EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘estudiar universitat’

Formació

Les millors universitats europees segons l’àrea de coneixement

Coneix les primers posicions del Rànquing QS 2017
By , on 23 de març de 2017

universitat

El Rànquing QS 2017 per àrees d’estudi analitza la qualitat de l’ensenyament a les universitats del món en funció dels 5 camps de coneixement, englobant un total de 46 matèries específiques. Les àrees d’estudi inclouen les Ciències Naturals, Medicina i Ciències de la Vida, Arts i Humanitats, Ciències Socials, i Enginyeria i Tecnologia.

Per determinar la posició de cada universitat en els 5 camps de coneixement, els experts de QS han tingut en compte quatre variables. La primera d’elles és la reputació acadèmica de la institució, que es valora a través d’enquestes mundials realitzades als docents, investigadors i empresaris. La segona variable és la reputació de l’ocupador, que indiquen la qualitat dels egressats universitaris en accedir al mercat laboral per primera vegada.

La tercera variable analitzada per W consisteix en les citacions de les recerques desenvolupades a les universitats per part d’altres publicacions acadèmiques i científiques de la base de dades Scopus. Finalment, el quart aspecte valorat és l’anomenat índex H, que registra el nivell d’abast que posseeixen les recerques científiques desenvolupades per una universitat concreta, que també es valora a través de la base de dades Scopus. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Empreses demanen la creació d’una base de dades per fitxar Erasmus

Es busquen joves amb experiència internacional
By , on 31 de març de 2015

empreses

Les grans empreses i organitzacions Repsol, Deloitte, Universita (Banc Santander), Vodafone/Ono, Indra i Accenture han demanat la creació d’una plataforma que serveixi com a base de dades per conèixer i reclutar estudiants espanyols que hagin realitzat o estiguin realitzant un Erasmus. L’objectiu d’aquestes empreses és fitxar a egressats universitaris i futurs professionals amb experiència internacional, una de les principals demandes del mercat.

La petició de les grans empreses espanyoles s’ha realitzat durant la celebració d’una trobada entre companyies i universitats, que també va comptar amb la participació del Servei Español per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Les grans empreses situades a Espanya han assegurat tenir problemes per accedir a dades dels estudiants espanyols amb experiència Erasmus, un tipus de perfil professional que te actualment molta sortida laboral.

Per la seva banda, les companyies han argumentat que la creació d’una plataforma amb estudiants Erasmus aniria en benefici de les empreses i dels propis joves. Les empreses accedirien a perfils de professionals amb formació internacional i, alhora, els estudiants tindrien més facilitats per accedir a llocs de treball a Espanya que requereixen experiència internacional, un desconeixement que empeny a la no tornada d’aquests joves formats. Per això ham demanat disposar d’un canal que permeti a les empreses accedir a les dades dels alumnes. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Universitats catalanes incorporaran quatre nous graus de tres anys de duració

La UB, UPF, UPC i la UOC acolliran graus ‘3+2’
By , on 19 de març de 2015

universitat

Les universitats catalanes impartiran un total de quatre nous graus de tres anys (180 crèdits) el proper curs acadèmic 2016-2017, després que la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) ha donat llum verda a l’engegada d’aquests quatre nous graus de tres anys orientats a la internacionalització. Les titulacions de tres anys es desenvoluparan d’acord al nou marc estatal universitari, que permet la introducció de graus i màsters segons el model ‘3+2’.

El secretari d’Universitats i Investigació de la Generalitat, Antoni Castellà, ja va anunciar al mes de febrer la intenció de les universitats catalanes de crear “quatre o cinc graus” universitaris de 180 crèdits, una duració que permetria a les universitats catalanes competir en captació d’estudiants internacionals. Al respecte, el responsable d’Universitats va advertir que aquests nous graus de tres anys serien “molt singulars i enfocats a la captació d’estudiants estrangers”.

Les titulacions universitàries de nova creació de tres anys de durada seran el de Producció Digital, que s’impartirà en la Universitat de Barcelona; la titulació de Bioinformática que s’impartirà a la Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya; la titulació en anglès Global Studies, que oferirà la Universitat Pompeu Fabra; i la titulació de Disseny en art digital, que es durà a terme en la Universitat Oberta de Catalunya. Continue reading »

Comments (0)
Formació

El 24 de març universitaris, docents i personal participaran en una vaga educativa

El sector educatiu protesta contra el model ‘3+2’
By , on 13 de març de 2015

El proper dimarts 24 de març ha estat convocada una vaga educativa per part dels sindicats CC.OO, UGT i CSIF, al costat de les organitzacions d’estudiants Sindicat d’Estudiants, Federació d’Associacions d’Estudiants Progressistes i Estudiants en Moviment. Professors, alumnes universitaris i personal de les universitats públiques estan cridats a participar en la jornada de vaga en defensa de la universitat pública y de protesta contra el canvi en la duració de graus y másters.

Els organitzadors han convocat la jornada de vaga del dimarts 24 de març per mostrar el rebuig del sector educatiu i de la societat cap als nous canvis introduïts en l’ensenyament universitari. La “defensa de la universitat pública” i “parar per complet l’educació” és l’objectiu marcat per a la propera jornada de vaga, on s’anima a la participació per demostrar l’oposició d’estudiants, professors i personal universitari a les noves reformes educatives con la introducció de graus y màsters ‘3+2’ que ha posat en marxa el Ministeri d’Educació.

La portaveu del Sindicat d’Estudiants, Ana García, ha demanat la participació d’alumnes universitaris, professors i personal treballador de les universitats a la participació en la vaga. Així mateix, García ha demanat a sindicats de professors i organitzacions d’alumnes –concretament a *CEAPA– que també se sumin a la iniciativa per “parar per complet l’educació”. “Anem a dir-li al ministre que no li temem”, ha recalcat la portaveu de l’organització estudiantil. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Les universitats introduiran els graus de 3 anys

El Ministeri d’Educació està treballant en un model ‘3+2’
By , on 22 de gener de 2015

El Ministeri d’Educació ha anunciat la tramitació d’un reial decret que permet la introducció d’un model universitari ‘3+2’, ja que actualment les institucions d’ensenyament superior només poden implantar un model ‘4+1’. Paral•lelament, les universitats de Catalunya han iniciat un període de treball conjunt per assentar unes bases per a la implantació del nou sistema de formació superior.

El Govern central espera el dictamen del Consell d’Estat per presentar el projecte de Reial Decret i que tots els sistemes universitaris d’Espanya puguin modificar la durada de les seves titulacions. Segons la secretària d’Estat d’Educació, Montserrat Gomendio, el nou reial decret no pot ser entès com un canvi de totes les titulacions cap a un model de sistema universitari de graus de tres anys amb màsters complementaris de 2 cursos; sinó com una flexibilització i una forqueta per assemblar-la al model universitari europeu.

El projecte de Reial Decret permetria a les universitats modificar la duració dels graus universitaris i dels seus màsters complementaris. D’aquesta forma, algunes titulacions podrien reduir la seva durada fins a 3 cursos a canvi d’augmentar en un curs la duració del màster. L’objectiu d’aquesta reforma del model universitari és equiparar els estudis superiors espanyols amb la resta de titulacions impartides per universitats europees; de forma que el model ‘4+1’ no sigui una xacra per als professionals espanyols. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Les universitats acorden promocionar el campus de Salt

Les institucions intercanviaran personal i equipaments
By , on 15 de desembre de 2014

Les universitats que tenen una seu a la localitat de Salt (Gironès) han signat un acord per impulsar el campus universitari de Salt; una de les principals novetats per al proper curs universitari. En concret, la UNED, l’ERAM, l’EUSES i la UOC han acordat desenvolupar activitats dirigides a promocionar l’ús de les noves tecnologies de la informació en l’ensenyament continu i superior que s’està duent a terme a la ciutat de Salt.

El document signat per les universitats UNED, ERAM, EUSES i UOC conté el compromís de les institucions de promocionar l’ús de les noves tecnologies en l’ensenyament superior, però també contempla la organització de cursos, seminaris, reunions o jornades per potenciar la formació i la recerca en l’àmbit universitari. Les mesures pretenen fomentar el campus universitari de Salt dotant-lo d’activitats acadèmiques de rellevància.

Un dels altres punts de l’acord institucional consisteix en compartir l’ús d’equipaments i fomentar l’intercanvi de personal tècnic, investigador i d’experts entre les universitats instal•lades en el campus gironí de Salt. D’aquesta manera, totes les universitats instal•lades en el campus de Salt podran intercanviar personal i equipaments per fomentar la qualitat de l’ensenyament que s’imparteix en les aules del campus gironí; i així ser més competitius respecte als altres espais d’ensenyament superior de la zona.

Aquest acord entre les universitats UNED, ERAM, EUSES i UOC beneficiarà notablement als estudiants del campus de Salt ja que comptaran amb noves activitats acadèmiques per millorar la seva formació més enllà de les classes. Igualment, en aquest espai també s’han posat en marxa acords de col•laboració per aconseguir el millor personal tècnic, investigador i expert per a donar classes als estudiants; alhora que s’ha establert un acord per cedir equipaments d’una universitat a una altra. Continue reading »

Comments (0)
Formació

La UPF crea un grau sense assignatures específiques

Un tutor guiarà als alumnes en la selecció de matèries
By , on 28 de novembre de 2014

La Universitat Pompeu Fabra estrenarà el curs vinent una nova modalitat de grau universitari on els estudiants no triaran quina carrera volen cursar definitivament fins que hagin assolit un curs i mig. Es tracta d’una prova pilot que de moment només oferirà 20 places; l’accés al primer any d’universitat en la nova modalitat es realitzarà com a totes les carreres, a través del procés normal de preinscripció universitària.

Els 20 estudiants que participaran en la proba pilot d’aquesta carrera indeterminada comptaran amb l’assistència d’un tutor que els guiarà durant l’any i mig en que duri la primera fase de la seva vida universitària. El tutor aconsellarà als estudiants quines assignatures han d’escollir cursar en funció de quins siguin els seus interessos i expectatives professionals; de forma que seran els propis estudiants els qui configuraran una carrera a la seva mida.

Superats els quatre primers trimestres, els estudiants hauran de definir a quin grau volen entrar d’entre un total de vint titulacions disponibles, totes les que ofereix la UPF en exclusiva. En aquest punt del procés formatiu, per admetre els estudiants al grau universitari que hagin triat es tindrà en compte el resultat de la selectivitat i quina era la nota de tall del grau escollit l’any que van fer les proves d’ingrés a la universitat. A més, també es valorarà l’expedient acadèmic de les assignatures cursades a la UPF durant els quatre trimestres de la primera fase. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Afronta el primer any d’universitat com un veterà

Claus per començar amb bon peu
By , on 31 de octubre de 2014

L’arribada de la tardor marca l’inici de les classes a totes les etapes educatives, moment en que molts joves s’enfrontaran al seu primer any d’universitat. Any rere any milers de joves s’enfronten a una etapa de grans canvis, incertesa, noves experiències i amistats i, sobretot, de moltes expectatives i plans de cara al futur. Al respecte, els experts recomanen deixar de banda estereotips, fer “teva” la universitat i integrar-se a aquest espai.

El primer dia d’universitat pot ser el més difícil, ja que comporta enfrontar-se a un lloc desconegut, amb nous companys, professors i un sistema d’ensenyament diferent. Davant aquesta situació, el president de la Federació d’Associacions d’Estudiants Progressistes (FAEST), Alejandro Delgado, recomana que per començar des del primer dia amb bon peu és important que els alumnes es “familiaritzin amb la seva facultat, que dediquin temps a conèixer-la doncs és el lloc on van a passar els propers anys i han de fer-ho una mica seu”.

Tanmateix, Delgado recomana anar preparat, havent consultat guies docents i sabent el contingut a tractar en les matèries del primer semestre i portant al dia els seus estudis; ja que d’aquesta forma els alumnes no es toparan amb un temari desconegut del tot. “És interessant també que es familiaritzin amb l’entorn virtual, és on es van a manejar en major mesura”, ha assenyalat el president de FAEST. Continue reading »

Comments (0)
Formació

La UPC reduirà les despeses prop d’un 6%

El Consell de Govern ha elaborat uns pressupostos “prudents”
By , on 8 de abril de 2014

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha donat el vist i plau aquest dilluns als presupostos universitaris de 2014, que contaran d’una partida de 262,9 milions d’euros. La institució universitaria haurà de fer front al curs acadèmic amb un 5,58% menys de pressupost respecte a les xifres marcades a l’any 2013, segons ha informat el centre en un comunicat.

Els responsables de la universitat d’enginyeries i carreres tècniques han argumentat que aquest exercici el pressupost s’ha estructurat seguint els preceptes de la prudència en la previsió de fonts d’ingressos que rebrà el centre aquest any, per una banda, i de la contenció i reducció en la despesa per l’altra. La decisió de retallar gairebé en un 6% dels fons disponibles es fa sota l’objectiu “irrenunciable” d’aconseguir l’equilibri pressupostari, després de tancar l’any anterior amb un dèficit de 2,7 milions d’euros.

El pressupost per a 2014 preveu no engrandir el dèficit acumulat de la UPC, que actualment ronda els 113,5 milions d’euros; sino que busca reduir-ho en els propers anys amb diferents mesures que no afectaran a la plantilla, segons han explicat els responsables del centre. No obstant això, el pressuposts també inclou una reducció d’uns cinc milions d’euros en despeses de personal “derivada de les mesures preses en anys anteriors”. En concret, es tracta d’una reducció de la despesa en les places de personal eventual de Gerència (jubilacions no reposades), que ha comportat un estalvi de 369.000 euros, també i de la reducció de càrrecs acadèmics, que ha estalviat prop de 48.000 euros.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Consells per superar el primer any d’universitat

Agafar bons apunts, organitzar l’estudi i buscar models d’exàmens són vitals
By , on 9 de desembre de 2013

universitat

El primer any d’universitat és una experiència educativa molt diferent a la que un estudiant ha experimentat durant l’institut. La dinàmica alhora d’explicar la matèria i la forma en la que l’alumnat assumeix els reptes de l’avaluació varien molt respecte als cursos anteriors. L’estudi durant els anys d’universitat presenta dos desafiaments: la adaptació a una nova forma d’ensenyar i d’aprendre, basat el ‘esforç actiu de l’alumne, i la llibertat que suposa no fer deures o no tindre un control constant per part dels docents.

Així doncs, els estudis universitaris comporten que l’estudiant aprengui a ser independent i a gestionar la feina ell mateix. Alhora, el professorat exerceix amb una metodologia de treball que no ha estat habitual als anys previs. Aconseguir acabar amb èxit el primer any de carrera és una assignatura més al currículum, que pot ser més assequible si s’apliquen consells com agafar apunts, organitzar-se i perdre la por als exàmens.

  • Agafar apunts: en les anteriors etapes el professor ha utilitzat ensenyat a partir d’un llibre de text o manual que tenien els estudiants entre les mans i només s’han fet petites anotacions als marges. En canvi, a la universitat no hi ha aquesta xarxa de seguretat i els alumnes han d’anotar allò que consideren més important de cada classe, per després desenvolupar-ho pel seu compte a casa. No sempre és possible anotar tota la explicació del docent, un bon estudiant ha d’aprendre a descartar la informació abans de copiar-la.

 

  • Organització del material d’estudi: els exàmens a la universitat comprenen un gran volum de temari, en moltes carreres és necessari estudiar llibres sencers per a cada assignatura. Organitzar tant el material com el temps d’estudi de cada assignatura és vital per no veure’s desbordat amb dues-centes pàgines la nit abans. L’ideal és complir amb un horari d’estudi per poder arribar amb tranquil•litat a l’època de treballs i exàmens. A la universitat impera una regla d’or: si has d’estudiar-ho tot la nit abans, millor no et presentis.

Continue reading »

Comments (0)
Page 1 of 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio