EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘activitats escolars’

Formació

Els 5 trucs per millorar l’organizació dels alumnes de Primària

Fomenta una bona actitud cap a l’estudi
By , on 22 de març de 2016

primaria

Els nens adquireixen les habilitats d’organització a través de l’aprenentatge i la pràctica, molt pocs d’ells es converteixen en persones organitzades per iniciativa pròpia. Els pares i mestres han d’ensenyar als nens a ser organitzats amb les tasques escolars, ajudant-los a ser més independents pas a pas i a ser capaços d’encarregar-se ells solos de preparar-se per anar a escola.

Aquí et presentem els 5 trucs per millorar l’organizació dels nens de Primària:

1. Fixeu un temps i zona d’estudi: Els nens han de treballar en les seves tasques i estudiar tots els dies durant el temps que hàgiu convingut. És recomanable no triar el temps d’estudi just després de finalitzar les classes, és necessari deixar un marge perquè el teu fill es relaxi; també has de programar petits descansos durant el seu temps d’estudi. Igualment, fixeu un lloc apartat lliure de distraccions (televisió, ordinador, etc) com a espai d’estudi.

2. Ensenya-li a organitzar el seu espai d’estudi: Els nens solen perdre el temps a la recerca de bolígrafs, llapis i papers. Per evitar perdre el temps, creeu una ‘caixa d’estudi’ prou gran per contenir tot el necessari per fer els deures escolars i estudiar. El nen ha de ser responsable de posar tots els recursos d’aprenentatge com l’estoig, les llibretes i colors. Amb un espai d’estudi ben organitzat, pot aconseguir treballar de forma ràpida i sense distreure’s.

3. Feu una llista de verificació diària: En una llibreta, creeu entre els dos una llista de totes les tasques de l’escola que ha de fer per al dia, inclosa la preparació de la motxilla de classe per l’endemà. A mesura que completi les tasques, ha d’anar ratllant-les de la llista. Una altra opció organitzativa consisteix a penjar un calendari gran a la seva cambra, en el qual el nen haurà de marcar dates importants de l’escola, tals com a esdeveniments, terminis de projectes i dates d’exàmens al calendari. D’aquesta manera es pot donar prioritat a les tasques i planificar en conseqüència. Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Convivència Cívica Catalana portarà al TSJC les normes de matriculació escolars

L’entitat demana l’escolaritat bilingüe
By , on 27 de febrer de 2014

L’organització Convivència Cívica Catalana ha anunciat que recorrerà davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) les normes de preinscripció i matrícula de l’alumnat català per al curs 2014-2015. El motiu per portar les normes de preinscripció als tribunals recau en que l’organització considera que “no garanteixen una educació bilingüe”.

Al respecte, un dels portaveus de l’entitat ha explicat a la premsa que el recurs ja està redactat i es presentarà en el jutjat aquest dilluns o dimarts. El text elaborat per Convivència Cívica Catalana està centrat que la preinscripció i matrícula per a l’alumnat de Catalunya per al proper curs no respecta les últimes sentències dels tribunals en relació amb la immersió lingüística, no oferint garanties de que els estudiants que ho sol•licitin rebin una escolaritat bilingüe.

El recurs de l’organització destacarà que des de la conselleria d’Ensenyament se segueix impulsant una atenció individualitzada dels alumnes que sol•liciten l’escolarització en castellà, quan això ha estat declarat discriminatori i inconstitucional. Tanmateix, les sentències sobre l’escolaritat bilingüe apunten a realitzar un percentatge de classes en castellà a tots els alumnes de la classe on hi hagi un estudiant que demani les lliçons en català, de forma que tots els estudiants participin en aquest model.
Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Les entitats de colònies escolars demanen reconeixement formal

Un total de 30 entitats han format una plataforma
By , on 18 de febrer de 2014

Un total de 30 entitats del sector de l’oci i l’educació no formal de Catalunya s’han aglutinat en la plataforma ‘Colònies i Educació’ per demanar a l’administració el “reconeixement formal” de les colònies escolars dins del sistema educatiu. La Fundació Catalana de l’Esplai ha realitzat un comunicat en el que s’explicava la necessitat de reconeixement de l’administració cap a la plataforma d’entitats de l’oci i l’educació.

Els objectius de la plataforma ‘Colònies i Educació’ s’han recollit en el document ‘Declaració per a la promoció de les colònies escolars’, essent el principal d’ells el reconeixement formal de la seva tasca dins del sistema educatiu. Alhora, entre les metes marcades també està aconseguir la validació acadèmica dels continguts i valors pedagògics de les colònies, i l’aprovació de mesures per facilitar a docents i centres escolars la realització d’aquestes activitats.

Les organitzacions lúdiques i educatives han argumentat que la participació dels nens a les cases colònies són un “element distintiu” del sistema educatiu, que igualment s’han vist afectades negativament per culpa de la crisi econòmica. Segons destacaven, aquesta experiència aporta valors pedagògics i vivencials, als quals difícilment poden accedir els nens i joves des de les aules i que participen en la seva educació.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

30è Saló del Còmic de Barcelona, participa als seus concursos!

La temàtica central serà enguany ‘Els robots i els còmics’
By , on 30 de març de 2012

El pròxim mes de maig es portarà a terme el 30è Saló del Còmic de Barcelona, un acte del tot consolidat a la ciutat comtal que any rere any reuneix als seguidors d’aquest gènere. Enguany i per tal d’estimular la participació dels estudiants d’ESO i Primaria al Saló s’ha creat una sèrie de concursos i tallers. Us expliquem en que consisteixen!

La temàtica de l’exposició central d’aquesta edició serà ‘Els robots i els còmics’ i en ella no només podrem trobar editorials nacionals i internacionals que ens mostraran les seves novetats sinó tallers, conferències i espai de jocs. A més, i per tal d’incentivar la participació de les escoles es proposen unes activitats creatives molt interessants. La primera d’elles és el concurs de creació de còmics ‘Els robots del futur’, adreçat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària i ESO. La data límit d’admissió dels treballs és l’11 d’abril així que si encara no tens llest el teu, posa’t a la feina! Els treballs dels guanyadors i finalistes del concurs formaran part de l’exposició central dedicada als robots i els còmics; a més, els guanyadors rebran una tauleta gràfica i els finalistes un lot de còmics.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Jornades d’Educació en Comunicació, una aposta per la mirada crítica

Es duran a terme els pròxims 25, 26 i 27 de gener al Col•legi de Periodistes de Catalunya
By , on 4 de gener de 2012

Els mitjans de comunicació tenen un protagonisme molt important al dia a dia de qualsevol de nosaltres. Escoltar la ràdio al cotxe,veure la televisió a casa o connectar-nos a Internet des de feina són accions que fem diàriament i que no veiem perjudicials. Però, ho són realment?

Cartell de les jornades

Continguts com la telescombraria exposats a un públic determinat, com l’infantil, incapaç d’adoptar una mirada crítica envers ella poden resultar molt perniciosos. Per això, i des d’AulaMèdia, es proposen unes jornades que eduquin a la població en l’actitud crítica davant els continguts que els mitjans de comunicació ens fan arribar dia rere dia. D’aquesta forma, a través de l’educació en comunicació es dota a les persones de les armes necessàries per defensar-se.

Es tracta de la setena edició de les Jornades d’Educació en Comunicació, en la que des d’AulaMèdia es vol “reflexionar sobre l’educació i la televisió”, així com mostrar algunes experiències i proves. El programa també inclou l’anàlisi dels continguts de la petita pantalla, “amb la intenció de generar una mirada crítica a la telescombraria o a la manipulació informativa”. Vegem la programació en detall:

•Dimecres 25 de gener: A partir de les 17.30 es lliurarà la documentació a les persones inscrites, es farà la taula rodona ‘Una mirada crítica als mitjans de comunicació’, es presentarà el reportatge ‘Una mirada crítica’ i el llibre Zàping. A més, es lliuraran els ‘Reconeixements 2012’.

•Dijous 26 de gener: També a partir de les 17:30, es presentaran produccions audiovisuals escolars, i les conferències ‘Sexisme i mitjans de comunicació’, ‘Comunicació: un camí cap a la transversalitat’ i ‘Audiovisuals i ciències’.

•Divendres 27 de gener: Es tornaran a reprendre les produccions audiovisuals escolars i es portaran a terme les xerrades següents: ‘Una reflexió mediàtica per a una ciutadania activa’, ‘El tractament mediàtic dels moviments socials’, ‘Les sèries de televisió…un model?’ i ‘Miren però no veuen’.

Per poder assistir i participar en aquestes jornades, que es portaran a terme al Col•legi de Periodistes de Catalunya, al número 10 de la Rambla de Catalunya (Barcelona), només has d’inscriure’t al seu portal web i fer un ingrés de 50 euros al número de compte que ells et facilitaran, especificant el teu nom i cognom. Després d’això, rebràs un correu electrònic amb la confirmació de la plaça a les jornades EduCom.

Què en penses de l’exposició que patim a la manipulació a través de la informació? Creus que estem massa desprotegits?

Comments (0)
Projectes

Tasta’m, la millor opció per endinsar als nens al món de l’alimentació i la salut

Un portal web educatiu amb informació per els pares i mestres i jocs per als més petits
By , on 16 de setembre de 2011

Ensenyar a portar una alimentació saludable és una tasca que famílies i escoles comparteixen des que els nens són ben petits. Els hàbits alimentaris que els teus fills i alumnes agafin durant la seva primera dècada de vida els acompanyaran sempre i marcaran les pautes que ells mateixos seguiran quan es facin grans i deixin d’estar sota l’empara dels adults.

Un portal web educatiu creat per l’Ana Maria Cuesta Sanz

En aquest sentit i per tal d’ajudar tant a pares com a mestres neix Tasta’m un programa “amb la intenció d’oferir a la comunitat educativa un programa obert sobre alimentació saludable, basat en uns models de salut que inclou la interacció dels aspectes físics, mentals, socials i ambientals”. El programa ha estat desenvolupat per l’Ana Maria Cuesta Sanz i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. El primer que trobem quan entren al web, són sis útils seccions: Alimentació i Salut, Jocs, Sudoku del dia, Els experts opinen, Activitats del Tasta’m i la Teula.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Més educació, menys benestar

Les aula-barracó són un greu problema al nostre sistema educatiu que lluny de solucionar-se, creix any rere any
By , on 29 de octubre de 2010

No tots els mòduls prefabricats són de disseny, com els que exposen alguns museus

Que la taxa d’escolarització augmenti exponencialment any rere any en un país és sinònim de bona salut socioeducativa. Tanmateix, hi ha ocasions en les que el sistema pateix el risc de morir d’èxit, i és quan estructuralment no està preparat per suportar aquest creixement tan gran d’alumnes disposats a seguir estudiant. Així, les aules no són capaces d’absorbir aquesta gran demanda de places i els responsables han de buscar alguna solució per ubicar tota la gent que no hi troba cabuda d’entrada. És quan comença el “Joc de les cadires”. I el primer a sentar-se es queda amb el lloc assegurat. Però el que ho ha fet massa tard, quan ja ha parat de sonar la melodia, es queda fora de joc.

En la realitat, tot no acaba essent tan tràgic com en aquest cruel entreteniment, i ningú s’acaba quedant de peu. Però si que és un fet que si no hi ha lloc per a tothom, ens n’haurem d’empescar alguna per solucionar-ho. I aquest invent màgic ja fa massa anys que funciona, per desgràcia de molts pares, mares, professors i futurs graduado eso, i es diu “barracó”.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

El Campus Olimpia i d’altres activitats d’estiu a Barcelona

Detalls d'enguany per no arribar tard el proper any
By , on 7 de juliol de 2010

Fragment de la pàgina web Imagina't l'Estiu, on hi trobareu tota la informació

Des de petits els nens barcelonins escolten a parlar del Campus Olimpia, tot i que sovint no saben gaire bé que és. Tothom té un amic que hi ha participat, o un germà, o un cosí. Avui presentem a tots els pares aquesta proposta i d’altres que s’engloben dins les activitats d’estiu que organitza l’Ajuntament de Barcelona. Això si, cal que us diguem que, de cara a aquest estiu, ja fem una mica tard. Aquestes activitats, sovint subvencionades i a millor preu que qualsevol altre campament d’estiu, tenen una llista d’espera impressionant que obliga en molts casos a sortejar les places. Per això mateix el procés de preinscripció s’inicia a mitjans d’abril, malgrat que després algunes activitats no s’iniciïn fins el mes d’agost. Així doncs, avui us presentem en què consisteix tot plegat per tal que el proper any cap nen es quedi sense.

Les activitats d’estiu que es duen a terme poden ser de dues menes: d’oci o esportives. En el primer grup s’hi engloben les guarderies, on els menors de 3 anys podran quedar-se mentre els pares treballen. També els casals, sovint organitzats en ludoteques o centres cívics, que permeten als nens d’entre 3 i 14 anys gaudir d’un estiu a la ciutat mitjançant jocs, tallers i sortides dins i fora de Barcelona. D’altra banda, hi trobem les colònies i campaments, pensats pels qui tenen entre 3 i 17 anys. La única diferència entre uns i altres són les condicions en les que es dorm. A les colònies els joves s’estan en una casa, mentre que als campaments es dorm en terrenys d’acampada o similars. De naturalesa similar a aquestes dues són les rutes, tot i que, com el seu nom indica, es conformen mitjançant un recorregut a peu, en bicicleta o en transport públic. Finalment també s’organitzen estades fora de Barcelona o fns i tot de Catalunya.

Continue reading »

Comments (0)
Formació
Cicles Formatius, Formació Ocupacional y activitats escolars

Educació per conèixer i gaudir del mar

Una aproximació al món de la navegació
By , on 23 de abril de 2010

El vaixell Far de Formentera és en el que es duen a terme les activitats del Consorci

Som gent del Mediterrani i el mar és present a les nostres vides; tan se val si hi vivim a prop o lluny. És un paisatge que ens resulta molt familiar i del que sovint gaudim en els nostres moments d’oci, ja sigui tombant-nos a la sorra, pescant, passejant o navegant. Ha arribat un punt que fins i tot alguns hi viuen, sovint en iots estacionats al port. Tot i així, no és habitual tenir-lo present com a sortida professional als instituts. És més, les activitats escolars relacionades amb el mar tampoc acostumen a ser abundants. És per això que avui dediquem unes línies a la formació relacionada amb l’univers costaner, un món ple de recursos que algunes entitats treballen per mantenir i fomentar.

És el cas, per exemple, del Consorci El Far, un ens públic barceloní gestionat entre les autoritats municipals, provincials i autonòmiques i l’Autoritat Portuària de la ciutat. El seu àmbit d’actuació és el mar i el litoral, i és el que pren com a base per desenvolupar les seves múltiples activitats educatives. A través dels recursos que ofereix, nens, adolescents i també adults poden formar-se i fins i tot fer del mar la seva professió.

Continue reading »

Comments (1)
Temes clau

Llei d’Educació: principals novetats esperançadores

Els centres públics tindran més autonomia
By , on 8 de octubre de 2009
Es farà un intens treball per a assolir el trilingüisme

Es farà un intens treball per a assolir el trilingüisme

Després de molts mesos de treball intents, finalment el passat més de juliol el Parlament de Catalunya va aprovar la nova Llei d’Educació, un gran pas endavant que dóna més autonomia als centres escolars públics i comporta algunes novetats destacades.

Com resulta molt complicat llegir-se la Llei sencera, si és que tenim prou temps, en aquest post us volem informar sobre algunes de les principals novetats d’aquesta implantació de la Llei. En primer lloc, com dèiem, els centres públics compten amb autonomia per a desenvolupar el seu projecte educatiu tot adaptant-lo al seu entorn immediat. Dins aquestes accions dels centres es contempla elaborar el seu propi currículum, la seva organització pedagògica o la gestió dels recursos humans. En aquest sentit, es dotarà als centres dels recursos necessaris per a garantir aquestes actuacions.

També en referència als centres, els directors viuran un canvi en la seva figura, categoritzada per la Llei d’autoritat pública. A més, per a ser escollits com a tal, hauran de presentar projectes de direccció tot definit com gestionaran el projecte del centre.
Continue reading »

Comments (0)
Page 1 of 212

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio