EducaBloc.cat
Bloc sobre educació i formació dirigit tant a formadors com a estudiants de totes... 

Post tagged with ‘actividades de lenguaje oral para ni’

Idiomes

La importància de conèixer el llenguatge de signes

És una bona manera de poder ajudar a les persones amb discapacitat auditiva i conèixer la seva realitat.
By , on 5 de setembre de 2013

signes

La llengua de signes és la utilitzada per les persones amb discapacitat auditiva per comunicar-se. Per les persones que no tenen aquesta discapacitat, també és important tenir unes petites nocions d’aquest llenguatge, perquè mai se sap si cal ajudar una persona sorda. A les feines de cara al públic s’entra en contacte amb tot tipus de clients i és molt probable que n’hi hagi de sords. Per poder satisfer les seves necessitats, cal aprendre a dir algunes poques paraules o expressions. En primer lloc, però, cal saber que la llengua de signes és diferent en funció de l’idioma. N’hi ha catalana, castellana o anglesa. Hi ha signes que es comparteixen però d’altres no. A Catalunya, per exemple, des de 2010, la institució normativa és l’Institut d’Estudis Catalans.

A Catalunya, afortunadament, hi ha molts casals de sords, on persones amb aquesta discapacitat es reuneixen per poder relacionar-se entre ells i aprendre a adaptar-se a cada localitat. Però, a més a més, solen oferir cursets a un preu força raonable per ensenyar la llengua de signes a tothom qui ho desitgi. També és una bona oportunitat per conèixer la realitat de les persones amb discapacitat. En el món en què vivim avui dia, està molt mal adaptat a les persones amb discapacitats i els perills que viuen són constants. Només està a les nostres mans canviar aquestes situacions.
Continue reading »

Comentaris tancats a La importància de conèixer el llenguatge de signes
Temes clau

Els avantatges de la creativitat

Les persones creatives tenen major autoestima i habilitats socials
By , on 29 de febrer de 2012

La creativitat és una actitud que tots els individus tenim, més o menys desenvolupada, per a produir idees i solucions noves. La nostra ment presenta un problema amb claredat i tracta d’originar o inventar una idea, concepte, noció o esquema seguint línies noves o no convencionals.  Segons un estudi realitzat per la Universitat de Pensilvania, una persona creativa presenta els següents trets: sensibilitat, fluïdesa, flexibilitat, originalitat, capacitat de redefinició, abstracció, síntesi i coherència alhora d’organitzar-se. Però més enllà d’això, la creativitat fomenta un seguit d’actituds i valors positius en les persones.

Treball creatiu

Treball creatiu

La creativitat és un valor que hem de fomentar en els nens i mantindre en els adults ja que aporta un seguit de beneficis més enllà dels propis de tindre una ment desperta i imaginativa. La creativitat ens ajuda a ser millors persones i a relacionar-nos amb el nostre entorn d’una forma positiva. Vols saber quins beneficis pot aportar la creativitat a la teva vida?
Continue reading »

Comments (2)
Jocs i dinàmiques

Llegir contes millora la parla dels nens

La clau és motivar-los a parlar d'una forma molt divertida
By , on 29 de febrer de 2012

Alguns nens tenen problemes en la parla que requereixen la intervenció de un logopeda; no obstant, els nostres fills poden tindre petits problemes alhora de parlar que des de casa podem solucionar. Pots ajudar al teu fill a millorar en aquests aspectes d’una forma amena i divertida que ens farà estrènyer llaços. Com? Llegir i parlar sobre contes infantils que més li agradin al teu petit poden ajudar-lo a millorar com parla. Escolliu el conte que més us agradi a tots dos i instaureu a casa l’hora del conte!

La lectura de contes ajuda a millorar la parla

La lectura de contes ajuda a millorar la parla

Els nens petits a vegades poden presentar petites dificultats alhora d’articular paraules o de pronunciar alguns fonemes (com la /r/ i la /rr/). Des de casa podem ajudar als nostres fills i fer que millorin la seva habilitat en la lectura d’una forma molt entretinguda i amena per ells i per a nosaltres; els contes infantils guarden el secret.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Fomentar l’autoestima en nens

Els adults podem aplicar una serie de dinàmiques per ajudar-los
By , on 25 de febrer de 2012

La època en la que som nens és un període clau per a la formació de la nostra autoestima i alhora marcarà la nostra forma d’actuar en societat. Créixer es compon d’un seguit de situacions que ens provoquen sentiments positius com la satisfacció, alegria o plaer; i d’altres emocions negatives que generen ansietat, desil·lusió i estres. Aquestes vivències son les que fan que els nens es sentin més o menys valuosos, resistir més o menys les frustracions o les crítiques, més o menys vulnerable als reptes i a sentir-se en major o menor grau d’autoestima. És una etapa més i no hem de protegir-los de tots aquests sentiments i situacions, però poden ajudar-los a formar-se un bon nivell d’autoestima.

Nen amb baixa autoestima

Nen amb baixa autoestima

Per això és molt important fomentar una serie d’experiències i valors ens els més menuts de la casa i així ajudar-los a que es formin una bona idea d’ells mateixos i tinguin més confiança en allò que facin. Com a pares, educadors o persones que exerceixen una influència en els nens ens hem de marcar una serie de dinàmiques per fomentar la seva autoestima i ajudar als petits a formar-se la millor imatge d’ells mateixos.
Continue reading »

Comments (0)
Noves tecnologies

5 pel·lícules sobre l’història de Catalunya

Els films ajuden a reforçar i completar coneixements
By , on 20 de febrer de 2012

Les pel·lícules educatives son una bona eina per a per a que els estudiants aprenguin d’una forma entretinguda sobre diverses matèries, també per aprendre una mica més sobre la història de Catalunya. Una de les característiques dels missatges audiovisuals d’aquesta classe és que conten amb un argument i un conjunt de personatges amb els que identificar-se, pel que son més atractives que un llibre de text. No obstant, hem d’entendre que les pel·lícules mai són un substitut d’un llibre o una classe, ja que compten amb inexactituds històriques, però son una excel·lent forma de completar i reforçar els coneixements ja apresos.

Una forma entretinguda i planera de conèixer la història de Catalunya a les aules o a casa pot ser a través de diversos films que s’han rodat sobre aquesta temàtica. Alguns períodes histporics han estat més interessants als ulls dels cineastes, però molts dels fets claus de la nostra història han estat retratats per les càmeres. A continuació us exposem una petita mostra:
Continue reading »

Comments (0)
Llibres

Llibres per fomentar la lectura

5 novel·les pensades per a nens d'ara
By , on 9 de febrer de 2012

Els nenes d’avui dia viuen en un món basat en la imatge. Les pel·lícules i les sèries guanyen molt de terreny als llibres, que han esdevingut casi obsolets per als seus ulls. No obstant, és molt important fomentar la lectura entre els més menuts i aquesta tasca només es pot aconseguir fent que llegeixin llibres que a ells els puguin agradar.

Noia llegint

Noia llegint

Jo vaig ser un d’aquells nens que odiaven llegir i deixava per a l’últim moment les lectures obligatòries que manaven a l’escola o l’institut. Me’ls acabava llegit, però perquè no podia baixar-me treballs d’Internet. És cert que les lectures eren de prestigi però no era quelcom que hagués estat pensat per als nens d’avui en dia. Sempre s’està a temps de canviar la situació; i per això proposo una sèrie de lectures de qualitat i entretingudes per iniciar als nens i nenes d’entre 12 i 14 anys en l’apassionant món de la lectura.
Continue reading »

Comments (0)
Jocs i dinàmiques

Manualitats nadalenques II: Figures angelicals

Omple la teva llar d’aquestes figures tan boniques!
By , on 13 de desembre de 2011

Seguint la sèrie que aquest mes de desembre estem publicant, al web yodibujo hem trobat una plantilla per fer àngels decoratius molt bonics. Pots fer-ne un i utilitzar-lo per decorar el teu arbre o fer-ne uns quants més i repartir-los per les prestatgeries de casa teva. Veuràs com tota la llar s’embarga en un ambient nadalenc sense igual!

T'animes a crear el teu propi àngel nadalenc?

Per fer el nostre àngel el primer que hem de fer és descarregar-nos la plantilla que trobem al web, tot i així, podem utilitzar aquesta idea i fer nosaltres mateixos la plantilla, amb la forma que més ens agradi, tot dependrà del nostre esperit creatiu.

Àngel
Materials:
•Tissores
•Plats blans de cartró
•Cola
•Grapadora
•Bolígraf
•Màquina per fer forats
•Lluentons
•Purpurina

Continue reading »

Comments (0)
Idiomes
Universitat Oberta de Catalunya

Aprèn idiomes des de casa amb l’Escola de Llengües de la UOC

La metodologia impartida exprimeix la tecnologia per practicar l'expressió oral
By , on 31 de gener de 2011

Aprendre una llengua ja sabem que no és una tasca fàcil. Els intents fallits a l’hora d’aconseguir parlar un idioma estranger són molt constants. Els anys dedicats a l’estudi també son nombrosos. D’entrada doncs, sembla que aprendre una llengua nova sigui com una carrera d’obstacles llarga i difícil que no sempre podem guanyar. Ens falta temps per anar a l’acadèmia, ens falta temps per practicar l’expressió oral… Però tot això no és del tot cert perquè amb esforç i la metodologia encertada podem aconseguir guanyar molt nivell en menys temps del que ens esperàvem. I és en aquest camp on la Universitat Oberta de Catalunya, mitjançant la seva Escola de Llengües, ha començat a canviar els paradigmes en l’aprenentatge d’una llengua nova: en la metodologia.

Sembla mentida que sense sortir de casa puguem ser capaços de practicar un idioma nou en totes les seves competències (oral, gramatical, escrita…) i a més a més, ho fem de manera més eficaç. Sembla mentida, però és així. L’aparició de la web 2.0 va comportar que la UOC pogués disposar de les xarxes i les eines que ens permeten avui exercitar totes aquestes competències imprescindibles per tal d’adquirir el domini d’una llengua estrangera. Fins a tal punt, que l’Escola de Llengües de la Universitat Oberta de Catalunya ja imparteix classes de llengua totalment virtuals a més de 7.000 estudiants per semestre.

Les llengües ofertades són: l’anglès, el francès, el xinès, el japonés, l’alemany i el català. Les quatre primeres s’ofereixen també a les persones que cursen alguna carrera a la UOC, mentre que el català i l’alemany es reserven per aquells ciutadans interessats en el servei que no estaven prèviament vinculats amb la universitat. Per tal de matricular-se als cursos de llengua no és necessari tenir de cap titulació acadèmica. Els únics requisits són: disposar d’un ordenador amb connexió a internet de banda ampla, tenir un casc que porti auriculars, micròfon i webcam, i comprovar que el PC tingui prou potència per a suportar vídeoconferències. Això és tot.

L’aprenentatge de llengües és tant important en la nostra societat actual, que d’entre les matèries en que els espanyols desitjarien formar-se, les llengües ocupen una meritòria segona posició, només per darrere de la informàtica. A més, la flexibilitat que ofereix l’aprenentatge virtual s’ha convertit en una condició essencial per als estudiants, ja sigui per a poder fer compatible l’àmbit formatiu amb el calendari laboral o familiar, o perquè aquesta ja es considera la forma més econòmica i eficaç d’adquirir nous coneixements.

Un altre punt a favor de la formació que ofereix la UOC és que els certificats expedits per aquesta universitat gaudeixen de reconeixement internacional, tal i com ho fan poques institucions acreditades. Això és així perquè al mateix temps que el sistema de llicenciatures i diplomatures s’adaptava a Bolonya per tal de generalitzar la pràctica de totes les competències, les assignatures de llengües també es van adaptar al Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Un marc que defineix amb precisió les competències que l’alumne ha d’haver adquirit en cadascun dels sis nivells proposats i on la gramàtica i el vocabulari esdevenen mers mitjans per tal de perfeccionar les competències comunicatives.

Els certificats expedits per l'Escola de Llengües de la UOC tenen reconeixement internacional

Però, el que us estareu preguntant és: “Com es fa per estudiar llengües a la UOC?”. Doncs és molt senzill. Partint de 15 anys d’investigació en l’àmbit de l’ensenyament virtual d’idiomes, l’Escola de Llengües de la UOC ha incorporat els avanços tecnològics per tal de facilitar a l’aprenent la pràctica oral de l’idioma. Un exemple de les activitats proposades són intervencions orals de 1 o 2 minuts, en les que cada estudiant ha de respondre de manera separada a la tasca del professor, utilitzant vocabulari, gramàtica, pronunciació i fluïdesa. Un exercici d’expressió oral que es duu a terme amb Langblog, un audioblog desenvolupat en la pròpia UOC que permet dur a terme aquest tipus de tasques.

Les conferències mitjançant l’Skype són un altre exemple dels exercicis desenvolupats per la UOC, on, aquesta vegada, els alumnes han de participar en l’activitat de forma simultània. Una parella o petits grups d’estudiants han de resoldre una tasca conversant entre ells. Un cop enregistrada, el professor avalua la conferència i remet comentaris individuals i col·lectius a cadascun dels estudiants.

L’aprenentatge d’idiomes a l’Escola de Llengües de la UOC s’inicia semestralment. És a dir, de setembre a gener i de febrer a juny. Els períodes de matrícula corresponents són de maig a juliol i de novembre a gener. D’aquesta manera, estem en període de matrícula oberta però ja queden pocs dies perquè finalitzi, així que si hi esteu interessats hauríeu de formalitzar la vostra inscripció al web de l’@teneu universitari com més aviat millor.

Quant al temps que cada estudiant ha de dedicar a l’estudi, cal dir que malgrat l’aprenentatge virtual té l’avantatge de la flexibilitat horària, l’aprenent ha de ser conscient que segons el nombre de credits que estigui cursant haurà de dedicar per cada curs entre 8 i 12 hores setmanals per a poder-lo seguir amb èxit i el que és més important, aprendre de manera àgil i eficaç. En general, l’Escola recomana mantenir un ritme constant de treball al llarg de tot el curs acadèmic i connectar-se a l’aula cada 48 hores aproximadament.

Comments (0)
Idiomes

Llenguatge dels signes, una llengua autònoma

Contràriament a la creença popular no existeix un únic llenguatge de signes, cada regió té el seu de la mateixa forma que té el seu llenguatge oral
By , on 14 de octubre de 2010

Abecedari demostratiu fet per Juan Pablo Bonet el 1620

Contràriament al que creu la gran majoria de gent no existeix un llenguatge de signes universal. Cada regió té, de la mateixa forma que una llengua oral, un llenguatge de signes. A Espanya n’existeixen dos oficials: el llenguatge de signes espanyol i el català. El primer està estès per tota la península ibèrica i el segon per Catalunya. Per això, és absurd pensar que dues persones que parlin amb la llengua del signes s’entendran irremediablement, la comprensió dependrà de la llengua que parlin, de la mateixa manera que passa amb la comunicació oral.

Mentre que amb el llenguatge oral la relació que s’estableix és mitjançant un canal auditiu, la llengua de signes ho fa per un canal visual i espacial. En termes lingüístics la llengua de signes és tan rica i complexa com qualsevol altra llengua ja que disposa de tots els components lingüístics necessaris. Per això i trencant també algun que altre mite, la llengua del signes es considera i de fet és una llengua completament autònoma de l’oral. No es basa en lletrejar les paraules sinó que té una simbologia pròpia.

Pel que fa a l’escriptura d’aquesta llengua, el llenguatge dels signes no s’escriu ja que les persones sordes solen escriure i llegir seguint les pautes de la llengua oral. Tot i així, hi ha hagut propostes per desenvolupar sistemes de transcripció de la llengua de signes, provinents sobretot del món acadèmic, però totes tenen deficiències en el moment de captar tots els trets físics que utilitzen les llengües de signes, així que cap ha tingut una bona acollida.
Continue reading »

Comments (0)
Breus, Formació, Idiomes

Aulaingles.es, molt més que aprendre un idioma a l’estranger

Totes les eines necessàries per a estudiar a l'estranger
By , on 8 de juny de 2009
Aulaingles.es manté un discurs molt educatiu

Aulaingles.es manté un discurs molt educatiu

Estudiar idiomes s’ha convertit en una eina educativa molt potent en els darrers anys. L’obertura de fronteres, la globalització, les oportunitats de molts joves per estudiar a altres països mitjançant beques com Erasmus, els viatges d’intercanvi entre escoles… fan que els idiomes prenguin cada cop més rellevància.

Entre tots ells, l’anglès es considera l’idioma que vehicula el món en molts sentits, essent la principal llengua que ens caldrà per a socialitzar-nos en qualsevol indret, per a parlar de negocis, per a escriure’ns un email…

L’anglès, a més, no només ens servirà per a millorar la nostra formació i educació, o relacionar-nos amb la gent, també és una eina essencial per a apropar-nos a la cultura, al coneixement d’altres civilitzacions, cultures, tradicions, etc,.

Per tal d’aprofitar totes les potencialitats educatives de l’anglès us donem a conèixer aulaingles.es, un projecte que fomenta l’aprenentage de l’anglès a l’extranger sota una filosofia molt clara.
Continue reading »

Comments (2)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio