
el doble del seu pes?
La formiga

Què serà
que a la porta està
i no vol passar?
El llindar

Quina cosa és molt gran,
que passa pel forat d’una agulla,
entra al mar i no es mulla?
Els raigs del sol

Unes quantes aportacions que segur engreixaran el teu arxiu d’endevinalles.

Foto: Wilfredor a wikimediaCommons

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Jocs casolans per a la memòria

Un recurs per a entrenar la nostra ment
By , on 20 de abril de 2009
Hi ha molts exercicis per treballar la memòria

Hi ha molts exercicis per treballar la memòria

“Passa’m les… les… per a tallar”, “Com es diu aquest…sí home aquest senyor…”. Si es viu aquesta escena de forma freqüent, sense ànims d’alertar ni dramatitzar, és convenient que com a mínim ens disposem a exercitar la memòria.

Tenir dificultat per a trobar la paraula adequada, no recordar el nom d’algú quan veiem una cara, o emprar més temps que abans per a dir el nom d’una eina quotidiana, és més que raó suficient per a aturar-se i començar a reflexionar seriosament sobre la necessitat d’entrenar la nostra memòria.

És cert que davant determinades circumstàncies d’estrés o ansietat, la nostra ment està tan saturada que és fàcil tenir més errors de memòria, atenció o llenguatge. També és cert que amb l’edat, la fluidesa verbal i la capacitat d’emmagatzemar informació per a després accedir a ella es va limitant. Però tot això no és per a lamentar-nos, sinó per a ser-ne conscients de que allò que no exercitem s’atrofia, i que la memòria es pot reeducar.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Recursos, Temes clau

Brain Training: jocs per a una ment més sana

By , on 8 de gener de 2009

Acostumem a dir que els videojocs no acaben de ser l’entreteniment ideal per als infants i adolescents: els distreuen, els aïllen de les relacions familiars i socials i la majoria acaben desenvolupant comportaments violents. Molts experts i educadors diuen que és impossible que treballin la seva imaginació i la seva creativitat si passen tot el dia davant d’un videojoc.

Tanmateix, fa més d’un any que no parem de rebre elogis del joc Brain Training de Nintendo DS, un passatemps mental molt interessant per a tota la família. És apte per a tots els públics i els nens poden treballar la seva memòria, així com la gent gran, sobretot aquells amb principis o diagnosi d’Alzheimer.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Educació especial, Recursos, Temes clau

Nens hiperactius: consells i dinàmiques

By , on 1 de desembre de 2008

Desde sempre els educadors ha manifestat les seves dificultats per a treballar amb les conductes disruptives de determinats infants que mouen contínuament els dits, fan sorolls, es canvies constantment la posició a la cadira i mostren una gran dificultat per a concentrar-se. Molts han estat expulsats de les aules per distreure els companys, i altres han estat titllats d’entremaliats.

Tanmateix, avui sabem que molts infants estan diagnosticats d’hiperactius o amb dèficit d’atenció. Entre la simptomatologia d’aquests nens trobem: comportament impulsiu, incapacitat per a focalitzar allò essencial i facilitat de despistar-se amb estímuls irrellevants i secundaris, excesiva agitació per l’activació de la base (arousal) de la qual parteixen, extremada dificultat de romandre quiet…

A la llarga, tot això no només repercuteix en el seu rendiment a l’escola i l’aprenentatge, sinó també en la seva autoestima, perquè el nivell d’activació acostuma a interferir en les relacions amb els companys, els quals poden rebutjar-los o enfadar-se.
Continue reading »

Comments (4)
Formació, Recursos

Educació i música, sempre de la mà

By , on 14 de març de 2008

chicosdelcoro.jpg

Música i educació són dels eixos sobre els quals es recolza la pel·lícula de Christophe Barratier, Los chicos del coro. És un dels films deliciosos, que deixen molt bon gust al públic tant pel contingut com per la forma. Es tracta d’una pel·lícula interesasnt per a obrir debat en una classe d’estudiants adolescents i és un bon exemple sobre l’educació en positiu
a les aules de les facultats de Magisteri.

Los chicos del coro ens convida a entrar en un orfanat i ens mostra el dia a dia que porten els nens que hi viuen. La premisa del director del centre és ‘acció, reacció’, cosa que comporta continus càstics per als petits, crits sense raó i poc diáleg. L’arribada d’un nou vigilant, Mathieu, els farà canviar les seves vides.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio