EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘creixement plantes’

Recursos

L’adolescència precoç

Nens, tot i que sobretot les nenes, d'entre 8 i 12 anys entren a l'adolescència
By , on 23 de maig de 2013

En els darrers anys, s’ha produït un fenomen molt preocupant en els més joves i petits: l’arribada precoç de l’adolescència. No és un tema que s’hagi de tractar de forma banal, perquè és important per totes les persones desenvolupar-se en el seu moment adequat, i poden haver-hi conseqüències futures. Al segle XVIII, el filòsof francès Rosseau ja estava molt en contra de reduir l’edat infantil, perquè considerava que era una època única a la vida que calia gaudir mitjançant el joc i l’amor paternal. Els nens, tot i que sobretot les nenes, d’entre 8 i 12 anys, es troben en una adolescència cada cop més precoç que es mostra en forma de fanatisme a artistes i grups de música com Justin Bieber, fotografies i preocupacions pel mòbil, la moda, l’estil de roba, els nois i noies, etc.

Als nens i nenes se’ls hi ofereix la possibilitat d’actuar i prendre decisions d’adults, com per exemple a l’hora d’escollir l’institut on volen matricular-se un cop finalitzen l’escola, però aquests joves no tenen la maduresa suficient com per poder ser conscients de la importància d’aquestes accions. Però no tot és psicològic, perquè hi ha qui es planteja la raó d’aquest canvi com un procés biològic, tot i que encara no s’ha explorat aquesta possibilitat. Podria ser que la llet no materna afecti en el creixement més ràpid de les criatures?

Les noves generacions arriben al món molt preparades en capacitats, però poc preparades pel què fa la intel•ligència emocional. Sí que tenen molts recursos, no els hi falta de res, estan informats de tot el que volen gràcies a Internet, la majoria dels pares els apunta a molts cursets de dansa, música, fan esports, etc. Però hi ha una sobreprotecció massa exagerada que provoca que els més petits no puguin valdre’s per sí sols. I això els posa en una situació de vulnerabilitat pel futur.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

L’APEFAC manifesta la seva preocupació pel tancament d’espais familiars a l’Hospitalet

L’APEFAC alerta de la gravetat de la decisió
By , on 5 de juliol de 2012

Davant la situació de crisi que estem vivint, les autoritats competents tenen dos camins: retallar el que sobra, retallar el que agrada i retallar el que es necessita o retallar el primer i apostar per el segon i el tercer, de forma que a partir dels dos últims es puguin tornar a construir uns ciments avui dia derruïts per culpa d’una extensió massa exagerada del que sobra. El Govern, malauradament, ha escollit la primera opció, la de retallar, retallar i retallar i el problema irreversible sorgirà quan, ja massa tard, se n’adonin que el que han tret talla les ales del creixement futur. Un exemple, el tancament progressiu dels Espais Familiars.

Deixar que els nens ho siguin

Es tracta d’espais d’ajuda, prevenció i convivència per a nens d’entre 0 i 3 anys, així com per les seves famílies. Uns centres en els que es dóna l’ajuda necessària a les famílies amb infants petits per fer front a les seves necessitats; un suport que en els últims anys s’ha fet més indispensable que mai, doncs la crisi empitjora l’ànim de les famílies i els espais familiars protegeixen als nens de les conseqüències.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

“Ajuda’ls a créixer”, la col•laboració de tots és vital

Una campanya promoguda per la Fundació Pere Tarrés
By , on 16 de juny de 2012

Després de veure aquest vídeo i escoltar el missatge que transmet la gent que fa possible la Fundació Pere Tarrés, només espero difondre el missatge tot el lluny que sigui possible. Espero que les lletres que ara escric i el vídeo que acompanya aquest post arribin a tantes cases com sigui possible i commoguin alguna consciència. Amb una sola em donaré per satisfeta.

La Fundació Pere Tarrés acull cada dia a la seva vintena de centres a uns 1300 nens amb risc d’exclusió social. Nens de famílies treballadores que passen moltes hores sols, tant a casa com al carrer, i que gràcies al treball de la Fundació tenen un lloc on anar en sortir de l’escola, un lloc per poder fer els deures i jugar amb altres nens. Un lloc per fomentar la vida social.

Nens d’entre 3 i 17 anys es reuneixen dia si i dia també als centres Pere Tarrés i comparteixen jocs, feina i valors, sobretot valors. Assentant unes bases sòlides per créixer de la millor forma possible. Allà els hi donen un reforç per a l’escola, ballen, escolen música, practiquen esports… coses que faria qualsevol nen de la seva edat, però que ells no tindrien sinó fos per aquests centres.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Estudiar jardineria, un grau de formació professional

Qualitats com la paciència, la responsabilitat o la sensibilitat són molt buscades en els jardiners
By , on 27 de desembre de 2010

Crear originals composicions és una de les tasques del jardiner

Si t’agrada la natura més que qualsevol altra cosa, si ets una persona responsable, si t’agrada treballar a l’aire lliure i estàs disposat a ser constant, existeix el teu treball perfecte! Un treball en el que no només podràs gaudir de la flora en tot el seu esplendor sinó que seràs el màxim responsable d’ella: la jardineria.

Un grau de formació professional de 2000 hores al que pots accedir si posseeixes el títol d’ESO, el de BUP, el títol de Tècnic o Tècnic Auxiliar o algun certificat similar. L’altra via per accedir a aquests estudis consisteix en superar una prova d’accés, tot i que per presentar-t’hi has de tenir més de 17 anys. El pla de formació és el mateix per tots els centres ja que existeixen uns mòduls professionals que agrupen tots els continguts, tot i així, el nom de les assignatures pot variar d’un centre a un altra, depenent de la seva organització. Els mòduls generals es divideixen en:

•Organització i gestió d’una explotació agraria familiar
•Implantació de jardins i zones verdes
•Conservació i millora de jardins i zones verdes
•Producció de plantes
•Mètodes de control fitosanitari
•Instal•lacions agràries
•Jardineria d’interior
•Agrotecnologia
•Relacions a l’entorn de la feina
•Formació i Orientació laboral

Uns continguts que t’ajudaran a organitzar les explotacions agràries, a crear i conservar els jardins; a realitzar operacions de reproducció de les plantes d’un viver, a manejar i mantenir les instal•lacions i maquinàries per dur a terme l’explotació agrària; així com ser capaç de fer un projecte de jardineria interior. Ja veus doncs, com fer aquest curs de formació professional et servirà per aconseguir tots els coneixements i eines per convertir-te en un jardiner complet, capaç de moure’s en diferents àmbits i conscienciat amb la seva tasca.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Jocs i dinàmiques, Noves tecnologies

Edu365, el portal web de l’educació

El portal està dissenyat per seccions, depenent de l’edat i curs dels seus usuaris
By , on 20 de novembre de 2010

Pàgina d'inici del portal edu365

L’altre dia parlàvem dels avantatges i inconvenients d’Internet respecte als nens. Avui, ens centrarem en la cara positiva de la moneda, que sempre és més agradable, i veurem un portal web molt útil per els nens. És un web del que segur que ja heu sentit parlar i al que ja haureu entrat, però per aquells despistats que encara no hagin descobert la seva existència farem una breu introducció i descripció. Parlem evidentment (encara no ho havia dit) del web edu365.

Edu365 és una eina interactiva creada per Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. El fet que vingui d’una font institucional i que per tant, puguem contrastar i ubicar, dóna qualitat al web i li atorga més credencials. Un portal en el que els pares podran confiar i deixar que els seus fills bussegin lliurament.

Un dels aspectes més positius del web és la seva estructura, dividit en les diferents etapes de creixement i educació dels nens, fa possible que aquest pugui accedir directament als continguts específics per la seva edat i no perdi el temps amb nivells inferiors ni es faci un embolic amb nivells superiors. Així, trobem l’etapa d’Infantil, de Primària, d’ESO, Batxillerat i Formació Professional; aquesta última pels no tan nens.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Més educació, menys benestar

Les aula-barracó són un greu problema al nostre sistema educatiu que lluny de solucionar-se, creix any rere any
By , on 29 de octubre de 2010

No tots els mòduls prefabricats són de disseny, com els que exposen alguns museus

Que la taxa d’escolarització augmenti exponencialment any rere any en un país és sinònim de bona salut socioeducativa. Tanmateix, hi ha ocasions en les que el sistema pateix el risc de morir d’èxit, i és quan estructuralment no està preparat per suportar aquest creixement tan gran d’alumnes disposats a seguir estudiant. Així, les aules no són capaces d’absorbir aquesta gran demanda de places i els responsables han de buscar alguna solució per ubicar tota la gent que no hi troba cabuda d’entrada. És quan comença el “Joc de les cadires”. I el primer a sentar-se es queda amb el lloc assegurat. Però el que ho ha fet massa tard, quan ja ha parat de sonar la melodia, es queda fora de joc.

En la realitat, tot no acaba essent tan tràgic com en aquest cruel entreteniment, i ningú s’acaba quedant de peu. Però si que és un fet que si no hi ha lloc per a tothom, ens n’haurem d’empescar alguna per solucionar-ho. I aquest invent màgic ja fa massa anys que funciona, per desgràcia de molts pares, mares, professors i futurs graduado eso, i es diu “barracó”.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

Educació crea 7.160 places més d’FP a Catalunya

Els motius, un fort augment de la demanda i l'alt grau d'inserció laboral d'alguns cicles
By , on 13 de juliol de 2010

Aprofita l'increment de places per a preparar-te pel futur

Molts de nosaltres, sovint per la influència que ens arriba de casa, acabem optant per estudiar una carrera enlloc d’un cicle formatiu. Per als nostres pares estudiar una carrera ho és tot, doncs quan ells eren joves era quelcom complicat i minoritari que t’assegurava un futur. Però avui en dia hi ha més llicenciats que pedres. Des de fa temps, doncs, se senten rumors als carrers sobre els avantatges d’estudiar una FP. I és que, mentre molts es capfiquen en inflar el currículum amb titulacions i masters, l’oferta laboral per als estudiants de cicles es cada cop més gran. I, per sort, això comença a notar-se en la nostra societat.

Així doncs, i en base a las preinscripcions, a Catalunya hi hagut un fort increment de la demanda per a l’estudi de cicles formatius. A aquest factor se li suma que moltes de les FP demandades són titulacions que, a dia d’avui, obtenen un alt grau d’inserció laboral. Interessa preparar gent per a l’exercici d’aquestes professions, i més tal i com està ara l’atur. Per això la Generalitat ha creat 7.160 places extra, de tal manera que el total de places que suma ja 86.000. Cal tenir en compte que l’any 2.000 aquesta xifra no arribava ni a les 50.000.

Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

TokTok, la comunitat virtual dels nens i nenes de l’Hospital Sant Joan de Déu

Funciona de forma definitiva des del passat mes de març
By , on 2 de desembre de 2009
La comunitat ens proposa diversos espais

La comunitat ens proposa diversos espais

Avui us volem parlar d’una experiència molt interessant als hospitals infantils. TokTok vol ser un espai d’il·lusions i complicitats en busca del benestar integral (social, emotiu i psicològic) de tots els seus membres. Aquesta comunitat va obrir les seves portes, de forma definitiva, el passat mes de març i des d’aleshores ha anat creixent de la mà i la imaginació de molts dels infants que ens visiten… Ara mateix, hi ha més de 100 tokis (habitants de TokTok) que dins o fora de l’hospital es distreuen fent ús de les eines d’expressió de la comunitat (l’editor d’avatars, una eina de ràdio, una eina de còmic, una eina de dibuix) i comunicant-se virtualment amb els nous amics que han fet durant el seu ingrés.

A la pàgina web pots trobar més informació sobre el projecte, els seus objectius i el seu desenvolupament. Un dels trets distintius d’aquesta comunitat, a banda del seu grafisme i vistositat dels elements de navegació, són l’espai de salut i l’espai de l’escola.

El primer el lidera una psicòloga especialista childlife*. Els infants poden enviar preguntes que seran resoltes personalment i també accedir a materials elaborats específicament per a ells. S’explica, per exemple, què és una ressonància, com es fa un electro, etc. L’objectiu és clar: donar informació clara i accessible perquè els nens i nenes tinguin una estada el més positiva possible.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Educació en el lleure, una experiència de vida

Elements positius d'un espai educatiu en el temps lliure
By , on 21 de octubre de 2009
Els infants conviuen entre ells en un altre marc educatiu

Els infants conviuen entre ells en un altre marc educatiu

Els agents educatius més coneguts són habitualment la família i l’escola, però certament n’hi ha d’altres que poden tenir una influència molt positiva en infants i joves. Puc parlar en primera persona de l’educació en el lleure com un agent educatiu jo diria que importantíssim en el desenvolupament dels infants com a persones.

A la formalitat de l’educació a l’escola i l’educació rebuda a casa, amb aspectes importants com l’afectivitat o el quotidià, entre d’altres, encara hi podem afegir altres. L’educació en el lleure permet a infants i joves arribar a un espai de trobada amb altres infants, o els seus propis companys d’escola, però en un marc educatiu totalment diferent.

A l’esplai o al cau ens trobem en el temps lliure de l’infant, en el qual ha de participar voluntàriament i pel propi plaer de l’activitat. Les activitats del lleure educatiu permeten treballar valors com el companyerisme, el respecte, la solidaritat… entre molts altres, enmig d’un espai d’entreteniment.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Temes clau

Els efectes positius de l’estimulació precoç

Es poden fer fins els sis anys
By , on 25 de agost de 2009
Cal conèixer molt bé l'estat de creixement del nadó

Cal conèixer molt bé l'estat de creixement del nadó

Un nadó sempre ens desperta tendresa per la seva innocència. És un ésser que està a les portes de tot un procés de construcció, algú vulnerable, indefens, que no disposa de recursos suficients per a valdre-se per si mateix. Només néixer tot just conta amb el plor per a procurar l’atenció de la seva mare, la succió per a alimentar-se, i el reflex de tancar les mans per a aferrar-se a alguns objectes. En comparació d’altres éssers vius la diferència és abismal, doncs la majoria de les espècies, excepte la humana, triguen molt menys a madurar i a ser autònomes.

Però aquesta major dependència del nadó pel que fa als pares, lluny de ser una mica negatiu, suposa un benefici a la llarga, perquè li permet disposar de més temps per a desenvolupar tot el seu potencial. Tots aquests anys d’infància dotaran al cervell de la flexibilitat necessària per a arribar a autèntics assoliments. El fet de néixer sense finalitzar significa que gran part de les habilitats motrius i cognitives les podrà anar aprenent, i això jugarà al seu favor quan hagi d’adaptar-se a un ambient canviant i imprevisible.

I és en aquest espai reservat a l’aprenentatge on cobra sentit l’estimulació precoç, un conjunt de mitjans, tècniques i activitats amb base científica que, aplicades de forma sistemàtica i seqüencial, potencien determinades funcions cerebrals en un context pedagògic i lúdic. Aquesta opció educativa es pot proposar a qualsevol nen des del seu naixement fins als 6 anys. No és alguna cosa, com erròniament es pensa, exclusivament destinat als quals presenten dificultats d’aprenentatge o retards en el desenvolupament. Si bé per a aquests últims es fa indispensable, no per això resulta menys beneficiós per als nens sans.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio