EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘Buscar …cohets’

Temes clau

Els més petits no tenen el costum de llegir

Els alumnes de primària llegeixen més diàriament que no pas els de secundària.
By , on 16 de octubre de 2013

A la Comunitat Valenciana, al curs passat, els alumnes de quart de primària i segon d’ESO es van presentar a unes proves per veure el seu hàbit de lectura i la seva comprensió lectora. Els resultats són, com era previsible, negatius, però són extrapolables a la resta de l’Estat. Els alumnes de primària, als primers anys de la seva vida, estan més acostumats a llegir, en canvi a mesura que passen els anys i arriben a secundària, deixen l’hàbit. Segons la conselleria d’Educació, només un 11’33% d’alumnes de primària reconeix no llegir mai, en canvi a l’ESO ja ho admeten el 22’75%. És curiós quan, a secundària, hi ha llibres obligatoris per llegir (que més que la cura, sovint són la font dels mals).

Segons María José Catalá, la consellera d’Educació, aquestes proves són una guia per poder veure el nivell de competència dels alumnes i així prendre les mesures adients per part de les administracions i els centres. Però tradicionalment, en les noves generacions, hi ha la preocupació per la poca lectura a la qual estan habituats. El 19’8% dels alumnes de primària que van realitzar aquestes proves a la Comunitat Valenciana asseguren llegir cada dia, en canvi només ho admet un 9’6% d’alumnes de secundària. Front aquesta situació, cal prendre mesures, però és complicat decidir-se per quines.

És curiós com els més petits són els que més llegeixen, però perden el costum un cop es fan grans. Cal buscar incentius per tal de mantindré el gust de la lectura durant els anys següents. Els professors recomanen als pares que llegeixin amb els seus fills. Poden llegir contes en veu alta o deixar que els petits llegeixin i després comentar les històries que han llegit. La literatura és una activitat privada, però també molt social i comunicativa, perquè estableix relacions entre els lectors i els llibres i altres lectors. Cal que els més petits descobreixin aquest interessant món i s’hi sentin a gust.
Continue reading »

Comentaris tancats a Els més petits no tenen el costum de llegir
Formació

Google crea una beca per periodistes

By , on 31 de desembre de 2012

Google

Google ha presentat una nova beca destinada, principalment, per periodistes. La seva intenció és “ajudar a la nova fornada de periodistes a mantindre el món informat, educat i entretingut”. Són molts els periodistes al món que es troben a l’atur, de manera que està molt bé que una companyia tant important com és Google es preocupi per aquests professionals. Per al buscador, els periodistes són les persones que creen el contingut que hi ha a Internet, són els creadors de tot el que hi ha darrere dels enllaços i, per això, són un “ingredient clau” perquè la societat funcioni. D’aquí el seu interès i motivació per ells.

El programa està destinat, bàsicament, a estudiants de pregrau i grau de periodisme. La beca consisteix en 5.670€ (7.500 dòlars) per deu setmanes a l’estiu del 2013 (entre juny i agost), amb un pressupost pel viatge de 755€ (1.000 dòlars). Tot començarà el proper 3 de juny de 2013, passant les primeres setmanes a la Fundació Knight a Florida i, a continuació, s’anirà a la seu de Google a Califòrnia el 5 d’agost. Durant tot l’estiu, els estudiants visitaran les diferents organitzacions que formen Google per aprendre al periodisme de dades, la llibertat d’expressió a Internet i el futur del negoci a la xarxa. Els estudiants podran escriure per Google News i Youtube, el que implica poder visitar les seus a Columbia, Cambridge, Miami, Nova York o Washington DC.

Google, per portar a terme aquesta beca i programa, ha comptat amb la col•laboració de diverses organitzacions com el Center for Investigative Rerporting, el Committee to Protect Journalists, Investigatives Reporters & Editors, Pew Research Center’s Project for Excellence in Journalism, entre d’altres. Tot són fundacions que vetllen perquè els periodistes puguin treballar amb llibertat i en bones condicions.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

La creativitat a l’escola

By , on 13 de novembre de 2012

Pintant

La creativitat és la capacitat de crear, una qualitat humana molt útil que el permet buscar solucions als problemes d’una forma original i útil. En pensar en la creativitat, però, ens ve primer al cap la literatura o les arts, que neixen de la ment dels seus creadors per complir diferents funcions emotives. Ara bé, la creativitat també és útil per poder créixer i transformar la societat des de tots els seus àmbits.

Els infants són molt creatius i és una qualitat que cal potenciar per tal que no la perdin en fer-se adults. I és que no tenen por d’equivocar-se i els errors no són tant negatius perquè després poden arreglar o millorar. És una percepció de la realitat molt positiva però sovint es critica que a les escoles, pel sistema educatiu, no es potencia com es deuria.

El sistema educatiu està plantejat de tal manera que l’alumne rep uns patrons molt rígids i qualsevol idea que es plantegi fora d’aquest marc no és ben rebuda. Així doncs, segons aquesta teoria, la curiositat queda amagada sota un gran volum d’informació i qualsevol alternativa és aïllada. Ara bé, també hi ha qui creu que, en realitat, l’escola només ofereix les eines correctes que els joves han de disposar per tal que puguin desenvolupar la seva creativitat amb rigor i d’una forma productiva.

Continue reading »

Comments (0)
Projectes

Busquem el significat de les cançons en català

El web educatiu ‘Canta i explica’ ens diu com fer-ho
By , on 22 de gener de 2012

Quan escoltem música poques vegades ens fixem en el que realment diu la lletra de la cançó, ja sigui perquè està en un altra idioma com perquè no posem atenció en la mateixa el cert és que normalment cantem sense pensar, quasi de forma reflexa. En ocasions és molt millor això ja que el significat de la lletra és totalment intranscendent i només serveix per posar veu a una base musical; d’altres però, si ens parem i escoltem el que l’autor ens vol transmetre descobrirem un missatge molt especial.

Precisament aquesta és la intenció de la plataforma educativa ‘Canta i Explica’, en la que els nens i els no tan nens hauran de portar a terme dues tasques ben diferenciades; una d’investigació i l’altra de creació. La primera consistirà en escoltar diferents cançons en català, que es poden trobar a la plataforma, i buscar informació sobre els grups que la toquen i el significat de les mateixes. D’aquesta forma podrem fer-nos una idea amb percentatges de les cançons que parlen d’amor (la gran majoria), de injustícies socials, de l’amistat…

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Vitaminix, aprèn jugant!

Conscienciar als nens sobre la natura i una bona alimentació són els objectius bàsics dels seus jocs
By , on 26 de novembre de 2011

Aquest matí, buscant per la xarxa algun joc de ‘Troba les diferències’ per recomanar-vos he arribat fins una pàgina educativa molt interessant. Després de recerques i recerques estava frustrada perquè tots els jocs d’aquest tipus que trobava consistien en un sol dibuix, pel que un cop passat s’acabava i havies de buscar una altra pàgina amb un altra dibuix. Fins que he trobar al Víctor i la Sofia!

Seràs capaç de trobar les diferències? Entra al web i prova-ho!

Aquests dos simpàtics personatges són els protagonistes de la plataforma educativa Vitaminix, on podreu trobar jocs, consells i llibres que ensenyaran als vostres fills aspectes essencials i molt interessants relacionats amb l’alimentació i la natura. Així, i per tal de presentar-los, direm que el Víctor és un nen de 6 anys molt curiós al que li agraden molt els animals. A l’escola li va molt bé i com menja de tot sempre està de bon humor i amb moltes ganes de jugar. La Sofia és un any més petita que el Víctor i és una amant del bosc i la natura; sap que per estar forta i sana ha de menjar de tot i per això, porta una dieta molt variada.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Autodefinit… i acaba la plantilla

Un joc de definicions i memòria
By , on 31 de octubre de 2010

Els passatemps ajuden a exercitar les habilitats

Parlant de com matar el temps en els llargs trajectes en metro, bus o tren ja hem comentat en alguna ocasió que els jocs d’habilitat són els protagonistes. El sudoku, per exemple, és una bona opció. Però per mi, hi ha un passatemps que supera a qualsevol altre en aquest àmbit i s’emporta el primer premi: els autodefinits. El joc consisteix en omplir una plantilla amb paraules entrecreuades a partir d’unes definicions donades. La plantilla consta d’una sèrie de caselles blanques en les que han de col•locar-se les lletres i d’altres més obscures separadores.

Si haguéssim de comparar aquest passatemps amb algun altre podríem dir que és similar als mots encreuats amb la particularitat que en aquest cas les definicions es troben en la plantilla, dins les caselles separadores. De la mateixa forma, saps exactament on va col•locada la paraula que busques, només l’has de trobar. Depenent de la dificultat de l’autodefinit et costarà més o menys resoldre el passatemps però ja veuràs com si practiques sovint i resols fins al final tots els problemes pujaràs de nivell sense adonar-te. A més veuràs com hi ha algunes paraules que es van repetint tot sovint, segurament perquè presenten singularitats molt especifiques, pel que costa trobar-ne de similars.

Si us sóc sincera al començament era incapaç d’acabar de resoldre un autodefinit complet i era molt frustrant, però si accepteu un consell, no ho abandoneu; mireu les solucions quan vegeu que sou incapaços de seguir i intenteu recordar-les si us tornen a sortir a algun altre autodefinit. Veureu com un dia, sense saber com, haureu completat el passatemps! Us semblarà una bogeria però és un moment de gran satisfacció.
Continue reading »

Comments (0)
Formació, Temes clau

Mama, vull ser periodista!

Em deixaràs?
By , on 9 de setembre de 2010

Una professió vocacional

Segurament davant la teva exclamació il·lusionada i entusiasta de: mama, vull ser periodista! la de la teva mare haurà estat: millor econòmiques no? Periodisme no té sortides. No us preocupeu, és la resposta automàtica del 80% de les mares, això no vol dir que no us doni suport sinó que es preocupa per vosaltres. Només un consell: si estudieu periodisme perquè no sabeu què estudiar, millor feu cas a la vostra mare i fiqueu-vos a econòmiques; però, si la decisió és presa després de valorar totes les opcions i d’adonar-vos que no hi ha res que us faci més il·lusió que ser periodista, endavant!

És veritat que el mercat laboral està complicat, com a totes les carreres; que el sou és baix, com a totes les professions i que els horaris són horribles, com a tots els treballs. Però hi ha un punt que marca la diferència amb qualsevol altra ocupació, si us agrada ser periodista ho fareu encantats.

Ja sigui a un diari, a una revista, a un gabinet de premsa, a la ràdio, a la televisió o a Internet; ara el ventall de mitjans en els que treballar és enorme. I treballar amb la informació us farà sentir responsables però també aventurers. Essent periodista podràs fer qualsevol cosa, tot i que comencis la carrera amb una idea i acabis fent la contraria.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Sudoku: exercita la memòria en els teus trajectes

El passatemps de moda
By , on 17 de juliol de 2010

El Sudoku segueix de moda

Són incomptables les hores que els habitants de les grans ciutats com Barcelona o Madrid ens passem viatjant en transport públic. Que si ara agafa el bus per anar a la feina, agafa el metro per arribar al cine, juga-te-la amb la Renfe per anar a la universitat (potser algun dia arribes a l’hora) i no oblidis agafar els ferrocarrils de la Generalitat per visitar a l’àvia.

Al final de la setmana una gran quantitat d’hores perdudes s’amunteguen a les nostres esquenes i ens deixen amb la sensació d’haver descuidat moltes coses; a més, és clar, de l’avorriment que suposa estar vint minuts seguits mirant a la persona que s’asseu al teu davant.

Per això és molt millor portar sempre a la bossa alguna feineta per fer durant els trajectes o el llibre que estem llegint en aquell moment. Una altra alternativa molt seductora és portar passatemps, que a més de distreure’ns ens ajuden a aconseguir agilitat mental. El més famós en els darrers temps és el Sudoku. L’endimoniat quadradet japonès a vegades molt fàcil de resoldre i a vegades impossible. Tot i que sembli que el Sudoku porta tota la vida amb nosaltres no va arribar a Europa fins el 2005, i des d’aquell moment s’ha convertit en una comú dels vagons de tren. L’objectiu del joc és emplenar una quadrícula de 9 x 9 cel·les (en total 81 caselles) dividides en subquadrícules de 3 x 3 amb xifres de l’1 al 9 a partir d’alguns nombres ja col·locats a les cel·les. Així hem d’aconseguir que els nombres que col·loquem no es repeteixin en vertical, horitzontal o diagonal.

Aquesta feina ens resultarà més fàcil o difícil depenent del grau de dificultat del Sudoku que hem escollit. Hi ha programes informàtics capaços de resoldre Sudokus i d’estimar quina dificultat té per un ésser humà solucionar el joc. Aquesta tècnica permet als editors classificar els Sudokus.

Davant la creixent demanda d’aquest passatemps existeixen quaderns plens de Sudokus per resoldre, només cal buscar-los al quiosc. Els diaris, sobretot gratuïts però també els de pagament, s’han sumat a la febre sudokiana afegint el joc entre els seus fulls, d’aquesta manera durant els innumerables trajectes que fem cada setmana podem estar informats de l’actualitat més immediata i millorar la nostra agilitat mental.

Així, veiem que són moltes les alternatives que existeixen per aprofitar el temps al transport públic, només ens cal un quadradet amb 81 cel·les, una mica de paciència… i la festa està servida!

Foto: Tim Psych a Flickr

Comments (0)
Formació, Jocs i dinàmiques, Recursos

L’atractiu dels jocs de rol per als adolescents

By , on 19 de gener de 2009

Què passaria si em posés en lloc d’un altre? Què passaria si el noi més popular de la classe hagués d’interpretar el paper del seu company que pateix bullying i no és acceptat per la resta? Què passaria si durant 10 minuts la noia que té problemes d’obesitat es convertís en una líder en positiu? Què passaria si el nen que treu males notes passés a ser qui té les millors? Tot això pot passar a un joc de rol.

En moltes ocasiones, en pensar en els jocs de rol ens ve al cap el típic joc en el qual els adolescents es disfressen de guerrers o d’homes vinguts de les galàxies i surten a buscar villans. Però el joc de rol també és una dinàmica que es pot desenvolupar en una classe, en una tutoria, en uns campaments, en un seminari per a professors o en qualsevol trobada educativa.
Continue reading »

Comentaris tancats a L’atractiu dels jocs de rol per als adolescents
Formació, Projectes, Recursos

Apropem la ciència als infants

By , on 24 de abril de 2008

Sembla que sempre que es parla de ciència aquesta es relaciona amb els adults, però el cert és que és una matèria també apte per als més menuts de la casa. Poden gaudir-la, aprendre, despertar la curiositat… El més important és saber adaptar la ciència al seu grau de comprensió, simplificar-la per a que pugui entendre-la. Aquest és el mèrit de Ciència Fàcil.

Aquesta pàgina es divideix en diverses seccions: física, química, biologia, experiments per la fira de ciències, curiositats i acudits, astronomia, el mètode científic, robòtica, matemàtiques, energia solar i avions de paper. A cada apartat podem trobar informació molt interessant.

En el cas de l’astronomia, per exemple, se’ns descobreix què són els estels, la lluna, els planetes i els cohets. Tot explicat de forma molt didàctica, amb il·lustracions i amb dades curioses. “Sabies que… la luna te una edat de 4.500 milions d’anys o que si els astronautes que van arribar-hi s’haguéssin excedit només 2kp/h s’haurien passat de llarg 2.500 km?
Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio