EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘DINAMICAS PARA CLASE DE MEDIO AMBIENTE’

Especials

La Universitat Abat Oliba CEU resoldrà tots els teus dubtes a la jornada de portes obertes virtual

Una bona manera de conèixer totes les novetats d'aquest curs de primera mà, com les dobles titulacions o les classes en anglès.
By , on 12 de març de 2012

La Universitat Abat Oliba CEU s’apropa a tots aquells interessats en cursar alguns dels seus títols per resoldre tots els seus dubtes i preguntes. Per això fomenta el diàleg directe mitjançant una jornada de portes obertes virtual. És una manera d’apropar-se a la ciutadania, impulsant la bona comunicació per tal d’aconseguir una correcta difusió dels coneixements. Aquesta iniciativa consisteix en què vosaltres haureu de comentar en aquest mateix post totes les preguntes que us sorgeixin sobre la universitat i, posteriorment, la UAO CEU les respondrà una per una en forma de vídeo.

clase ADE

Durant 5 anys, hi ha la possibilitat de cursar dues titulacions alhora per tal d'estar més preparats al futur

No podia ser més fàcil. Només cal escriure aquí sota la pregunta que tingueu i esperar uns dies a la resposta de la UAO CEU. I és que és probable que vulgueu conèixer totes les novetats que incorpora aquest curs la Universitat Abat Oliba CEU. Comencen les dobles titulacions en Dret + Direcció d’Empreses o Periodisme + Ciències Polítiques, per tal de formar el futur periodista en l’àmbit laboral amb el rigor i la professionalitat que s’exigeix. En només 5 anys, l’estudiant pot obtindre la formació de dues carreres.

La jornada de portes obertes virtual és una molt bona iniciativa perquè permet que els vostres dubtes es resolguin de forma personalitzada i directa. Probablement també vulgueu conèixer tota la informació sobre els estudis d’educació. Aquest curs apareix el grau d’Educació Infantil + Educació Primària, però també hi ha la possibilitat de cursar aquestes titulacions per separat. I, totes elles, en modalitat bilingual degree, amb el 50% de les classes en anglès.

Continue reading »

Comments (3)
Temes clau

Els avantatges de la creativitat

Les persones creatives tenen major autoestima i habilitats socials
By , on 29 de febrer de 2012

La creativitat és una actitud que tots els individus tenim, més o menys desenvolupada, per a produir idees i solucions noves. La nostra ment presenta un problema amb claredat i tracta d’originar o inventar una idea, concepte, noció o esquema seguint línies noves o no convencionals.  Segons un estudi realitzat per la Universitat de Pensilvania, una persona creativa presenta els següents trets: sensibilitat, fluïdesa, flexibilitat, originalitat, capacitat de redefinició, abstracció, síntesi i coherència alhora d’organitzar-se. Però més enllà d’això, la creativitat fomenta un seguit d’actituds i valors positius en les persones.

Treball creatiu

Treball creatiu

La creativitat és un valor que hem de fomentar en els nens i mantindre en els adults ja que aporta un seguit de beneficis més enllà dels propis de tindre una ment desperta i imaginativa. La creativitat ens ajuda a ser millors persones i a relacionar-nos amb el nostre entorn d’una forma positiva. Vols saber quins beneficis pot aportar la creativitat a la teva vida?
Continue reading »

Comments (2)
Jocs i dinàmiques

Llegir contes millora la parla dels nens

La clau és motivar-los a parlar d'una forma molt divertida
By , on 29 de febrer de 2012

Alguns nens tenen problemes en la parla que requereixen la intervenció de un logopeda; no obstant, els nostres fills poden tindre petits problemes alhora de parlar que des de casa podem solucionar. Pots ajudar al teu fill a millorar en aquests aspectes d’una forma amena i divertida que ens farà estrènyer llaços. Com? Llegir i parlar sobre contes infantils que més li agradin al teu petit poden ajudar-lo a millorar com parla. Escolliu el conte que més us agradi a tots dos i instaureu a casa l’hora del conte!

La lectura de contes ajuda a millorar la parla

La lectura de contes ajuda a millorar la parla

Els nens petits a vegades poden presentar petites dificultats alhora d’articular paraules o de pronunciar alguns fonemes (com la /r/ i la /rr/). Des de casa podem ajudar als nostres fills i fer que millorin la seva habilitat en la lectura d’una forma molt entretinguda i amena per ells i per a nosaltres; els contes infantils guarden el secret.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Fomentar l’autoestima en nens

Els adults podem aplicar una serie de dinàmiques per ajudar-los
By , on 25 de febrer de 2012

La època en la que som nens és un període clau per a la formació de la nostra autoestima i alhora marcarà la nostra forma d’actuar en societat. Créixer es compon d’un seguit de situacions que ens provoquen sentiments positius com la satisfacció, alegria o plaer; i d’altres emocions negatives que generen ansietat, desil·lusió i estres. Aquestes vivències son les que fan que els nens es sentin més o menys valuosos, resistir més o menys les frustracions o les crítiques, més o menys vulnerable als reptes i a sentir-se en major o menor grau d’autoestima. És una etapa més i no hem de protegir-los de tots aquests sentiments i situacions, però poden ajudar-los a formar-se un bon nivell d’autoestima.

Nen amb baixa autoestima

Nen amb baixa autoestima

Per això és molt important fomentar una serie d’experiències i valors ens els més menuts de la casa i així ajudar-los a que es formin una bona idea d’ells mateixos i tinguin més confiança en allò que facin. Com a pares, educadors o persones que exerceixen una influència en els nens ens hem de marcar una serie de dinàmiques per fomentar la seva autoestima i ajudar als petits a formar-se la millor imatge d’ells mateixos.
Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

5 pel·lícules sobre l’història de Catalunya

Els films ajuden a reforçar i completar coneixements
By , on 20 de febrer de 2012

Les pel·lícules educatives son una bona eina per a per a que els estudiants aprenguin d’una forma entretinguda sobre diverses matèries, també per aprendre una mica més sobre la història de Catalunya. Una de les característiques dels missatges audiovisuals d’aquesta classe és que conten amb un argument i un conjunt de personatges amb els que identificar-se, pel que son més atractives que un llibre de text. No obstant, hem d’entendre que les pel·lícules mai són un substitut d’un llibre o una classe, ja que compten amb inexactituds històriques, però son una excel·lent forma de completar i reforçar els coneixements ja apresos.

Una forma entretinguda i planera de conèixer la història de Catalunya a les aules o a casa pot ser a través de diversos films que s’han rodat sobre aquesta temàtica. Alguns períodes histporics han estat més interessants als ulls dels cineastes, però molts dels fets claus de la nostra història han estat retratats per les càmeres. A continuació us exposem una petita mostra:
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Llibres per fomentar la lectura

5 novel·les pensades per a nens d'ara
By , on 9 de febrer de 2012

Els nenes d’avui dia viuen en un món basat en la imatge. Les pel·lícules i les sèries guanyen molt de terreny als llibres, que han esdevingut casi obsolets per als seus ulls. No obstant, és molt important fomentar la lectura entre els més menuts i aquesta tasca només es pot aconseguir fent que llegeixin llibres que a ells els puguin agradar.

Noia llegint

Noia llegint

Jo vaig ser un d’aquells nens que odiaven llegir i deixava per a l’últim moment les lectures obligatòries que manaven a l’escola o l’institut. Me’ls acabava llegit, però perquè no podia baixar-me treballs d’Internet. És cert que les lectures eren de prestigi però no era quelcom que hagués estat pensat per als nens d’avui en dia. Sempre s’està a temps de canviar la situació; i per això proposo una sèrie de lectures de qualitat i entretingudes per iniciar als nens i nenes d’entre 12 i 14 anys en l’apassionant món de la lectura.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Manualitats nadalenques II: Figures angelicals

Omple la teva llar d’aquestes figures tan boniques!
By , on 13 de desembre de 2011

Seguint la sèrie que aquest mes de desembre estem publicant, al web yodibujo hem trobat una plantilla per fer àngels decoratius molt bonics. Pots fer-ne un i utilitzar-lo per decorar el teu arbre o fer-ne uns quants més i repartir-los per les prestatgeries de casa teva. Veuràs com tota la llar s’embarga en un ambient nadalenc sense igual!

T'animes a crear el teu propi àngel nadalenc?

Per fer el nostre àngel el primer que hem de fer és descarregar-nos la plantilla que trobem al web, tot i així, podem utilitzar aquesta idea i fer nosaltres mateixos la plantilla, amb la forma que més ens agradi, tot dependrà del nostre esperit creatiu.

Àngel
Materials:
•Tissores
•Plats blans de cartró
•Cola
•Grapadora
•Bolígraf
•Màquina per fer forats
•Lluentons
•Purpurina

Continue reading »

Comments (0)
Formació, Temes clau

Com preparar la selectivitat?

Alguns consells per aprofitar el temps d’estudi i no morir en l’intent!
By , on 12 de maig de 2010

Les aules estan a punt

S’acosta el moment de la veritat, i és que després de dos anys d’esforç, de calcular la nota mitja per accedir a la carrera que voleu cada cop que sabeu una nota, exàmens i el treball de recerca… arriben els fatídics dies de la selectivitat, on us ho jugueu tot a un simple examen. La veritat és que no és massa just, perquè d’aquesta nota us depèn la vostra entrada a la universitat que sempre heu somiat, però bé, així és la vida i com que no podem canviar-la intentarem arreglar-la o com a mínim fer-la una mica més fàcil.

En primer lloc, quan us prepareu la selectivitat heu de ser el més pràctics possible. Reviseu els exàmens d’altres anys i veureu que hi ha temes molt recurrents, així que sabeu que hi ha moltes possibilitats de que us entri alguna cosa per l’estil. Aquest tema a repassar-lo, doncs. També acostumen a sortir preguntes d’examen quan es celebra el centenari o aniversari d’algun autor conegut. Reviseu bé el vostre temari i si algun d’aquests autors o teories compleix anys… segur que cau!

En segon lloc, no us estresseu amb els temaris que heu estat estudiant durant els dos anys de batxillerat. Habitualment els professors us avisen dels possibles temes que poden sortir a la selectivitat, així que preneu nota. Estudieu-vos el temari a consciència i si us plau feu-vos un bon resum amb paraules clau, subratlleu amb diferents colors (molt útil pels exàmens d’història), utilitzeu trucs de memòria… tot el que sigui necessari per tal de repassar les últimes dues setmanes. No us recomano que estudieu de valent el dia d’abans, no porta a cap lloc perquè us posareu el doble de nerviosos i a més, hi ha més probabilitats de quedar-se en blanc i això és el pitjor que us pot passar.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Fracàs escolar

Cada any el número de fracassos escolars incrementa
By , on 23 de febrer de 2010
Els nivells de fracàs fa dècades eren inferiors

Els nivells de fracàs fa dècades eren inferiors

Fa uns quants post us vaig parlar de La Classe, un film basat en educació, on no només els professors eren protagonistes, també ho eren els alumnes. Avui, i seguint la línia parlarem del fracàs escolar, ja que cada cop sembla que incrementa el número de joves que el pateixen. Aquest fet no només ens ha de preocupar com amics, familiars, etc. també ens hem de preocupar com a ciutadans, perquè si el fracàs escolar augmenta ens hem de plantejar una sèrie de qüestions importants per tal de fer front a aquesta situació.

Bé, en primer lloc no hem de confondre termes. El fracàs escolar, tal i com jo ho entenc, no es tracta d’abandonar els estudis -ja que aquesta és una conseqüència final del fracàs escolar- o bé de treure males notes. El concepte va una mica més enllà. El fracàs escolar s’entén com aquella situació en la qual l’individu no aconsegueix les fites esperades pel seu nivell d’intel·ligència, per tant, aquesta es veu afectada en el seu rendiment, integració i adaptació a la societat. Per tal de fer-ho més comprensible, aquí va un exemple:

Es pot considerar fracàs escolar el cas d’un nen/a o adolescent que per les qüestions que siguin és incapaç de seguir el ritme normal d’aprenentatge a l’escola o a l’institut. D’altra banda també es pot donar el cas del fracàs escolar amb algú capaç d’assimilar els conceptes i demés qüestions acadèmiques. Per tant no és tracta de ser més o menys intel·ligents, sinó que participen altres condicionants que afecten l’individu, podem anomenar-les “causes internes”, perquè estan molt relacionades amb la naturalesa pròpia de cada persona.
Continue reading »

Comments (0)
Recursos

La Clase, un film sobre educació

L'autoritat del professor, a debat
By , on 6 de febrer de 2010

La Clase, un film proper al documental narra la vida d’un professor i els seus alumnes de secundària. L’institut situat als afores de París ens recorda a qualsevol escola o centre educatiu del nostre país, on es barrejen multitut de cultures i els problemes neixen fruit de la falta de coneixement entre uns i altres. Un problema, desgraciadament massa quotidià al que han de fer front, no només els professors, també els alumnes menys afavorits per la falta d’enteniment.

La pel·lícula tracta un tema molt controvertit i necessari d’explicar i de veure. Un cop més el cinema francès ens acosta a la realitat. De la mà d’uns professionals de l’ensenyament, capaços d’establir diàlegs intel·ligents amb els alumnes som testimonis dels problemes que es planteja el col·lectiu de la docència. Fins on pot arribar l’autoritat d’un professor? Què és competència de pares i de professors? Qui té la culpa del fracàs escolar?

El director del film ens mostra un tema tant important com la manera d’entendre el sistema educatiu. Tot i que la pel·licula és francesa, els principis que la mouen són universals, perquè desgraciadament el fracàs escolar és a totes parts. A la pel·lícula s’exposa el sistema educatiu com un error, ja que aquest exclou als alumnes que no són capaços de seguir-lo. D’aquesta manera l’institut o l’escola -llocs on la socialització i educació dels futurs ciutadans del demà ha de ser el tema principal- es converteixen en presons de càstig continuat ja que els alumnes no saben què fer. D’altra banda també és planteja el paper dels professors, ja que no disposen del material necessari per a motivar als alumnes que causen problemes.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio