EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘blogs educacio social’

Temes clau

Les entitats de colònies escolars demanen reconeixement formal

Un total de 30 entitats han format una plataforma
By , on 18 de febrer de 2014

Un total de 30 entitats del sector de l’oci i l’educació no formal de Catalunya s’han aglutinat en la plataforma ‘Colònies i Educació’ per demanar a l’administració el “reconeixement formal” de les colònies escolars dins del sistema educatiu. La Fundació Catalana de l’Esplai ha realitzat un comunicat en el que s’explicava la necessitat de reconeixement de l’administració cap a la plataforma d’entitats de l’oci i l’educació.

Els objectius de la plataforma ‘Colònies i Educació’ s’han recollit en el document ‘Declaració per a la promoció de les colònies escolars’, essent el principal d’ells el reconeixement formal de la seva tasca dins del sistema educatiu. Alhora, entre les metes marcades també està aconseguir la validació acadèmica dels continguts i valors pedagògics de les colònies, i l’aprovació de mesures per facilitar a docents i centres escolars la realització d’aquestes activitats.

Les organitzacions lúdiques i educatives han argumentat que la participació dels nens a les cases colònies són un “element distintiu” del sistema educatiu, que igualment s’han vist afectades negativament per culpa de la crisi econòmica. Segons destacaven, aquesta experiència aporta valors pedagògics i vivencials, als quals difícilment poden accedir els nens i joves des de les aules i que participen en la seva educació.
Continue reading »

Comments (0)
Projectes

700 centres catalans participen en un projecte contra la violència masclista

Una aplicació informàtica és l’eix del projecte educatiu
By , on 14 de gener de 2014

Un total de 701 centres d’ensenyament de Cataluña han participat des de 2009 fins a 2013 en un projecte de convivència contra la violència masclista a través d’una aplicació informàtica realitzada per la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat. Els estudiants de 473 escoles, 116 instituts i 112 centres privats i concertats han utilitzat aquesta aplicació informàtica i han pres consciència sobre aquesta problemàtica social.

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha publicat en el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC), en resposta a la pregunta del grup socialista sobre les acciones que duen a terme els centres per garantir una educació igualitària i contra la violència masclista, ha destacat l’aplicació facilitada als estudiants dels centres catalans.

Sobre aquest punt, el projecte és una de les línies estratègiques del Programa d’Intervenció Integral contra la Violència Masclista (PIIVM) 2012-2015, en el qual la Conselleria d’Ensenyament es coordina amb altres departaments de la Generalitat de Catalunya per aconseguir fer desaparèixer la xacra del masclisme. També hi participen conjuntament el Institut Català de la Dona i el departament de Benestar Social i Família.
Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

Navega de forma segura gràcies a Tuenti

La xarxa social espanyola ha creat tres manuals
By , on 9 de gener de 2014

La xarxa social espanyola Tuenti ha elaborat tres guies educatives enfocades a adolescents, pares i educadors amb consells sobre privacitat i seguretat per als usuaris d’aquesta i les altres xarxes socials. Aquests manuals han estat elaborades per un comitè d’experts en la matèria i estan disponibles per a qualsevol tipis d’usuari en el centre d’ajuda i seguretat de la plataforma social Tuenti.
La protecció i seguretat en les dades dels usuaris són dues de les principals preocupacions de la xarxa social Tuenti, empresa que han creat i posat a la disposició d’usuaris, pares i educadors tres manuals per al correcte ús d’aquesta plataforma. Així doncs, un comitè d’experts en privacitat i seguretat, en el qual han participat els equips de recerca de menors i Internet de la UNED i de joves, comunicació i xarxes socials de la URJC; proposen les claus per un ús segur d’Internet.

Aquests manuals han estat creats partint de l’experiència de l’equip de Suport a l’Usuari i l’equip jurídic de la companyia, que són coneixedors de les principals incidències i problemes dels usuaris adolescents. Els textos estan disponibles en el centre d’ajuda i seguretat de la xarxa social amb l’objectiu que qualsevol usuari, pare o educador pugui accedir i conèixer com navegar de forma segura a Tuenti però també en internet, partint d’uns consells senzills.

El material és fàcil de comprendre, pensat per a cada tipus de públic i amb indicacions molt pràctiques per a l’ús de la plataforma. Així doncs, els consells més pràctics són aquells encaminats per als adolescents que utilitzen aquesta i altres xarxes socials. Alhora, pels pares i educadors els manuals estan dissenyats per a ajudar a encaminar als joves en una pràctica responsable de la seva imatge i informació personal que es facilita per Internet.
Continue reading »

Comments (0)
Formació

La lectura és un element clau per l’aprenentatge dels joves sords

La lectura és un element clau per l'aprenentatge, la socialització i l'inclusió de les persones amb discapacitat auditiva
By , on 15 de abril de 2013

Llegint

La llengua de signes és el mitjà de comunicació que utilitzen les persones amb una discapacitat auditiva per expressar-se. El problema és que la majoria de la població no té cap mena de coneixement d’aquest llenguatge, de manera que només les persones sordes es poden comunicar amb facilitat amb altres persones sordes. No estaria gens malament que s’ensenyessin unes nocions bàsiques als instituts, si més no per poder ajudar a les persones discapacitades si és necessari establir una comunicació. Per exemple, a l’hora de treballar de cara al públic, és força habitual trobar-se amb tot tipus de persones, que utilitzen el llenguatge de signes o no, i és molt positiu saber reaccionar quan una persona sorda necessita quelcom.

Però més enllà d’aquesta reivindicació, cal saber que la Fundació CNSE per la Supressió de les Barreres de Comunicació amb la col•laboració de la Universitat Autònoma de Madrid i la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, juntament amb el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, han realitzat un estudi anomenat ‘La percepció de les persones sordes sobre la lectura: una mirada a l’adolescència’. En aquest estudi, s’ha arribat a la conclusió de la vital importància de la llengua de signes per les persones amb discapacitat auditiva, perquè permet que els joves sords desenvolupin les seves habilitats d’expressió, com facilitat el seu aprenentatge.

S’ha demostrat que la llengua de signes té un impacte molt favorable en l’hàbit de lectura dels joves sords. Els adolescents tenen major facilitat per aprendre a llegir i gaudir d’una major autonomia a l’hora de prendre decisions i millorar la seva inclusió educativa i social. Segons l’estudi, la lectura és un element vital en l’educació dels joves sords, perquè és fonamental en el seu desenvolupament educatiu, social i personal. Per això, és molt recomanable que cursin els seus estudis on hi hagi una combinació de llengua oral amb llengua de signes.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

“Ajuda’ls a créixer”, la col•laboració de tots és vital

Una campanya promoguda per la Fundació Pere Tarrés
By , on 16 de juny de 2012

Després de veure aquest vídeo i escoltar el missatge que transmet la gent que fa possible la Fundació Pere Tarrés, només espero difondre el missatge tot el lluny que sigui possible. Espero que les lletres que ara escric i el vídeo que acompanya aquest post arribin a tantes cases com sigui possible i commoguin alguna consciència. Amb una sola em donaré per satisfeta.

La Fundació Pere Tarrés acull cada dia a la seva vintena de centres a uns 1300 nens amb risc d’exclusió social. Nens de famílies treballadores que passen moltes hores sols, tant a casa com al carrer, i que gràcies al treball de la Fundació tenen un lloc on anar en sortir de l’escola, un lloc per poder fer els deures i jugar amb altres nens. Un lloc per fomentar la vida social.

Nens d’entre 3 i 17 anys es reuneixen dia si i dia també als centres Pere Tarrés i comparteixen jocs, feina i valors, sobretot valors. Assentant unes bases sòlides per créixer de la millor forma possible. Allà els hi donen un reforç per a l’escola, ballen, escolen música, practiquen esports… coses que faria qualsevol nen de la seva edat, però que ells no tindrien sinó fos per aquests centres.

Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Envia les teves propostes a la Mostra de Fotofilosofia!

Els centres de secundària tenen fins l’1 de novembre per entrar en convocatòria
By , on 27 de setembre de 2011

El mes de novembre d’aquest any es celebrarà la Jornada Mundial de Filosofia (UNESCO) i és dins aquest context en el que es convoca la Mostra de Fotofilosofia, una iniciativa que ja va per la seva cinquena edició. L’objectiu d’aquesta mostra és la d’enriquir el pensament filosòfic entre els alumnes de secundària i que siguin ells i la seva creativitat els que marquin les pautes a seguir. Per això, cada un haurà de penjar un post amb una fotografia acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.

Nietzsche

El termini de la convocatòria és del 12 de setembre a l’1 de novembre i per participar-hi s’haurà de seguir el següent procediment. Cada professor ha de crear un blog exclusiu per la mostra de Fotofilosofia, aquests poden ser tant de xtec com de blogger. El nom del blog estarà compost per “filo” més el nom de l’institut i s’hi afegiran els enllaços de tots els altres centres participants. És important saber que es poden aprofitar els blogs dels anys anteriors així com els posts fets pels alumnes l’any anterior que no s’haguessin inclòs dins la Mostra de 2010.

Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

Educació emocional, què és?

Es tracta d’un tipus d’ensenyança que ens ensenya a enfrontar-nos al món real
By , on 5 de abril de 2011

Aprendre a treballar amb les nostes emocions és clau per l'educació emocional

Educar no es limita només a ficar una gran quantitat de coneixements dins el nostre cap i deixar-nos a lloure, perquè ens donem de cap amb el primer mur o obstacle que ens trobem. Els coneixements, podríem anomenar, enciclopèdics, són molt importants a la vida, però si no venen acompanyats d’un altre tipus d’educació, més personalitzada, no ens serviran de res. Educar és ensenyar a enfrontar el món, a ser capaços de superar les proves que el dia a dia ens va donants, d’aprendre dels errors i d’alegrar-nos dels encerts.

En aquest sentit existeix un tipus d’educació, l’emocional, que ens aporta la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions, tant propis com dels altres. De la mateixa forma que ens ensenya a discriminar entre aquestes emocions i a fer servir la informació per guiar el nostre pensament i les nostres accions. Es tracta d’una ensenyança que ens ensenya a interactuar amb el món, a viure amb societat, i ens aporta habilitats com el control dels impulsos, l’autoconsciència, la motivació, l’entusiasme, la perseverança, l’empatia o l’agilitat mental. Aquestes característiques es situen al marge del coneixement enciclopèdic del que abans parlàvem, però no són independents d’ell i és que milloren la nostra capacitat d’emmagatzematge de coneixements.
Continue reading »

Comments (0)
Educació especial

Estudiar educació especial

Qüestions de vocació
By , on 25 de febrer de 2010
Vols estudiar educació especial?

Vols estudiar educació especial?

Un dels estudis que més viabilitat i futur té és educació especial. La formació esta destinada a treballar amb alumnes amb necessitats educatives especials per tal de compensar les necessitats de cadascun dels alumnes. Es tracta que un especialista en la matèria doni suport a alumnes amb sobredotació intel·lectual o bé amb discapacitats psíquiques, sensorials o físiques.

Qualsevol estudiant d’educació especial sap que entre mans no només té un treball. També està aportant a la societat un bé intangible com és la millora de la integració de les persones a les quals ajuda a tirar endavant i a superar els obstacles que la nostra societat imposa inconscientment. Es necessiten persones amb capacitat suficient per fer un bé social i per intentar igualar les grans diferències d’adaptació que existeixen en les nostres vides.

Naturalment es tracta d’una professió on la vocació es un factor indispensable. Les persones que decideixin dedicar-se, no han de veure en aquesta opció un treball segur, han de sentir la necessitat vocacional d’oferir el màxim dia a dia i involucrar-se en tots els casos d’igual manera. No tots estem fets per aquest tipus de feina. Jo no en seria capaç, perquè tot i que per vocació ho faria, no sóc prou forta per dedicar-me al 100% als altres. És necessita una gran fortalesa i ganes d’ajudar, també de veure casos dramàtics i de tenir el cap molt ben moblat per a poder suportar l’estrès i el cansament diari.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Jocs i dinàmiques

Jocs per treballar habilitats socials

Són essencials per al nostre creixement
By , on 9 de novembre de 2009
És important relacionar-nos amb el nostre entorn

És important relacionar-nos amb el nostre entorn

Quan parlem d’habilitats socials, de socialitzar-nos amb el nostre entorn…sembla que sempre ens referim a la vida adulta. Tanmateix, les conegudes habilitats socials s’han d’iniciar inexcusablement des de la petita infància per tal que creixem amb elles i ens poguem relacionar amb el nostre entorn correctament.

Així doncs, aquestes conductes relacionades amb la socialització s’han de treballar tant a casa com a altres espais educatius del nen des dels seus primers mesos de vida i durant cada etapa evolutiva. Com? Avui us oferim alguns jocs i dinàmiques interessants per tal d’estimular aquestes habilitats.

Per exemple, una habilitat social està molt lligada a l’empatia, de la qual hem parlat anteriorment a Educabloc. Per a treballar-la, ja des de petits, a partir dels 7 anys, podem realitzar algun joc de rol o roll-playing en el qual l’infant s’hagi de posar en el lloc d’algun dels seus companys. Per exemple, si a un infant no li agrada que un altre li faci la guitza contínuament, podem fer la situació a la inversa mitjançant un joc de rol perquè l’altre tingui aquesta sensació.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Tornar a l’escola amb naturalitat

Consells per a viure una adaptació sense estrés post-vacacional
By , on 25 de setembre de 2009
La tornada a l'escola a vegades resulta complicada

La tornada a l'escola a vegades resulta complicada

Aquest mes ha començat l’escola per a mil·lers d’infants i joves catalans que, després de més de dos mesos de vacances, es tornen a veure a les aules. És més que conegut un tema clau sobre educació en aquestes dates com és el denominat estrés post-vacacional que infants i adults pateixen en ocasions per un canvi tan brusc, però certament és un aspecte que es pot treballar.

En primer lloc, la manera de viure les vacances és molt rellevant. És totalment recomanable que l’infant visqui els seus mesos de descans com a tals, sense pensar contínuament en els deures que ha de fer per al setembre, o sense que li recordem en tot moment que l’any vinent serà més dur perquè els cursos cada cop es compliquen més.

Tanmateix, sí que hi ha certs aspectes que es poden treballar durant les vacances o, millor dit, durant tot l’any, per tal que la tornada a l’escola no resulti cap trasbals per a l’infant o el jove. És molt important que l’infant visqui l’estada a l’escola com una vivència positiva i no impositiva, que es senti en un ambient cómode per a desenvolupar la seva personalitat, relacionar-se amb companys i professors.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio