EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘dinamiques de presentacio’

Formació

Grau en relacions laborals, tot el que amaga el món del treball

Dos itineraris: professionalització en l’àmbit jurídic laboral o organització i gestió de recursos de l’empresa
By , on 18 de maig de 2012

S’acosta el final de curs per aquells que estan cursant segon de batxillerat i amb ell la Selectivitat. Si bé ara es veuen aquests exàmens com un mur infranquejable darrera del qual hi ha el no res, la veritat és que després d’aquesta gran paret de ciment hi ha molt per viure, molt per aprendre i molts més obstacles per superar.

Elegir el camí que volem seguir no és sempre feina fàcil

Un d’ells és l’elecció dels estudis universitaris. La gran majoria dels alumnes que es presenten a la Selectivitat ho fan sota la pressió d’aconseguir una nota concreta, una nota que els permeti estudiar el que volen, sense haver de conformar-se amb qualsevol cosa. La primera opció per molts dels joves pot ser el grau de relacions laborals, uns estudis que atorguen una formació solvent en tots els àmbits directa o indirectament relacionats amb el món del treball. D’aquesta forma, els graduats seran capaços de resoldre problemes de gestió tant en la empresa privada com en la pública.

Continue reading »

Comments (0)
Recursos

Com fer una ressenya crítica?

Aquest gènere barreja l'exposició i l'argumentació d'una obra
By , on 27 de febrer de 2012

Una ressenya crítica és un text expositiu-augmentatiu. En aquest tipus de textos han d’aparèixer els elements principals de l’obra de forma resumida i opinions o judicis de valor personals sobre el text o producte cultural del qual parlem. Per tant, hem d’haver fet una correcta i profunda comprensió abans de poder-nos posar a escriure. Les ressenyes són molt importants perquè, a través d’elles, no només ens assabentem de la temàtica d’una obra o producte cultural, sinó de la forma com aquesta és rebuda per la crítica.

La ressenya crítica es composa de quatre apartats

La ressenya crítica es composa de quatre apartats

La ressenya crítica és una tipologia de text en la que es fa un recompte del contingut d’una obra, de les seves idees essencials i els aspectes que considerem interessants. Al mateix temps, hem de realitzar una valoració crítica d’aquest producte cultural segons el nostre punt de vista i d’una forma argumentada. Cal que aclarim que la valoració de la obra correspon a la nostra visió personal.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Vitaminix, aprèn jugant!

Conscienciar als nens sobre la natura i una bona alimentació són els objectius bàsics dels seus jocs
By , on 26 de novembre de 2011

Aquest matí, buscant per la xarxa algun joc de ‘Troba les diferències’ per recomanar-vos he arribat fins una pàgina educativa molt interessant. Després de recerques i recerques estava frustrada perquè tots els jocs d’aquest tipus que trobava consistien en un sol dibuix, pel que un cop passat s’acabava i havies de buscar una altra pàgina amb un altra dibuix. Fins que he trobar al Víctor i la Sofia!

Seràs capaç de trobar les diferències? Entra al web i prova-ho!

Aquests dos simpàtics personatges són els protagonistes de la plataforma educativa Vitaminix, on podreu trobar jocs, consells i llibres que ensenyaran als vostres fills aspectes essencials i molt interessants relacionats amb l’alimentació i la natura. Així, i per tal de presentar-los, direm que el Víctor és un nen de 6 anys molt curiós al que li agraden molt els animals. A l’escola li va molt bé i com menja de tot sempre està de bon humor i amb moltes ganes de jugar. La Sofia és un any més petita que el Víctor i és una amant del bosc i la natura; sap que per estar forta i sana ha de menjar de tot i per això, porta una dieta molt variada.

Continue reading »

Comments (0)
General

Joc de confiança: el Secret

By , on 25 de maig de 2011

Joc de confiança

Avui us volem donar a conèixer un joc ideal perquè el grup d’infants i joves prengui confiança: el Joc del Secret. De fet, es tracta d’una dinàmica en la qual podem observar perfectament les fases per les quals va passant un grup i com la complicitat que poc a poc va prenent fa que el grup funcioni millor.

Per a començar el joc necessitarem fer grups d’unes 10-12 persones que es posin en rotllana. Hauran d’estar asseguts a terra amb les cames endavant, doblegant els genolls i aprenant-se tot el possible. Al mig es posarà un voluntari, que veurà com la resta li deixa l’espai just per posar els peus.

El dinamitzador de l’activitat els mostrarà un mocador, millor que no sigui d’un color massa vistós. Els dirà que ells són un grup d’amics i que aquell mocador és el seu secret més important. Només el saben ells i la persona del centre no el pot descobrir.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Cuinar amb nens

Una dinàmica molt interessant
By , on 9 de juliol de 2010

Una experiència educativa

Segurament molts pares us pregunteu com podeu ajudar als vostres fills. Hi ha molts nens que des de ben petits mostren una sèrie de dificultats a l’hora de relacionar-se amb els altres. Per exemple nens massa tímids, una mica retrets en quant a les relacions amb els altres o bé una mica pessimistes. Doncs bé, és probable que amb aquesta dinàmica trobeu una manera d’ajudar als més petits de casa. Cuinar amb ells els pot animar i els pot fer sentir-se més segurs d’ells mateixos. És ben fàcil i molt divertit.

Una tarda, per exemple el cap de setmana els podeu proposar un “joc diferent”. Comenceu per animar-lo a convidar a alguns companys de classe o amics amb els que acostumi a jugar, i un cop sabeu qui vindrà a la cita els hi expliqueu quina és la missió de la tarda. Intenteu adornar una mica la dinàmica. És a dir, no els hi digueu: hem de fer un pastís. Heu de vendre una mica la història: “Avui ha vingut l’alcalde i m’ha dit: vull provar un dels teus pastissos perquè m’han dit que són molt bons. Però hi ha una condició i és que t’han d’ajudar a preparar-lo els teus fills i els seus amics” A partir d’aquest punt heu de posar ordre, és a dir, donar una sèrie d’obligacions a cadascun dels participants.

Mentre vagi avançant la tarda i l’elaboració del pastís, heu d’intentar animar-lo, dir-li que bé que està el que fa i intentar que interactuï amb la resta de companys. De mica en mica ha d’anar agafant confiança. Aquest tipus de dinàmiques ajuden a potenciar la creativitat, a fomentar la participació i la col·lectivitat i també a pujar l’autoestima.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Jocs i dinàmiques per a fer amb nens

Els jocs de sempre amb petites variants
By , on 2 de març de 2010

Alguns jocs interessants

Tots sabem com de moguda acostuma a ser la quitxalla. De fet, tret i que moltes vegades acabin amb la nostra paciència és bo per ells, ja que els anima i els activa. Per aquesta raó el post d’avui va dedicat a tots aquells pares que no saben què oferir als seus fills perquè encara no saben com tractar-los. Us presentem a continuació una sèrie de jocs i dinàmiques per als més petits de casa que de ben segur també us divertiran a vosaltres.

Qualsevol idea és vàlida, ja que el que intentem és que els nens vagin desenvolupant les seves habilitats, tant físiques com psicològiques, i per això hem de presentar jocs normals i corrents, però que es vagin complicant. El que és un punt clau és que tot i que a vosaltres us sembli un joc, per a ells és important i és necessari que expliqueu detingudament cadascuna de les activitats que comprèn el joc. Després, un cop el joc comenci, és tracta d’assegurar no només la diversió, també la participació dels més petits. Els hem d’animar a que aportin tot el que siguin capaços i així incentivarem el seu joc. Mentre el joc avança és important anar introduint variables o elements que facin més complicada la jugada, per tal de captar l’atenció dels més petits i anar plantejant reptes.

Com ja us he dit, val qualsevol joc, però us presento un exemple que podeu canviar al vostre gust quan així us sembli apropiat. Els típics trencaclosques poden donar molt joc. Us heu de fer amb un adequat per a l’edat dels nens, i per exemple, muntar part del puzzle i formar equips que es dediquin a acabar-lo de muntar. Els que primer ho aconsegueixin passen a una fase final on han de muntar el trencaclosques sencer, sense cap ajuda.
Continue reading »

Comments (2)
Jocs i dinàmiques, Recursos

Exercitar la memòria, una tasca essencial

Des de la infància fins a la vida adulta
By , on 16 de novembre de 2009
La memòria, la màquina dels nostres records

La memòria, la màquina dels nostres records

Moltes vegades ens adonem que ja no tenim la mateixa capacitat de retenció d’informació a la memòria que en anys anteriors. Fins i tot pensem que de ben petits, quan anàvem a l’escola i fins i tot a l’escola bressol, teníem més memòria que ara.

Certament, el fet d’exercitar la memòria és un procés que no hauríem d’abandonar mai en tota la nostra vida. Si es dóna el cas que de petits teníem molta més retentiva que ara no és per una altra cosa que per haver-la exercitat més.

Els infants compten amb una gran estimulació de la memòria a l’escola i a casa a través de l’adquisició de nous hàbits, de les joguines, de la televisió i els programes educatius, de les tasques de l’escola, de l’aprenentatge a classe.
Continue reading »

Comments (2)
Breus, Jocs i dinàmiques

Jocs per treballar habilitats socials

Són essencials per al nostre creixement
By , on 9 de novembre de 2009
És important relacionar-nos amb el nostre entorn

És important relacionar-nos amb el nostre entorn

Quan parlem d’habilitats socials, de socialitzar-nos amb el nostre entorn…sembla que sempre ens referim a la vida adulta. Tanmateix, les conegudes habilitats socials s’han d’iniciar inexcusablement des de la petita infància per tal que creixem amb elles i ens poguem relacionar amb el nostre entorn correctament.

Així doncs, aquestes conductes relacionades amb la socialització s’han de treballar tant a casa com a altres espais educatius del nen des dels seus primers mesos de vida i durant cada etapa evolutiva. Com? Avui us oferim alguns jocs i dinàmiques interessants per tal d’estimular aquestes habilitats.

Per exemple, una habilitat social està molt lligada a l’empatia, de la qual hem parlat anteriorment a Educabloc. Per a treballar-la, ja des de petits, a partir dels 7 anys, podem realitzar algun joc de rol o roll-playing en el qual l’infant s’hagi de posar en el lloc d’algun dels seus companys. Per exemple, si a un infant no li agrada que un altre li faci la guitza contínuament, podem fer la situació a la inversa mitjançant un joc de rol perquè l’altre tingui aquesta sensació.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques, Recursos

Jocs de presentació: el pistoler

Una forma de conèixer el grup en la fase inicial
By , on 1 de octubre de 2009
El grup no es coneix en els primers dies

El grup no es coneix en els primers dies

A educabloc.cat seguim oferint-vos, a més d’articles de reflexió o de projectes interessants, alguns recursos per anar fent un calaix interessant en la vostra acció educativa amb infants i joves. Avui us presentem una de les moltes dinàmiques de grup en forma de joc que hi ha, un clàssic sobretot a l’educació en el lleure.

El Pistoler -nom per una altra banda una mica violent- dóna nom a un joc de presentació molt interessant quan tenim un grup de 10 o més persones que tot just comencen a interactuar i no coneixen pràcticament ni els noms dels seus propis companys.

Aquest joc consisteix a fer un exercici de memòria per tal d’aprendre tots els noms, a l’hora que trenquem el gel i comencem a agafar certa confiança amb la resta del grup. El joc és molt senzill. En primer lloc cal que tots els infants es posin en rotllana, sempre de peu. Demanarem un voluntari -com no es coneixen potser costa una mica que surti voluntàriament i l’hem d’escollir- que es posarà al centre de la rotllana.

Un cop estigui situat, tancarà els ulls i començarà a fer voltes amb el braç estirat assenyalant al seu davant. Quan vulgui s’aturarà i aleshores hi haurà una persona que serà assenyalada. Aquesta ha d’ajupir-se i, aleshores, els altres dos companys hauran de ‘disparar-se’ a l’hora que diuen el nom de l’altre, cosa complicada quan no sabem massa bé els noms encara.

El més ràpid seguirà al joc i l’altre s’ajupirà i quedarà eliminat. Les eliminacions provocaran que cada cop tinguem a algú diferent als nostres costats i haurem d’anar recordant tots els noms si volem avançar al joc. Sense cap dubte, si aconseguim que funcioni amb rapidesa pot arribar a ser molt divertit, es poden confondre noms o dir malament i arribar a situacions gracioses que afavoriran el bon ambient.

A més, el joc compta amb altres variants també interessants. Una consisteix en un duel individual entre els pistolers. Per a això farem dues fileres que es posaran una d’esquena a l’altre i separades a uns 10 metres. L’animador de l’activitat agafarà dues persones i les aproparà al centre fins que es toquin d’esquena. Aleshores començarà a comptar passos, fins a cinc, i un cop es facin els dos participants donaran la volta i faran com a l’anterior versió. És una variant més individualitzada i potser més llarga que l’anterior.

Amb jocs com aquest i altres que explicarem en propers posts podem trobar moltes interaccions inicials interessants entre el grup, que estarà encara en una primera fase de confiança i coneixença.

Foto: Grup de nens per Trenton Schulz a Flickr

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

La teranyina, un bon joc de presentació

Coneix els companys amb un cabdell de llana
By , on 8 de juny de 2009
La teranyina ens ajuda a conèixer-nos

La teranyina ens ajuda a conèixer-nos

Avui us explicarem una de les moltes dinàmiques que tant poden servir per a utilitzar dintre de l’aula com per a qualsevol excursió, colònies, campaments, convivències, amb grups de nens i joves. En aquest cas volem parlar-vos del joc de la teranyina, que serveix principalment perquè els participants es coneguin en el seu primer dia.

Sempre que expliquem dinàmiques d’aquest tipus ens remetrem a la fórmula habitual i més pedagògica per a presentar-la i programar-la. És per això que primer mostrarem els objectius, després la dinàmica, després el material necessari i, si convé, la temporització.

Objectius (no els de l’educador, sinó els quals pretenem per al nen/a):
-Conèixer a la resta del grup amb el qual compartirem el pròxim curs o els pròxims dies. -Crear un clima agradable on comenci a fluir la comunicació entre els participants.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio